اخبار
منبع : ایران دانش

مشخصات فنی مدل پایه پورشه تایکان اعلام شد

قرار است پورشه تایکان در نمایشگاه خودرو فرانکفورت 2019 (شهریور) به‌صورت رسمی رونمایی شود؛ ولی مدتی قبل جزئیات جدیدی از این خودرو الکتریکی در جشنواره سرعت گودوود برای روزنامه‌نگاران افشا شد. علاوه‌بر مدل 600 اسب‌بخاری که هم‌اکنون درباره‌ی آن اطلاعاتی می‌دانیم، تایکان در چند مدل دیگر نیز فروخته می‌شود.

porsche taycan / پورشه تایکان

نسخه‌‌ی پایه‌ی تایکان مدلی محور عقب به بسته‌ی باتری 80 کیلووات‌ساعتی و موتورهای الکتریکی 322 یا 376 اسب‌بخار مجهز خواهد بود. نسخه‌ی گران‌تر که با نام carrera 4s شناخته می‌شود، از بسته‌ی باتری 96 کیلووات‌ساعتی با قدرت 429 یا 483 اسب‌بخار و سیستم تمام‌چرخ محرک بهره می‌برد. گران‌ترین مدل که با نام تایکان توربو شناخته می‌شود، شامل دو موتور الکتریکی با قدرتی بیش از 600 اسب‌بخار و گشتاور 879 نیوتن‌متر گشتاور است که می‌تواند گشتاور حدود 1000 نیوتن‌متر در دوره‌های 10 ثانیه‌ای اوربوست تولید کند.

پورشه / porsche

قیمت مدل‌ پایه از 90 هزار دلار آغاز می‌شود؛ در‌حالی‌که مدل‌های 429 و 483 اسب‌بخار با قیمتی ارزان‌تر از 100 هزار دلار برای خریداران عرضه خواهند شد. قیمت نسخه تایکان توربو که بالاترین مدل آن به‌شمار می‌رود، در حدود 149 هزار دلار پیش‌بینی شده است.

پورشه تایکان در نسخه‌ی توربو شعاع حرکتی حدود 515 کیلومتری خواهد داشت و از جعبه‌دنده‌ی دوسرعته بهره می‌برد. انتظار می‌رود این خودرو برقی بتواند در زمان 3.2 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتربرساعت و در کمتر از 10 ثانیه به سرعت 200 کیلومتربرساعت برسد. اگرچه این خودرو در سرعت‌گیری کُندتر از تسلا مدل اس p100d است، مسئولان پورشه می‌گویند رانندگان خواهند توانست بدون کاهش قدرت و افت عملکرد، تا 10 بار با آن آزمایش سرعت‌گیری صفر تا 100 کیلومتربرساعت را انجام دهند. ناگفته نماند حداکثر سرعت مدل توربو پورشه تایکان به 260 کیلومتربرساعت می‌رسد. 

porsche taycan

ممکن است پورشه تایکان در آینده‌ی نزدیک در مدل توربو s با قدرت 724 اسب‌بخار نیز عرضه شود؛ در‌حالی‌که احتمالا ساخت مدل سبک‌تر و محرک عقب آن با نام تایکان gts هم در دستورکار قرار دارد.

www.zoomit.ir
 

تولید پیکاپ مرسدس بنز کلاس ایکس متوقف می‌شود

در ابتدا همه‌چیز برای اولین پیکاپ مرسدس بنز یعنی مدل x class خوب پیش می‌رفت. این خودرو در رونمایی بازخورد خوبی دریافت کرد و مرسدس چندی پس از عرضه‌‌ی x class به بازار موفق شد قوی‌ترین نسخه‌ی آن را هم با موتور v6 روانه‌ی بازار کند. مرسدس بنز حتی در نظر داشت نسخه‌ی v8 از کلاس ایکس را هم تولید کند اما این برنامه فراتر از شایعه و حرف نرفت و هیچ‌گاه به مرحله‌ی عمل نرسید. کلاس ایکس، این روزها اوضاع خوشی ندارد به طوری که جدیدترین گزارش‌ها نشان می‌دهند مرسدس بنز در فکر حذف این مدل از خط تولید خود و توقف تولید آن است.

مرسدس کلاس mercedes class x

به‌نظر می‌رسد که دایملر قصد دارد هزینه‌های خود را کاهش و سود را افزایش دهد و احتمالا اولین قربانی این تصمیم، کلاس ایکس خواهد بود. سال گذشته، فروش مرسدس بنز کلاس ایکس در بازارهای اروپا، استرالیا و آفریقا تنها 16 هزار و 700 دستگاه بود که بسیار پایین‌تر از انتظار است. با آمار فروش یادشده، این خودرو سود مالی چندانی را نصیب شرکت سازنده‌ی خود یعنی دایملر نکرده است. هنوز هیچ تصمیم رسمی در این مورد عنوان نشده است اما با توجه به اینکه همکاری گروه رنو-نیسان و دایملر نیز احتمالا دیگر ادامه نخواهد داشت، می‌توان حدس زد تولید کلاس ایکس به احتمال خیلی قوی متوقف شود.

مرسدس کلاس mercedes class x

مرسدس بنز کلاس ایکس تنها در ظاهر یک مرسدس بنز است چراکه این خودرو در زیر پوسته از قوای فنی دقیقا مشابه با نیسان ناوارا استفاده می‌کند. مرسدس بنز کلاس ایکس تا امروز نتوانسته به آمار فروش مد نظر دایملر دست پیدا کند که اصلی‌ترین دلیل آن قیمت بالای این خودرو در مقایسه با رقبا است. مدل پایه‌ی کلاس ایکس در بازار آلمان با قیمت حدود 42 هزار دلار عرضه می‌شود که برای یک پیکاپ بسیار زیاد است. قیمت پایه‌ی کلاس ایکسدر مدل قدرتمند v6 به حدود 55 هزار دلار می‌رسد. برای مقایسه بد نیست اشاره کنیم که مدل پلاتینیوم فورد f-150 در بازار آمریکا را می‌توان با 55 هزار دلار خریداری کرد.

مرسدس کلاس mercedes class x

فراخوان مشکلات پیکاپ مرسدس بنز هم باید درنظر گرفته شود. یکی از بدترین ایرادات این خودرو که می‌تواند روی ذهن مشتری تأثیر بگذارد، جدا شدن چراغ زیر پایی و گیر کردن آن پشت پدال ترمز بود. چنین ایرادی برای یک خودرو با قیمت بالای 40 هزار دلار واقعا بزرگ است. دایملر در ماه‌های اخیر با کاهش سود مواجه شده است؛ اصلی‌ترین دلایل این کاهش سود هزینه‌های سنگین مربوط به فراخوان‌های ایربگ‌های تاکاتا و تلاش برای کاهش آلایندگی خودروهای دیزلی برای همخوانی با استانداردهای جدید هستند. 

www.zoomit.ir
 

همکاری تنسنت و بی ام و در توسعه فناوری خودران

تمامی مدل‌های ساخته‌شده از مک‌لارن f1 در تاریخ، منحصر‌به‌فرد بوده‌اند. شرکت مک‌لارن تنها 106 دستگاه از این سوپراسپرت افسانه‌ای تولید کرد که تنها 64 دستگاه آن قابلیت تردد در شهر را داشتند. مدلی که امروز به آن خواهیم پرداخت، با شماره شاسی 018#، یکی از کمیاب‌ترین نمونه‌های شهری مک‌لارن f1 محسوب می‌شود.

مک لارن f1

خودروی مذکور از از کیت بدنه و پیشرانه‌ی مسابقه‌ای بهره می‌برد، که این نمونه را به یکی از دو دستگاه f1 ساخته‌شده با این مشخصات تبدیل می‌کند. حال حراجی rm قصد دارد یکی از کمیاب‌ترین مدل‌های مک‌لارن f1 را در تاریخ 15 اوت، به‌نمایش بگذارد.

مک لارن f1

این بهترین موقعیت برای کلکسیونرهای سرشناس است تا بتوانند رویایی‌ترین مک‌لارن f1 موجود در جهان را به‌تملک خود در بیاورند. خودروی مورد بحث، در ابتدا با رنگ آبی بدنه و سیاه کابین عرضه‌ شده بود؛ اما پس از فروخته‌شدن به صاحب جدید، به کارخانه مک‌لارن بازگشت تا تغییرات جدیدی را تجربه کند.

مک لارن f1

تمامی محدودیت‌های پیشرانه 6.1 لیتری 12 سیلندر برداشته شد تا قدرت خودرو به 680 اسب‌بخار افزایش یابد و 1000 دور بر دقیقه بیشتر کار کند. به‌همراه تغییرات پیشرانه، دو رادیاتور جدید، خنک‌کن جعبه‌دنده و سیستم اگزوز تقویت‌شده هم روی خودرو قرار گرفت. خودروی مورد بحث ما از ضربه‌گیرها و فنرهای مسابقه‌ای بهره می‌برد که برای استفاده شهری، در نرم‌ترین حالت تنظیم شده‌اند.

مک لارن f1

رینگ‌های 18 اینچی gtr هم جلوه‌ی زیبایی به بدنه خودرو بخشیده است. بدنه‌ی خودرو از بادشکن‌های بزرگتر در زیر سپر، گلگیرهای پهن‌تر و یک بال عقب ثابت بهره می‌برد. طبق محاسبات انجام‌شده توسط مهندسان مک‌لارن، این مدل می‌تواند داونفورس بیشتری از خودروی مسابقه‌ای f1 gtr برنده‌ی مسابقه‌ی لمان تولید کند.

مک لارن f1

رنگ بدنه‌ی خودرو به خاکستری پلاتینیوم تغییر یافته و کابین خودرو با ترکیبی از رنگ قهوه‌ای، بژ و کِرم مزین شده است. در کابین خودرو از پوشش آلکانترا استفاده‌ شده و موکت‌های کف هم‌رنگ سایر قسمت‌ها هستند. یک فرمان 14 اینچی هم روی خودرو قرار گرفته است.

مک لارن f1

با وجود تغییرات فنی و ظاهری انجام‌گرفته، تمامی قسمت‌های کابین از جمله رادیو بدون تغییر باقی‌ مانده و حتی سیستم تهویه هوا برای استفاده‌ی روزمره، به‌روزرسانی‌ شده است. عقربه کارکرد خودرو هم‌اکنون عدد 21500 کیلومتر را نمایش می‌دهد.

مک لارن f1

در سال 2007، هارولد درموت، مدیر بخش خدمات انحصاری مک‌لارن f1 در نامه‌ای به مالک خودرو نوشت:

f1/018 یکی از f1های موردعلاقه‌ی من و یکی از برترین خودروهایی است که ما تا به‌حال ساخته‌ایم.

www.zoomit.ir
 

نگاهی عمیق به پژو 508 مدل 2019

پژو 508 مدل 2019 نه به‌عنوان سدان اندازه‌متوسط، بلکه به‌عنوان خودرویی فست‌بک معرفی شد؛ به همین دلیل، می‌توان آن را به‌نوعی رقیب خودروهایی مانند فولکس واگن آرتیون دانست. گران‌ترین مدل این خودرو با کد gt و پیشرانه 1.6 لیتری توربو عرضه می‌شود.

2019 peugeot 508

ابتدا باید به طراحی بدنه و فضای داخلی 508 جدید بپردازیم. در بخش خارجی، بیش از هر چیز نمای جلو خودرو جلب توجه می‌کند؛ چون پژو از طراحی بسیار خاص و منحصر‌به‌فردی استفاده کرده است. چراغ‌های جلو واقعا جذاب هستند و کاملا معلوم است پژو توجه زیادی به طراحی آن‌ها کرده است. طراحی کلی چراغ‌ها، به‌‌ویژه چراغ روشنایی در روز که تا پایین سپر ادامه یافته، بسیار هوشمندانه و جالب است. جلوپنجره‌‌ی این مدل نیز از طراحی جدید محصولات پژو پیروی می‌کند و خطوط خاصی دارد. بخش جالب دیگر قسمت عقب است. در این بخش نوار تیره‌رنگی دیده می‌شود که بخشی از زبان طراحی جدید محصولات این خودروساز فرانسوی است. طراحی چراغ‌های عقب بسیار جذاب و گیرا است و مشابه آن‌ها در مدل‌های 3008 و 5008 نیز وجود دارد. 

2019 peugeot 508

آنچه در بدو ورود به کابین پژو 508 توجه را جلب می‌کند، کیفیت درخورتوجه است. پژو به‌طور مستقیم سعی کرده فولکس‌واگن را هدف بگیرد و باید اعتراف کرد کابین آن از هر فولکس‌واگنی بهتر از آب درآمده است. صندلی‌ها هم طراحی مطلوبی دارند و روی داشبورد، استفاده از چوب طبیعی به‌چشم می‌خورد. به‌جز کیفیت چشمگیر مواد به‌کاررفته در ساخت کابین، جالب‌ترین اقدام پژو را باید نحوه‌ی طراحی داشبورد راننده‌محور این خودرو دانست که i-cockpit نامیده می‌شود. البته، نقص‌هایی نیز در این کابین وجود دارند؛ مثلا می‌توان به ابعاد بسیار کوچک غربیلک فرمان اشاره کرد. محل قرارگیری فرمان نیز به‌گونه‌ای است که در بیشتر اوقات، بخشی از دید راننده به مجموعه‌ی پشت‌ آمپرها را مسدود می‌کند.

2019 peugeot 508

نکته‌ی منفی دیگر پژو 508 را هنگام قراردادن خودرو در دنده‌‌عقب متوجه خواهید شد. پژو از دوربین دیدعقب بسیار بی‌کیفیت با وضوح کم در این خودرو استفاده کرده است. به‌جز این، سایر بخش‌های کابین راضی‌کننده هستند. زیر کنسول مرکزی هم فضای کوچکی قرار دارد که درون آن شارژر بی‌سیم تلفن‌همراه کار گذاشته شده است.

2019 peugeot 508

در اروپا، پژو 508 را می‌توان با پیشرانه‌ی دولیتری توربودیزل از سری bluehdi سفارش داد و خرید که 175 اسب‌بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور دارد. این مدل به جعبه‌دنده‌ی هشت‌سرعته‌ی خودکار مجهز است و می‌تواند در 8.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتربرساعت برسد. مصرف سوخت مدل دیزلی، تنها 3.9 لیتر در هر 100 کیلومتر است و در هر کیلومتر 125 گرم دی‌اکسید‌کربن آلایندگی دارد. ناگفته نماند مدل بنزینی از پیشرانه‌ی 1.6 لیتری توربو با قدرت 179 اسب‌بخار و گشتاور 249 نیوتن‌متر استفاده می‌کند و سرعت‌گیری صفر تا 100 کیلومتر آن 7.9 ثانیه است. 

src='https://www.aparat.com/embed/tyucr?data[rnddiv]=16753915827&data[responsive]=yes'>

مدل بررسی‌شده به پیشرانه‌ی چهار سیلندر توربو با حجم 1.6 مجهز شده است که می‌تواند 225 اسب‌بخار قدرت و 300 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. این مدل هم به جعبه‌دنده‌ی هشت‌سرعته‌ی خودکار مجهز است و در 7.3 ثانیه می‌تواند به سرعت 100 کیلومتربرساعت دست پیدا کند. 

2019 peugeot 508

وزن پژو 508 به 1420 کیلوگرم می‌رسد؛ به همین دلیل، نسبت قدرت به وزن راضی‌کننده‌ای دارد. وزن پژو 508 در مقایسه با ابعاد آن واقعا سبک است و هنگام رانندگی نیز این وزن سیک تأثیر مثبت خود روی دینامیک خودرو را به‌خوبی نشان می‌دهد. رانندگی پژو 508 در پیچ‌ها به‌گونه‌ای است که اصلا ابعاد بزرگ آن را احساس نمی‌کنید و مثل خودروهای کوچک‌تر از خود رفتار می‌کند. به‌طور کلی، ایده‌ی پژو خیلی هوشمندانه است: کاهش‌دادن وزن به‌جای استفاده از پیشرانه‌ی قوی. البته باید در نظر داشت این خودرو محرک‌جلو است و محدودیت‌های ذاتی این خودروها را با خود به‌همراه دارد. برای مثال، همچنان پدیده‌ی انحراف فرمان ناشی از گشتاور هنگام سرعت‌گیری به‌وضوح احساس می‌شود. درکل، نباید انتظار عملکردی مثل بی‌ام‌و سری 3 و مرسدس‌بنز c کلاس را از این خودرو داشت. این موضوع را نیز باید در نظر گرفت که قیمت پژو از مرسدس‌بنز و بی‌ام‌و خیلی ارزان‌تر است.

2019 peugeot 508

پژو 508 در رده‌ی قیمتی خود امکانات ایمنی فراوانی عرضه می‌کند. امکاناتی مانند کروزکنترل هوشمند، رادار بین خطوط، سیستم تشخیص تابلوهای جاده و بسیاری از سیستم‌های ایمنی هوشمند در پژو 508 به‌صورت استاندارد موجود هستند.  پژو 508 از سیستم تعلیق فعال هم استفاده می‌کند. با قراردادن حالت رانندگی روی حالت راحت، سواری خودرو نرم‌تر می‌شود؛ ولی این تغییر نسبتا کم است و نباید انتظار سواری فوق‌العاده راحت را داشت. درمجموع، پژو 508 کار خود را درزمینه‌ی دینامیک رانندگی به نحو احسن انجام می‌دهد و فقط در مواجه با جاده‌های پردست‌انداز ممکن است کمی آزاردهنده باشد. 

2019 peugeot 508

به‌جز دوربین دیدعقب، قسمت آزاردهنده‌ی دیگر کابین‌ پدال‌های تعویض دنده‌ی پشت فرمان هستند. اولین نکته‌ی منفی درباره‌ی پدال‌های پشت فرمان این است که هنگام تعویض دنده، اصلا تکان نمی‌خورند؛ بلکه فقط پلاستیک پشتشان متحرک است. نکته‌ی منفی دوم هم کیفیت ناامیدکننده‌ی پلاستیک است که اصلا با سایر بخش‌های باکیفیت کابین همخوانی ندارد. 

2019 peugeot 508

یکی از موضوعات جالب پژو 508 این است که هنگام رانندگی تهاجمی، وقتی راننده پدال گاز را رها می‌کند، خودرو همچنان در دنده‌سه‌ باقی می‌ماند؛ گویی 508 همچنان منتظر است تا به آن گاز بدهید. این وضعیت تا زمانی‌ باقی می‌ماند که دوباره پدال گاز را فشار ندهید و سپس، خودرو دنده را سبک می‌کند. این عملکرد جعبه‌دنده را باید یکی از ضعف‌های پژو 508 دانست و به‌نظر می‌رسد پژو باید جعبه‌دنده را دوباره تنظیم کند. البته، جعبه‌دنده‌ی هشت‌سرعته‌ی خودکار پژو 508 ویژگی‌های مثبت هم دارد؛ مثلا تعویض‌ دنده‌ها خیلی نرم هستند. موضوع بعدی حساسیت زیاد فرمان است که به کمی زمان برای عادت‌کردن به آن نیاز خواهد بود. 

2019 peugeot 508

می‌توان پیش‌بینی کرد پژو 508 جدید فروش درخورتوجهی در بازار تجربه کند. اگر کسی به‌دنبال مدلی فست‌بک‌ با قیمت مقرون‌به‌صرفه باشد، پژو 508 مدل 2019 و فولکس‌واگن آرتیون بهترین انتخاب‌ها هستند.

src='https://www.aparat.com/embed/7ghtm?data[rnddiv]=75001957678&data[responsive]=yes'>
www.zoomit.ir
 

طراحی وب سایتفروشگاه اینترنتیطراحی فروشگاه اینترنتیسیستم مدیریت تعمیر و نگهداریسامانه تعمیر و نگهداری PM سامانه جمع آوری شناسنامه کامپیوتر سیستم جمع آوری شناسنامه کامپیوتر سیستم مدیریت کلان IT طراحی وب سایت آزانس املاک وب سایت مشاورین املاک طراحی پورتال سازمانی سامانه تجمیع پاساژ آنلاین پاساژ مجازی



جدیدترین اخبار

نام : *

پیغام : *

 
سیستم تعمیر و نگهداری بهبود - PM