مازراتی با نمایش کانسپت کوبنگ یک بار دیگر برای وارد شدن به بازار خودروهای بیابانی و رقابت با پورشه کاین و رنج روور، تلاش خواهد کرد.
این کارخانه ایتالیایی یک سال بعد از ورود به بازار آمریکای شمالی در سال 2002 به این نتیجه رسید که تنها راه افزایش سود و سهمش در بازار، افزایش مدلهای این کارخانه و عرضه یک ماشین بیابانی است. برای همین این شرکت در سال 2003 در نمایشگاه دیترویت کانسپتی به نام کوبنگ را به نمایش گذاشت که بیشتر به یک خودروی استیشن اسپرت شبیه بود.
مازراتی که در آن زمان تحت مالکیت فراری بود اگر چه توانست مدل کواتروپورته را به بازار عرضه کند اما به دلیل نداشتن یک پلتفرم مناسب دو دیفرانسیل، پروژه کوبنگ را متوقف کرد.
کانسپت اول کوبنگ
اما اکنون مازراتی بخشی از فیات است و شراکت فیات با کرایسلر، تجربه وسیع جیپ را در ساخت ماشینهای بیابانی در اختیار مازراتی میگذارد. به همین دلیل مازراتی این بار با اطمینان بیشتری مدل تازهای از کانسپت کوبنگ را با خود به نمایشگاه فرانکفورت برد.
این کارخانه ایتالیایی قصد دارد کوبنگ را براساس پلتفرم جیپ گرند چروکی سه سال دیگر به بازار عرضه کند. این ماشین به طور مستقیم با رنج روور و پورشه کاین رقابت خواهد کرد و رقیبی برای مدلهای گرانتر بنز، ب ام و و آئودی خواهد بود.
فراری برای ساخت موتورهای این ماشین به مازراتی کمک خواهد کرد. دو موتور شش و هشت سیلندر برای این ماشین در نظر گرفته شده است که هر دو توسط فراری ساخته میشود. قدرت این موتورها با یک جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک به چرخها منتقل میشود.
مهندسان مازراتی میگویند این ماشین را طوری خواهند ساخت که در عین اسپورت بودن، همچنان یک خودروی لوکس باشد.
هنوز قیمتی برای این ماشین اعلام نشده اما پیشبینی میشود قیمت این ماشین نزدیک به صد هزار یورو باشد.
- استفاده از مطالب و تصاویر این سایت تنها با ذکر منبع و لینک به "سایت خودرو" مجاز است