اخبار
منبع :
 شرکت خودروسازی هوندا ژاپن ، خودرو جدیدی را وارد بازار می‌کند که موتور آن، به جای سوخت‌های فسیلی از گاز هیدروژن استفاده خواهد كرد. هوندا گفته است که کارآیی موتور این خودرو سه برابر خودروهای معمولی با موتور بنزین سوز است.

به گزارش ایسنا ، «هوندا» اعلام كرد که برای نخستین بار، تولید تجاری خودرویی را آغاز کرده که نیروی محرکه آن را «سلول الکتریکی هیدروژنی» تامین خواهد کرد و به این ترتیب، استفاده از آن به ایجاد گازهای آلوده‌ساز محیط زیست منجر نمی‌شود.

خودرو جدید هوندا «اف سی اگس کلاریتی» (FCX Clarity) نام دارد و یک خودرو چهار نفره است و هنگام حرکت، تنها بخار آب در فضا پراکنده می‌کند.

این شرکت ژاپنی در نظر دارد در 3 سال آینده، 200 دستگاه کلاریتی تولید کند و نخستین تولیدات شرکت در ماه آینده وارد بازار خواهد شد.

این خودرو در ابتدا به صورت اجاره در اختیار متقاضیان در ایالت کالیفرنیا قرار می‌گیرد و از اواخر سال جاری، واگذاری اجاره‌ای آن در ژاپن نیز آغاز می‌شود.

هوندا انتظار دارد که در سال اول، بتواند تنها برای چند دستگاه از این خودرو مشتری پیدا کند، اما در خلال سه سال آینده، بازار آماده استفاده از تمام 200 دستگاه تولیدی شرکت باشد.

هزینه استفاده از این خودرو بر اساس اجاره 3 ساله هر ماه 600 دلار آمریکایی خواهد بود.

یکی از مهمترین موانعی که در راه استفاده از خودروهای هیدروژنی وجود دارد ، نبود مراکز توزیع این سوخت در جهان است.

با این‌همه ، به گفته کارشناسان اگر زمانی این نوع خودروها با استقبال گسترده‌تری در جهان مواجه شود، این مانع نیز می‌تواند برطرف شود.

تولید خودروهایی که به جای سوخت فسیلی از هیدروژن استفاده کنند، یکی از راه‌های اساسی مقابله با تولید گازهای گلخانه‌ای به خصوص گاز دی اکسید کربن است که از استفاده از سوخت‌های فسیلی ناشی می‌شود.

انتشار این گازها در جو زمین باعث افزایش دمای کره زمین می‌شود و به گفته بسیاری از پژوهشگران، تغییرات نامطلوبی را در محیط زیست در پی می‌آورد.

پیش از این نمونه‌های آزمایشی متعددی از خودروهایی با موتور استفاده کننده از هیدروژن طراحی و تولید شده، اما تاکنون هیچکدام به مرحله تولید تجاری نرسیده بود.

به گفته کارشناسان، در خودروهای «هیدروژن‌سوز» می‌توان از دو نوع موتور استفاده کرد. در نوع موتور «انفجاری» به جای مخلوط بنزین و اکسیژن، گاز هیدروژن و اکسیژن وارد سیلندرها می‌شود و انفجار این مخلوط ، سیلندرها را به حرکت در می‌آورد.

در این روش، نیازی به ایجاد تغییرات عمده‌ای در ساخت موتور خودرو نیست، اما چنین موتورهایی در مقایسه با موتور بنزین سوز، کارآیی به مراتب کمتری دارد.

در نوع دوم که در خودرو جدید هوندا به کار رفته، از ترکیب هیدروژن و اکسیژن برق تولید می‌شود که موتور برقی خودرو را به حرکت می‌اندازد.

گاز هیدروژن را می‌توان از منابع مختلف از جمله مواد نفتی، ذغال سنگ و برخی فضولات طبیعی استخراج کرد، اما استخراج هیدروژن از این منابع نیز مستلزم استفاده از سوخت‌های مختلف است.

بزرگترین منبع طبیعی هیدروژن در سطح زمین، آب است و تجزیه آب با استفاده از برق نیز راه دیگر استخراج هیدروژن است، اما بخش عمده‌ای از برق تولیدی در جهان حاصل فعالیت نیروگاه‌هایی است که سوخت‌های فسیلی به کار می‌برند.

پژوهشگران می‌گویند که اگر بتوان از منابع تجدید شونده انرژی، مانند نور خورشید، باد یا موج دریا، برق تولید کرد و این برق را برای تجزیه آب و تولید هیدروژن به کار برد، می‌توان خودرویی ساخت که حرکت آن باعث تولید هیچ نوع گاز گلخانه‌ای نشود. 


طراحی وب سایتفروشگاه اینترنتیطراحی فروشگاه اینترنتیسیستم مدیریت تعمیر و نگهداریسامانه تعمیر و نگهداری PM سامانه جمع آوری شناسنامه کامپیوتر سیستم جمع آوری شناسنامه کامپیوتر سیستم مدیریت کلان IT طراحی وب سایت آزانس املاک وب سایت مشاورین املاک طراحی پورتال سازمانی سامانه تجمیع پاساژ آنلاین پاساژ مجازی



جدیدترین اخبار

نام : *

پیغام : *

 
سیستم تعمیر و نگهداری بهبود - PM