مقاله ها
نویسنده : دكتر محمدرضا مجیدى
بازدید : 353

متن زیر چكیده می باشد، برای دریافت متن كامل مقاله بر روی فایل مقاله كلیك كنید


یا عدم جواز تكلیفى و وضعى تفسیر، نقاط اشتراك متعددى دارند. جمعى در میان فریقین، به عدم جواز تفسیر حكم داده اند; ولى اكثر آنان فهم قرآن را میسور و تفسیر را روا مى دانند. با مقارنه ادله عدم جواز تفسیر به دو نقطه مشترك دست مى یابیم: دلیل بر عدم جواز تفسیر كه مستند به روایات نهى از تفسیر به رأى است و عدم دلیل بر جواز تفسیر كه مبتنى بر این ادعاست كه شیوه قرآن در رساندن پیام هایش ویژه و از محاورات عرفى و سیره عقلا در تمسك به ظواهر الفاظ، بیرون است. آنان كه تفسیر را روا مى دانند با استناد به آیات و روایات متعدد اثبات كرده اند كه روش قرآن در مقام تخاطب همسان با سیره عقلاست و در پرتو همین ادله نیز، معناى واقعى روایات نهى از تفسیر را آشكار سا خته ا ند. 


طراحی وب سایتفروشگاه اینترنتیطراحی فروشگاه اینترنتیسیستم مدیریت تعمیر و نگهداریسامانه تعمیر و نگهداری PM سامانه جمع آوری شناسنامه کامپیوتر سیستم جمع آوری شناسنامه کامپیوتر سیستم مدیریت کلان IT طراحی وب سایت آزانس املاک وب سایت مشاورین املاک طراحی پورتال سازمانی سامانه تجمیع پاساژ آنلاین پاساژ مجازی

نام : *

پیغام : *

 

سامانه جمع آوری شناسنامه کامپیوتر تجمیع
طراحی پرتال سازمانی - بهبود پورتال
طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای بهبود