منبع :
موتور جستجوی "اسك"( (www.ask.comدر رقابت با سایر جستجوگرهای برتر اینترنت نظیر "گوگل" و "یاهو"، خدمات جدید ارائه نقشهها و اطلاعات شهری خود را راهاندازی كرد.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، خدمات جدید به نام "اسكسیتی"((AskCity به كاربران این موتور جستجو در آمریكا امكان میدهد اطلاعات كاملی نظیر نقشهها، برنامههای سینماها، رستورانها، مراكز خرید و آدرس و شماره تلفن مكانهای مختلف شهر و سایر انواع اطلاعات شهری را به صورت یكجا مشاهده كنند.
خدمات جدید هماكنون تنها برای شهرهای كشور آمریكا ارائه شده و "اسك" از برنامههای خود برای گسترش این خدمات به سایر كشورها خبر ندادهاست.
مسئولان شركت "اسك" با راهاندازی این خدمات سهشنبه اعلام كردند خدمات این شركت از خدمات مشابهی كه پیش از این توسط "یاهو"، "گوگل" و "مایكروسافت" ارائه شده كاملتر است و اطلاعات كاملتری را یكجا در اختیار كاربران قرار میدهد.
شركت "اسك" این مجموعه اطلاعات را با استفاده از بانكاطلاعاتی غول رسانهای "اینتراكتیوكورپ"( (InterActiveCorpجمعآوری میكند.
"اینتراكتیوكورپ" سال گذشته شركت "اسك" را به قیمت 3،2میلیارد دلار خریداری كرده بود.
هرچند موتور جستجوی "اسك" از سال1996و دو سال قبل از "گوگل" فعالیت خود را آغاز كرده و هماكنون خدمات اینترنتی متنوعی را ارائه میدهد اما هیچگاه نتوانسته است تهدید بزرگی برای موتورهای جستجوی برتر اینترنت محسوب شود.
شركت تحقیقات اینترنتی "كاماسكور مدیا متریكس" در آخرین آمار خود اعلام كرد كه "گوگل" در پایان ماه اكتبر گذشته45درصد بازار موتورهای جستجوی اینترنتی را در اختیار خود داشته و "یاهو" و "مایكروسافت" به ترتیب با28درصد و12درصد در مقام دوم و سوم قرار داشتهاند.
موتور جستجوی "اسك" هماكنون با دراختیار داشتن شش درصد بازار موتورهای جستجوی اینترنتی همچون گذشته در رتبه چهارم این فهرست قرار دارد.
طراحی وب سایتفروشگاه اینترنتیطراحی فروشگاه اینترنتیسیستم مدیریت تعمیر و نگهداریسامانه تعمیر و نگهداری PM سامانه جمع آوری شناسنامه کامپیوتر سیستم جمع آوری شناسنامه کامپیوتر سیستم مدیریت کلان IT طراحی وب سایت آزانس املاک وب سایت مشاورین املاک طراحی پورتال سازمانی سامانه تجمیع پاساژ آنلاین پاساژ مجازی