چکیده:
با طرح کارآفرینی بعنوان موتور محرک توسعه صاحبنظران زیادی در عرصههای مختلف علمی بویژه حوزهها و نحلههای اقتصادی روانشناسی جامعهشناسی و مدیریتی به این مهم پرداختند و طیفی از تئوریها و نظریههای کارآفرینی مطرح و چالشها و راهکارها و منظرهای گوناگونی ارائه گردید. نگاه دیگر به حوزة کارآفرینی از زاویه نظامهای ارزشی است. از آنجا که حاکمیت ارزشها بویژه ارزشهای اسلامی است و در تمام ارکان اقتصادی و اجتماعی جامعه ما بویژه فعالیتهای کارآفرینانه و امور مربوط به کسب و کار از مفروضههای بنیادین حکومت دینی در جامعه اسلامی ایران به شمار میرود لذا این مهم منجر به تحقیقی نگاه متفاوت به این مقوله گردید و محور مقاله را به مطالعه بنیانها اقتصادی و مدیریتی امام علی(ع) از نوع تحلیل محتوا گردید که با بررسی بسیار فراوان و وسیع روایات و آثار منتسب به امام علی (ع) و سایر موسوعه احادیث دینی از کتابهای اهل سنت و دانشمندان شیعی مدلها و جدولهایی احصاء گردید و محوریت پژوهش مقوله کارآفرینی ارزشی قرار گرفت که در این مقاله با نگاه الهامی از سیرة امام علی(ع) تحلیل و مدلسازی صورت گرفت.
واژههای کلیدی: کارآفرینی نظام ارزشی نوآوری ریسکپذیری درک تغییر خبرگی ویژگیهای فردی( فردی اجتماعی - اقتصادی - روحی روانی جسمی کارآفرین)
ادامه در لینک ذیل ...