صفحه اصلی

آرشیو مقاله ها

آرشیو اخبار

همکاری با ما

تماس با ما
 
عنوان خبر
 
  
 
سامانه جمع آوری خودکار تجهیزات IT
افرنگ نیوز مجله زندگی
ماشین ایرانی
elham_fitnees_cool
فروشگاه رایکا
فروشگاه رایکا
هر روز صبح جدیدترین اخبار در افرنگ نیوز کلیک کنید ...
تبليغات در وب
تعداد بازدید : 873
 
 

تبليغات در وب

تبليغ کردن کسب و کار با شيوه  درست يکي از راههاي مطمئن  در دستيابي به موفقيت است. تبليغات به شما کمک مي کند تا عده زيادي از بازديد کننده هاي سايت هاي ديگر را جذب کنيد. قطع به يقين شما نمي توانيد انتظار داشته باشيد که اين تعدا افراد خودشان به صورت مستقيم به سايت شما وارد شوند.
اما تبليغ کردن بسيار هزينه بر است و اگر شما مراقب نباشيد ممکن است عملاً بعد از پرداخت هزينه هاي تبليغاتي ورشکسته شويد اگر اگهي شما بازده مناسبي نداشته باشد. بنابراين شما بايد مطمئن شويد که مي توانيد در ازاء آن پول منافعي را بدست آوريد.
بر اساس تجربيات صورت گرفته در اين زمينه من چند سوال را براي مديران وبي که هنوز در اين زيمنه تازه کار هستند مطرح مي کنم. که بايد به دقت مورد توجه قرار گيرند به هنگامي که مي خواهند برنامه تبليغاتي خود را تدوين کنند.
تبليغات خود را در کجا قرار داده ايد؟ آيا شما رسانه خوبي را براي اين کار انتخاب کرده ايد؟ اگر شما ضرورتاً مجبور هستيد که کسب و کاري را خارج از محيط وب و به صورت طبيعي انجام دهيد و يا کسب و کار شما محدوده کوچکي را مي تواند پوشش دهد  تبليغات در وب سايتها براي شما ارزشي نخواهد داشت. يک خبرنامه يا مجله الکترونيکي که تبليغات را در بعد محلي انجام مي دهد براي شما بهترين انتخاب خواهد بود.
به اين دليل که ديگران اين کار را مي کنند. از خودتان بپرسيد آيا شما واقعاً به تبليغات در محيط وب نياز داريد؟ شايد شما از تبليغات معمولي نتيجه بهتري بگيريد.
چه نوع تبليغاتي انجام داده ايد؟
بنر، لينک، متن؟
يک بنر تبليغي مي تواند خوب باشد وقتي در بالا تا وسط يک صفحه وب جاي بگيرد. اما وقتي تبليغات شما قرار است در صفحاتي قرار داده شود که چندين بنر تبليغي در ان وجود دارد يک متن ساده  مي تواند توجه بيشتري را جلب کند. گاهي اوقات طراحي جذاب کليد ها مي تواند باعث اقدام به کليک هاي زيادي  از سوي بازديد کننده مي شود.
چه کسي آن را خواهد خواند؟
آيا اين مشتري هدف نيست که شما آرزو داريد از سايت شما بازديد کند؟
دست يابي به آماري از بازديدکنندگان که به طور حتم از وب سايت شما بازديد کرده اند و يا خبرنامه و مجله الکترونيکي شما را خوانده اند بسيار مهم است.
منظور از اطلاعات آماري بازديد کنندگان و يا مشترکين اين است که انها را برطبق سن، جنسيت، موقعيت شغلي، علائق، عادات و...طبقه بندي کنبم.
با اين کار شما مي توانيد مطمئن باشيد مردمي که تبليغات شما را مي بينند ازتوليدات و يا خدمات شما استفاده خواهند کرد.
آگهي شما چه چيزي را مي خواهد بگويد؟ آيا پيام شما براي موضوع خاصي است؟
يک آگهي شيک که از راه فريبکاري قصد چذب مخاطب را دارد هيچگاه نمي تواند مرا براي حداقل يک کليک ترغيب کند.
بازديدکنندگان وب تمام وفت خود را صرف ديدن هر آنچه در وب وجود دارد نمي کنند. آنهايي هم که اين کار را مي کنند معمولا به دنبال چيزي مي گردند که رايگان باشد کساني که حاضر به خرج کردن پولي نيستند.
شما که نمي خواهيد يک چنين افراداي را جذب کنيد؟
در صورتي که شما خيلي ساده شرح بدهيد که وب سايت شما در مورد چيست؟ ويا تفاوت کالاهاي شما با ديگران در چيست کمک موثري در جذب مشتريان واقعي خواهيد کرد. به هر حال کليه توليدات و خدمات خود را معرفي کنيد.
آيا جذابيت آگهي شما به اندازه کافي زايد هست؟ ايا شما را براي کليک بر روي آن ترغيب مي کن؟
آيا محتواي آن حس کنجکاوي شما را برمي انگيزد تا با کليک بر روي ان از محتواي آن بيشتر سر در بياوريد؟
بسيار خوب اين کار بسيارآسان است. براي حداقل يک هفته هرگاه بر روي يک آگهي کليک کرديد مطالب و فايل گرافيکي مربوط به آن را روي رايانه خود ذخيره کنيد. در انتهاي هفته به سراغ آنها برويد و ببينيد چرا بر روي انها کليلک کرده ايد. راهي که انها براي تامل ودرنگ شما انتخاب کرده اند چيست؟ آيا قيمت شاخصي در انتخاب بوده و يا يک پيشنهاد غير قابل باور؟ همه اين ها را در کنار هم بگذاريد شما کدام را بيشتر مي پسنديد سعس کنيد که از آن الگو بگيريد تا سر و ساماني به خدمات و توليدات خود بدهيد.
هر گز از کلماتي که ديگران در آکهي خود استفاده کرده اند استفاده نکنيد. فقط ايده اي را که در پس اين کلمات وجود داردا نتخاب کنيد و خلاقيت به خرج دهيد و سپس طرح آگهي خودتان را شکل دهيد.
چند نکته ديگري که بايد به خاطر بسپاريد اين است که از جلوه هاي گرافيکي به خوبي استفاده کنيد. چيزي بد تر از اين نيست که يک اگهي نا مناسب به کار ببريم که بر حسن نيت و شهرت ما اثر بگذارد و بد تر اينکه حتي براي آن پول هم بپردازيد در صورتي که يک آگهي خوب را شما مي توايند براي هميشه استفاده کنيد.
مسئله ديگر اين است که هميشه قيمت هاي وب سايتهاو مجلات الکترونيکي مختلف را مورد مقايسه قرار دهيد و بررسي کنيد که انها چه پيشنهاداتي براي شما دارند. هميشه مسئله ترافيک وب را به خاطر بسپاريد و قبل از تصميم گرفتن بررسي کنيد چه کسي بهترين گزينه را به شما پيشنهاد مي کند.
بيشتر اوقات مي بينيد برخي سايتهايي که قيمت بيشتري را براي تبليغات از شما طلب ميکنند تعداد بيشتري بازديدکننده رابراي شما جمع مي کنند.باهوش باشيد و براي پولتان ارزش قائل شويد.
 
 
نویسنده:
مترجم :
منبع : مرکز توسعه و تبادل دانش فناوري اطلاعات
تاریخ :
مطالب مرتبط
 
 تجارت الکترونيک چيست؟
 A.A.A/ روند يارانه ها در كشور(1382-1352) و اثرات نقدي كردن يارانه ها، سخنراني دکتر شيرکوند
 A.A.A/ اقتصاد يارانه، نقدي کردن يارانه ها و آثار اجتماعي-اقتصادي، سخنراني دکتر حيدر پوريان
 A.A.A/ يارانه نقدي: بايد و نبايدها، سخنراني دکتر توکلي
 A.A.A/ تاريخچه تاسيس و فعاليت بانک جهاني
 
نظرات
 
نام : شهر :
   
 
 
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شرکت فرا ارتباط می باشد