صفحه اصلی

آرشیو مقاله ها

آرشیو اخبار

همکاری با ما

تماس با ما
 
عنوان خبر
 
  
 
فروشگاه رایکا فروش پر تخفیف محصولات هیرشا
هر روز صبح جدیدترین اخبار در افرنگ نیوز کلیک کنید ...
A.A.B/ نشانه شناسي در طراحي محصول
تعداد بازدید : 613
 
 

متن زير چكيده مي باشد، براي دريافت متن كامل مقاله بر روي فايل مقاله كليك كنيد


تحقيق حاضر سعي در تعريف زبان وبيان درمحصولات توليد شده توسط هنرمندان و صنعتگران با کمک ابزار هاي نشانه شناسي و تکنولوژي فني پيشرفته دارد در اين راستا به چگونگي کاربرد اين زبان در مراحل طراحي محصول اشاره نموده است. در ابتدا کلياتي در مورد نظريات نشانه شناسي از نشانه شناسان بنام (پيرس1 و سوسور2) مطرح نموده و سپس به نشانه شناسي در طراحي محصول پرداخته است و اينکه چگونه اين عناصر جهت فهم جنبه هايي از ارتباطات در توليد محصول استفاده مي شود. و با ذکر چند محصول صنعتي و انطباق عناصر نشانه شناختي با خواص آن محصولات، ارتباط اجتناب ناپذير آنها را با نشانه شناسي بيان داشته است. سپس به زبان محصولات و اينکه چطور مي توانند هويت و ساختار خود را از طريق مواد اوليه، فرم، ساختار و بافت به اجتماع تفهيم نمايند پرداخته مي شود. زيبايي شناسي در واقع مطالعه تأثير گشتالت محصول بر احساس انسان و شامل اين است که چطور مردم قسمت يا تمامي محصولات را مي خوانند و مي فهمند. با اين ملاحظه کاربر در محصول آنچه را که مي بيند، مي بويد، مي چشد، مي شنود و حس مي کند، مربوط به گشتالت، نشانه هاي محصول وعلم نشانه شناسي است. 

 
نویسنده: فتانه محمودي ـ دکتر سيد حبيب الله لزگي
مترجم :
منبع : نشريه الکترونيکي هنرهاي زيبا – شماره 34 – تابستان 1387
تاریخ : تابستان 1387
مطالب مرتبط
 
 A.A.B/ بررسي اشكالات چادرهاي موجود براي اسكان موقت بازماندگان زلزله در ايران و ارائه ي طرح پيشنهادي چادر فنري
 A.A.B/ تأثير شيءگرايي بر طراحي محصولات صنعتي
 A.A.B/ طراحي تعاملي : مطالعه فرهنگ كاربران ايراني جهت ايجاد تعامل بهتر با محصولات
 A.A.B/ هويت فرهنگي و نقش آن در طراحي محصولات
 A.A.B/ آناليز ارزش و جايگاه آن در طراحي صنعتي
 
نظرات
 
نام : شهر :
   
 
 
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شرکت فرا ارتباط می باشد