صفحه اصلی

آرشیو مقاله ها

آرشیو اخبار

همکاری با ما

تماس با ما
 
عنوان خبر
 
  
 
فروشگاه رایکا فروش پر تخفیف محصولات هیرشا
هر روز صبح جدیدترین اخبار در افرنگ نیوز کلیک کنید ...
A.A.B/ طراحي تعاملي : مطالعه فرهنگ كاربران ايراني جهت ايجاد تعامل بهتر با محصولات
تعداد بازدید : 825
 
 

متن زير چكيده مي باشد، براي دريافت متن كامل مقاله بر روي فايل مقاله كليك كنيد

  
 طراحي تعاملي1 امروزه به مفهوم ايجاد ارتباط بهتر و مفيدتر بين محصولات صنعتي و کاربران مي باشد. اين واژه که نخست در علوم کامپيوتر و در طراحي صفحات واسطه اي کامپيوتر ها مطرح بود، امروزه در طراحي کليه محصولات صنعتي به کار برده مي شود. عرصه طراحي تعاملي بسيار نو پا است و عمر آن به دهه پيش مي رسد. در دنياي قبل از کامپيوتر ها، طراحي تعاملي به مفهوم امروزي وجود نداشت، اما امروزه به حدي گسترش يافته است که به يک رشته دانشگاهي مجزا تبديل شده است. طراحي تعاملي، نوعي از طراحي کاربر محور است و همواره در جستجوي راه هاي آسان تر براي ارتباط محصولات صنعتي با کاربران مي باشد. بر مبناي اصول طراحي تعاملي، علاوه بر تفاوت هاي فردي، حالات روحي افراد در زمان هاي مختلف نيز، بر نحوه استفاده آنها از محصولات تأثير خواهد داشت. در اين مقاله، به منظور شناختي کلي از عادات کاربران ايراني و تعاملات آنان در برخورد با محصولات دنياي امروز، مطالعه اي بر روي کاربران ايراني به شيوه مطالعه ميداني انجام گرفته است، که نتايج اين مطالعه الگويي اوليه و كلي از رفتارهاي کاربران ايراني در مواجهه با محصولات مدرن ارائه مي دهد. طراحي تعاملي مي تواند با در نظر گرفتن اين الگوي رفتاري ارتباط بهتري را بين كاربر و محصول به وجود بياورد.

 
نویسنده: دكتر ياسمن خداداده ، شادي يعقوبيان
مترجم :
منبع : نشريه الکترونيکي هنرهاي زيبا – شماره 29 – بهار 1386
تاریخ : بهار 1386
مطالب مرتبط
 
 A.A.B/ نشانه شناسي در طراحي محصول
 A.A.B/ بررسي اشكالات چادرهاي موجود براي اسكان موقت بازماندگان زلزله در ايران و ارائه ي طرح پيشنهادي چادر فنري
 A.A.B/ تأثير شيءگرايي بر طراحي محصولات صنعتي
 A.A.B/ هويت فرهنگي و نقش آن در طراحي محصولات
 A.A.B/ آناليز ارزش و جايگاه آن در طراحي صنعتي
 
نظرات
 
نام : شهر :
   
 
 
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شرکت فرا ارتباط می باشد