صفحه اصلی

آرشیو مقاله ها

آرشیو اخبار

همکاری با ما

تماس با ما
 
عنوان خبر
 
  
 
فروشگاه رایکا فروش پر تخفیف محصولات هیرشا
هر روز صبح جدیدترین اخبار در افرنگ نیوز کلیک کنید ...
A.A.B/ هويت فرهنگي و نقش آن در طراحي محصولات
تعداد بازدید : 592
 
 

متن زير چكيده مي باشد، براي دريافت متن كامل مقاله بر روي فايل مقاله كليك كنيد


 طراحان صنعتي در كشورهاي با تمدن و آداب و رسوم كهن همواره وظيفه سنگيني برعهده دارند. طراحان صنعتي كشورهاي شرقي اغلب با اين سئوال همكاران غربي خود مواجه مي گردند كه: چرا محصولاتي را كه شما طراحي و توليد مي كنيد، هيچ گونه مشخصه و ويژگي مربوط به كشور و فرهنگ خودتان را ندارند و بيشتر بيگانه به نظر مي رسند. چرا اين طراحان از هماهنگي با ويژگي هاي زيبايي شناسانه منطقه اي و فرهنگي كشور خويش ناتوان هستند؟ اين سئوال اساسي را مي توان از جهات مورد بررسي و نقد قرار داد كه پاره اي از آنها به اين شرح است: بحث رابطه بين سطح تكنولوژي و طراحي محصولات، ماهيت صنعتي شدن، روش ها و شگردهاي گوناگون رايج در مبادلات تجاري، ارتباطات و مناسبات بين محصولات، فرهنگ ها و آداب و رسوم. دراين نوشتار بيش از همه ارتباطات و تناسبات بين محصولات، فرهنگ ها و آداب و رسوم مورد توجه قرار مي گيرد، اما اين بدين معني نيست كه ساير ديدگاه ها از نظر دور بمانند. در حال حاضر هيج شکي وجود ندارد که ويژگي هاي فعاليت طراحان صنعتي به گونه اي پرشتاب در حال دگرگون شدن است. در بررسي هاي انجام شده در اين زمينه مي توان به چهار شاخه زير در جهت دسته بندي فعاليت هاي حرفه طراحي صنعتي اشاره نمود: طراحي محصول و روندهاي مربوطه، برنامه ريزي در جهت طراحي محصول و روندهاي مربوطه، مديريت طراحي، پژوهش طراحي.

 
نویسنده: دكتر احمد ندائي فرد
مترجم :
منبع : نشريه الکترونيکي هنرهاي زيبا – شماره 30 – تابستان 1386
تاریخ : تابستان 1386
مطالب مرتبط
 
 A.A.B/ نشانه شناسي در طراحي محصول
 A.A.B/ بررسي اشكالات چادرهاي موجود براي اسكان موقت بازماندگان زلزله در ايران و ارائه ي طرح پيشنهادي چادر فنري
 A.A.B/ تأثير شيءگرايي بر طراحي محصولات صنعتي
 A.A.B/ طراحي تعاملي : مطالعه فرهنگ كاربران ايراني جهت ايجاد تعامل بهتر با محصولات
 A.A.B/ آناليز ارزش و جايگاه آن در طراحي صنعتي
 
نظرات
 
نام : شهر :
   
 
 
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شرکت فرا ارتباط می باشد