دانش آی آر
 
بیشترین بازدید
 
شربت خاكشير
 
تغذيه مناسب استخوان ها
 
اثرات تغذيه نامناسب در ابتلا به بيماري آلزايمر
 
منگوستين ملکه ي ميوه ها
 
گوشت قرمز به قلب آسيب مي رساند
 
راز خوش اندامي جسيکا آلبا از زبان خودش+عکس
 
چه ميوه‌اي را با چه هدفي بخوريم؟
 
خوردن اسفناج ماهيچه را قوي مي کند/ انرژي فوق العاده با اسفناج
 
با رژيم مديترانه اي آشنا شويد!
 
شکلات احتمالا براي قلب و مغز مفيد است
 
گرمايش زمين موز را جايگزين سيب زميني مي کند
 
پخت چند کيک با مايکروويو
 
افسانه‌هايي درباره نوشيدني پرطرفدار دنيا
 
اسرار شگفت‌انگيز هندوانه: هندوانه غني از مواد آنتي اکسيداني و شوينده كليه‌هاست
 
سبزيجات خطر بيماريهاي قلبي را 32% کاهش مي‌دهد
 
گروه های علمی
 
برق
راه آهن
نساجي
نفت و گاز
آشپزي
آمار
آينده پژوهي
ادبيات
ارتباطات اجتماعي
اطلاعات عمومي
اقتصاد
الهيات و معارف اسلامي
اميرالمومنين علي(ع)
بازي هاي کامپيوتري
باستان شناسي
برنامه ريزي شهري
بسته بندي
بهداشت و درمان
بيمه
بيوتکنولوژي
پرستاري
پزشکي
پوست ومو
تئاتر
تارِيخ
تازه هاي علم
تجارت
تحقيقات
تربيت بدني و ورزش
تعاون
تعاون
تغذيه
توانبخشي
تکنولوژي
جغرافيا
حسابداري
حقوق
حوادث
حيات وحش
خودرو سازي
داروسازي
دامپزشکي
دندانپزشکي
ديرينه شناسي
رباتيک
روانشناسي
رياضيات
زبان و ادبيات آلماني
زبان و ادبيات انگليسي
زبان و ادبيات عرب
زبان و ادبيات فارسي
زبان و ادبيات فرانسه
زمين شناسي
زنان
زيست شناسي
ژنتيك
سياست
سينما
شعر
شيمي
شيمي
صنايع
صنايع دستي
صنايع غذايي
طب مکمل جايگزين
طراحي صنعتي
علوم اجتماعي
علوم تربيتي
علوم تغذيه
علوم دفاعي
علوم سياسي
علوم قرآن و حديث
علوم و مهندسي دريايي
عمران
عمومي
عکاسي
فضا
فلسفه
فن آوري
فنآوري لپ تاپ
فنآوري موبايل
فيزيک
گردشگري
لجستيک و حمل و نقل
مامايي
محيط زيست
مد و لباس
مديريت
مديريت پروژه
مديريت روابط كار
معدن
معماري
معماري منظر
منابع طبيعي و محيط زيست
مهندسي پزشكي
مهندسي فناوري اطلاعات
مهندسي هسته اي
مواد
موسيقي
مکانيک
نانو تکنولوژي
نجوم
نرم افزار
نرم افزار هاي بازمتن
نقاشي و گرافيک
نوآوري،کارآفريني و خلاقيت
هنر
هوا و فضا
ورزشي
کتابداري و اطلاع رساني
کشاورزي

سبزيجات خطر بيماريهاي قلبي را 32% کاهش مي‌دهد 1391/11/17(تغذيه)
پژوهشگران با بررسي ميزان بيماريهاي قلبي در افراد گياهخوار به اين نتيجه رسيده اند که کاهش مصرف گوشت و ماهي و گنجاندن سبزيجات ِ بيشتردر رژيم غذايي، ميزان کلسترول و فشار خون را به ميزان چشمگيري کاهش مي‌دهد.
 
نخوردن 5 خوراکي که باعث کاهش وزن مي‌شود 1391/09/23(تغذيه)
نتايج يک تحقيق جديد نشان مي دهد که کاهش مصرف کره، پنير، بيسکوئيت، کيک، چيپس و خوردن غذاهاي کم چرب بدون پيروي از هيچ رژيم خاصي باعث کاهش وزن مي شود.
 
چرا بايد بادمجان بخوريم؟  1391/09/23(تغذيه)
هرچند ممکن است بادمجان غذاي چندان اشتها برانگيز و وسوسه کننده‌اي نباشد اما در عوض سرشار از فيبر خوراکي و منبع غني از ويتامين‌هاي گروه b است و به همين دليل مي‌تواند مقدار زيادي از انرژي مورد نياز بدن را تامين کند.
 
خوراکي هاي چربي سوز 1391/09/13(تغذيه)
غذاهاي زيادي هستند که مي توانند به شما در لاغري کمک کنند اما برخي از آن ها شايد به نظر شما زياد به درد لاغري نخورند اما از نظر پزشکي از جمله مهمترين چربي سوزها هستند.
 
گرمايش زمين موز را جايگزين سيب زميني مي کند 1391/08/11(تغذيه)
ممکن است گرمايش زمين ميوه موز را به يک منبع اصلي تغذيه در بعضي از کشورهاي کم درآمد تبديل کند.
 
فهرست غذاهايي که شما را باهوشتر مي‌کنند 1391/08/09(تغذيه)
غذايي که مصرف مي کنيم تأثير مستقيمي روي عملکرد مغز دارد، بنابراين با انتخاب مواد غذايي صحيح مي توان قدرت مغز را افزايش داد، حافظه را تقويت کرد و ذهن را جوان نگاه داشت.
 
چاي سفيد بهترين چاي جهان 1391/08/03(تغذيه)
چاي سفيد، يکي از گران‌ترين انواع چاي در بازار است. توليد اين چاي سخت‌تر از چاي‌هاي سبز و سياه است. اين چاي همه خواص اعجاب‌آور اين گياه پرمصرف را در خود دارد و از سالم‌ترين نوشيدني‌هاي جهان است.
 
صبحانه نخوردن تمايل به غذاهاي چرب را بيشتر مي‌کند 1391/07/28(تغذيه)
آزمايش هايي که در بريتانيا بر روي مغز انسان انجام گرفته نشان مي دهد که نخوردن صبحانه سبب تمايل بيشتر به غذاهاي پرچربي و پر کالري طي ساعات بعدي روز مي شود.
 
اثرات تغذيه نامناسب در ابتلا به بيماري آلزايمر  1391/07/12(تغذيه)
روزنامه «گاردين» در گزارشي علمي مي نويسد که از چندين دهه پيش جنبه هاي گوناگون تاثير رژيم غذايي بد و يا به زباني ديگر تغذيه ناکافي بر بروز بيماري هاي گوناگون مشخص شده بود. به همين خاطر در بسياري از جوامع مرفه چنين تصوري شکل گرفته بود که لايه هاي فقير تر جامعه که از تغذيه خوبي برخوردار نيستند به بيماري هايي نظير چاقي مفرط دچار مي شوند.
 
چرا نوشيدن چاي از آب بهتر است؟  1391/07/06(تغذيه)
پژوهشگران تاكيد كردند كه چاي فوايد بسياري دارد و از بيماري‌هاي قلبي عروقي و پوکي استخوان پيشگيري مي‌کند.
 
قهوه درد کتف و گردن را کاهش مي دهد 1391/06/22(تغذيه)
به نقل از پايگاه خبري هلث دي نيوز آمريکا، اين تحقيقات نشان مي دهد: مصرف قهوه چه بسا به افرادي که پشت رايانه کار مي کنند، کمک مي کند تا دردهاي ناحيه گردن و کتف خود را کاهش دهند.
 
محصولات ارگانيک برتر از نظر سلامت خاصي ندارند 1391/06/17(تغذيه)
 
شکلات ممکن است از سکته مغزي جلوگيري کند 1391/06/16(تغذيه)
شکلات ممکن است براي لاغري، چندان مناسب نباشد ولي تحقيقات تازه نشان مي دهد که ممکن است بتواند از سکته مغزي جلوگيري کند.
 
خوردن شکلات تلخ ممکن است فشار خون را کاهش دهد 1391/05/27(تغذيه)
اين شايد خبر خوبي باشد براي کساني که به دنبال توجيهي براي شکلات خوردن هستند: بررسي هاي تازه نشان داده است که خوردن شکلات ممکن است در کاهش فشار خون موثر باشد.
 
خوردن اسفناج ماهيچه را قوي مي کند/ انرژي فوق العاده با اسفناج 1391/04/08(تغذيه)
براساس نتايج تازه اعلام شده از سوي دانشمندان اسفناج مي تواند انرژي فوق العاده اي به ما منتقل کند و علت اين امر بر خلاف تصور عمومي منبع غني آهن آن نيست.
 
افسانه‌هايي درباره نوشيدني پرطرفدار دنيا  1391/04/08(تغذيه)
بي ترديد چاي يكي از پرمصرف ترين و پرطرفدارترين نوشيدني‌ها در سراسر دنيا است اما درعين حال باورها و تصورات غلط بسياري درباره اين نوشيدني و خواص آن وجود دارد.
 
مي توانيد هندوانه بخوريد 1391/04/02(تغذيه)
به گزارش باشگاه خبرنگاران،هندوانه ميوه اي شيرين و آبدار است كه نه تنها باعث رفع تشنگي در هواي گرم تابستان مي شود بلكه اثرات بسيار مفيد ديگري نيز دارد كه براي ما نا شناخته است.
 
تضمين سلامتي با خوردن سير 1391/03/29(تغذيه)
دو محقق در دانشگاه واشنگتن به تازگي مقاله اي را در مجله شيمي درماني ضد ميکروبي منتشر کردند آنها پي به اهميت خوردن سير در درمان بيماري ها بردند و اينکه مصرف سير 100 برابر بهتر از مصرف آنتي بيوتيک هاست.
 
5 علت براي مصرف روزانه آجيل  1391/03/28(تغذيه)
شايد بيشتر ما تصور کنيم مصرف روزانه آجيل باعث چاقي، افزايش چربي‌هاي خون و در نهايت بيماري مي‌شود، ولي مطالعات انجام شده در اين زمينه حاکيست که به دلايل عديده، استفاده از «مغز»ها به سلامتي‌مان کمک شاياني مي‌کند.
 
چرا به دنبال غذاهاي خوش طعم هستيم؟ 1391/02/21(تغذيه)
حتي اگرشما بعد از خوردن يک وعده غذايي احساس گرسنگي نكنيد بازهم براي خوردن دسر آماده هستيد.
 
 
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شرکت فرا ارتباط می باشد