دانش آی آر

ماینینگ باکس کاشی سنتی

وانیل کوکی ربات فنآوری اطلاعات افرنگ

با رزومه علمي در کلاس دانشگاه حضور مي‌يافتم!

پرچم‌داران جديد گوگل 23 مهر معرفي مي‌شوند

اعلام آمادگي وزارت جهاد کشاورزي براي حمايت از فناوري‌هاي نوين کشاورزي/کنترل رنجره نخلستان‌ها

سلول خورشيدي براي نور محيط‌هاي داخلي ساخته شد

ضرورت ورود دانش هيدرولوژي به تصميم‌گيري‌هاي حوزه آب

راه‌اندازي 10 اداره کل بازرسي و رسيدگي به شکايات دانشگاه آزاد در سراسر کشور

تجاري‌سازي نانوذرات اکسيدروي شرکت ايراني در ترکيه

ويرايش چهارم پيوست 6 آيين‌نامه طراحي ساختمان‌ها در برابر زلزله رونمايي شد

موفقيت در کمک به سيل‌زدگان/مدل‌سازي زلزله‌هاي بزرگ و شناسايي شکارچيان غيرمجاز با کمک پهپادها

"سمندر چيني" بزرگترين دوزيست جهان معرفي شد

ابهامات و سؤالات پيرامون يک تخلف دانشگاهي

برگزاري اختتاميه ششمين دوره المپياد هندسه ايران در دانشگاه اميرکبير/بررسي مشکلات آموزش رياضي

تشکيل ابر بر فراز اقيانوس آرام

واي فاي 6 به‌طور رسمي عرضه شد

تصاوير جديدي از هواوي واچ gt 2 پيش‌از معرفي فاش شد

مسيريابي مبتني بر حمل و نقل عمومي به سرويس نقشه بلد اضافه شد

تشخيص نارسايي قلبي به کمک سيستم هوش مصنوعي

نسخه‌ لپ‌تاپ rtx 2060 عملکردي پايين‌تر از انتظار دارد

آذري جهرمي: فرآيندها و قواعد مجوزدهي و نظارت بر تاکسي‌هاي آنلاين، کاملا بي‌طرفانه باشد

آزمايش جديد تشخيص سرطان پروستات نيازي به نمونه‌برداري ندارد
آخرين اخبار فن آوري تاريخ 1398/04/20
تعداد بازدید : 7

دراپ باکس سرویسی با قابلیت ارسال فایل‌ تا 100 گیگابایت راه‌اندازی کرد

سرویس اشتراک فایل دراپ‌باکس گزینه‌ای جدید برای نحوه‌ی اشتراک‌گذاری فایل‌ها بین کاربران ارائه کرد. این شرکت سرویس جدید را به‌صورت بتا معرفی کرده که به‌نام دراپ‌باکس ترنسفر (dropbox transfer) شناخته می‌شود. تمرکز اصلی سرویس جدید دراپ‌باکس بر ارسال کپی از فایل‌ها است.

دراپ‌باکس ترنسفر با سرویس‌های کنونی دراپ‌باکس تفاوت دارد. در سرویس جدید، کاربران به‌جای ارسال لینک به فایلی که با سرور دراپ‌باکس یکپارچه شده است، کپی فایل را ارسال می‌کنند. در حالت قبلی، تنها دارنده‌ی فایل به تغییر یا پاک‌کردن آن مجاز بود.

از مهم‌ترین قابلیت‌های جدید دراپ‌باکس در سرویس ترنسفر می‌توان به امکان ارسال فایل تا 100 گیگابایت اشاره کرد. کاربر به‌راحتی و با استفاده از drag and drop می‌تواند فایل را از کامپیوتر خود یا حساب کاربری دراپ‌باکس، به ابزار ترنسفر منتقل کند. در این حالت هم لینکی برای دسترسی به فایل‌ها ایجاد می‌شود که حتی کاربران بدون حساب کاربری دراپ‌باکس هم امکان دریافت فایل را خواهند داشت.

امکان تنظیم رمزعبور برای فایل‌ها از دیگر قابلیت‌های مهم دراپ‌باکس در سرویس جدید است. به‌علاوه، می‌‌توان زمانی را هم برای انقضای لینک اشتراک مشخص کرد که پس‌ازآن، دسترسی به فایل‌ها برای هیچ‌کس ممکن نباشد. از قابلیت‌های دیگر می‌توان به ارسال تأییدیه‌ی دانلود فایل و آمار بازکردن لینک اشتراک اشاره کرد. شرکت دراپ‌باکس در بیانیه‌ی خبری درباره‌ی سرویس ترنسفر اعلام کرد این قابلیت اکنون به‌صورت آزمایشی و برای کاربران محدود و به‌زودی برای همه‌ی کاربران ارائه می‌شود.

کاربران عادی دراپ‌باکس به‌محض نهایی‌شدن سرویس ترنسفر امکان ارسال فایل‌های تکی تا حجم 100 مگابایت را خواهند داشت. کاربران سرویس plus امکانات بیشتر و ارسال فایل تا حجم دو گیگابایت را دریافت می‌کنند و لینک دسترسی به فایل‌های هر دو گروه، تنها تا هفت روز معتبر خواهد بود. دسته‌ای دیگر از کاربران دراپ‌باکس که از سرویس professional استفاده می‌کنند، امکان ارسال فایل تا 100 گیگابایت را خواهند داشت و محدودیت لینک‌های آن‌ها نیز تا 90 روز قابل‌افزایش خواهد بود. از امکانات دیگر سرویس برای این دسته از کاربران می‌توان به تحلیل دقیق‌تر اشتراک فایل اشاره کرد. کاربران علاقه‌مند برای ورود به فهرست انتظار مرحله‌ی بتا می‌توانند به این لینک مراجعه کنند.

send large files to anyone

شرکت‌های متعدد دیگری در سال جاری میلادی سرویس‌های ارسال فایل معرفی کرده‌اند که از میان آن‌ها، می‌توان به firefox send اشاره کرد که در ماه مارس رونمایی شد. سرویس فایرفاکس برای اشتراک فایل به‌صورت کدگذاری و رایگان به کاربران عرضه می‌شود. کاربران صرف‌نظر از مرورگر می‌توانند با مراجعه به آدرس send.firefox.com از خدمات این سرویس استفاده کنند. در آنجا کاربر امکان ارسال فایل به سرورهای فایرفاکس و دریافت لینک اشتراک را خواهد داشت. در حالت پیش‌فرض، فایل‌هایی تا یک گیگابایت در سرویس فایرفاکس پشتیبانی می‌شوند؛ اما با ورود به حساب کاربری فایرفاکس محدودیت تا 2.5 گیگابایت افزایش می‌یابد.

دراپ‌باکس ماه گذشته‌ی میلادی تغییرات چشمگیری در تجربه‌ی کاربری سرویس‌های خود ایجاد کرد. آن‌ها از اصطلاح محیط کاربری یکپارچه برای طراحی جدید استفاده کردند و آن را بزرگ‌ترین تغییر طراحی در طول تاریخ شرکت نامیدند. طراحی دسکتاپ دراپ‌باکس و وب‌سایت و اپلیکیشن شرکت همگی تغییر طراحی را تجربه کردند. به‌علاوه، هماهنگی کامل با سرویس‌هایی همچون slack و zoom و atlassian نیز به سرویس‌ها اضافه شد.

آمارهای مالی شرکت دراپ‌باکس از فصل اول سال جاری میلادی، از ضرر 7.7 میلیون دلاری خبر می‌دهد. البته، درآمد آن‌ها با رشد 22 درصدی به 385.6 میلیون دلار و مشتریان پولی شرکت نیز به 13.2 میلیون نفر رسید که در دوره‌ی مشابه سال گذشته‌ی میلادی، 11.5 میلیون نفر بود.

www.zoomit.ir
 

ردمی نوت 7 شیائومی در 6 ماه به فروش 15 میلیونی رسید

شیائومی اعلام کرد پس از 6 ماه از زمان عرضه‌ی ردمی نوت 7 به بازار، این محصول به رکورد فروش 15 میلیون دستگاه در سراسر جهان دست یافته است. این شرکت در ماه مارس اعلام کرده بود فروش این گوشی به رکورد چهارمیلیون فروش رسیده است. رکورد فعلی فروش ردمی نوت 7 احتمالا به‌دلیل عرضه‌ی این دستگاه در بازارهای جدید و مشتاق است و زمانی بیشتر به چشم می‌آید که بدانیم نوت 7 پرو، تنها در چین و هندوستان عرضه شده است.

شیائومی ردمی نوت 7

شیائومی ردمی نوت 7 به کمک قیمت پایه‌ی ارزان‌تر و دوربین 48 مگاپیکسلی و باتری 4000 میلی‌آمپر ساعتی موفق شده از رقبایش پیشی بگیرد. نسخه‌ی استاندارد ردمی نوت 7 از پردازنده‌ی اسنپدراگون 660، سه تا 6 گیگابایت رم، 32 تا 128 گیگابایت حافظه‌ی قابل‌ارتقا و دوربین 48 مگاپیکسلیgm-1 سامسونگ بهره می‌برد. این در حالی است که نسخه‌ی پرو نوت 7 از پردازنده‌ی  اسنپدراگون 675، چهار تا 6 گیگابایت رم، 64 تا 128 گیگابایت حافظه‌ی قابل‌ارتقا و یک دوربین 48 مگاپیکسلی imx586 سونی بهره می‌برد.

برای آشنایی بیشتر با این محصول شیائومی، صفحه‌ی بررسی ردمی نوت 7 را ببینید.

www.zoomit.ir
 

انویدیا و معرفی نرم‌افزاری جدید برای گرفتن بنچمارک از کارت گرافیک

زمانی‌ که از بررسی عملکرد کارت گرافیک جدیدی صحبت می‌شود، ابزارهای دقیق ثبت فریم‌ریت می‌توانند بسیار کاربردی باشند. اکنون انویدیا با پی‌بردن به این نیاز مهم، اپلیکیشن جدیدی به‌نام frameview را بدین منظور معرفی کرده که یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن، رایگان‌بودنش است.

این ابزار جدید که به نسخه‌ای ارتقایافته از نرم‌افزار presentmon شباهت فراوانی دارد، امکان می‌دهد از عملکرد حداکثری پردازنده‌ی گرافیکی خود مطمئن شوید. یکی از قابلیت‌های برجسته‌ی این نرم‌افزار، امکان نظارت بر میزان برق مصرفی است؛ قابلیتی که ابزارهای مشابه همچون نرم‌افزار قدیمی و مطمئن fraps نیز از آن بی‌بهره هستند.

فریم ویوو / frameview

قابلیت‌های گنجانده‌شده در frameview از اپلیکیشن‌های دایرکت ایکس 9، 10، 11، 12، opengl ،vulkan و پلتفرم یونیورسال ویندوز (uwp) پشتیبانی می‌کنند. این ابزار ضمن جمع‌آوری اطلاعات، آن‌ها را در دو ستون مختلف به نمایش می‌گذارد: یک ستون مربوط به فریم‌ریت رندر شده و ستون دیگر مربوط به فریم‌ریت به‌ نمایش درآمده.

این نرم‌افزار می‌تواند داده‌ها را از تمامی api اصلی دریافت کند و درواقع، با تمامی بازی‌ها سازگار است. همچنین، frameview به‌گونه‌ای طراحی شده است که تا حد ممکن عملکردی سبک داشته باشد و هنگام بنچمارک گرفتن، کمترین تأثیر را روی عملکرد پردازنده‌ی گرافیکی بگذارد.

البته، frameview ضعف هم دارد و اگرچه با تمامی کارت‌های nvidia و amd سازگار است، ابزار نظارت بر مصرف برق آن در کارت‌های amd دقت کمتری دارد که باعث می‌شود برای کاربران آن چندان مفید نباشد. انویدیا درباره‌ی این مشکل در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است:

رابط برنامه‌نویسی (api) مصرف برق پردازنده‌های گرافیکی amd به‌جای نمایش مقادیر واقعی، مقداری بین توان تراشه و توان بورد را نشان می‌دهد. بنابراین، باید با amd تماس بگیرید و از آن‌ بخواهید که اطلاعات صحیحی درباره‌ی api خود ارائه کنند.

البته، از آنجا که frameview فعلا در نسخه‌ی آزمایشی است، احتمال دارد این مشکل در آینده برطرف شود. شایان ذکر است هم‌اکنون می‌توانید این نرم‌افزار را به‌صورت رایگان از سایت انویدیا دریافت و نصب کنید.

www.zoomit.ir
 

نمایش قابلیت‌های اولین نمونه آزمایشی از فناوری خودران سطح چهار بی ام و

بی‌ام‌و پیش‌نمایشی از نسل آینده سیستم‌های رانندگی خودران خود را در کنفرانس nextgen در مونیخ به نمایش گذاشت. ویدئو پایین نشان می‌دهد که بی‌ام‌و سری 7 به‌صورت کاملا خودران حرکت می‌کند و این یکی از چند صد دستگاه خودرویی به شمار می‌رود که مدت زمان طولانی در حال انجام آزمایش‌هایی در جاده‌های عمومی برخی شهرهای جهان هستند. خودرویی که به نظر می‌رسد در آینده مبنایی برای سیستم‌های خودران سطح چهار و پنج خواهد بود و در مدل بی‌ام‌و آی‌نکست (bmw inext) دردسترس قرار می‌گیرد.

bmw autonomous car / خودرو خودران بی ام و

ویدئو درواقع نشان می‌دهد چگونه برنامه‌ی حمل‌ونقل خودران توسعه‌یافته‌ی بی‌ام‌و استفاده می‌شود و خودرو چگونه در حالت خودران عمل می‌کند. بی‌ام‌و به‌همراه دایملر به‌دنبال روش‌های جدیدی در تاکسی خودران در است که احتمالا در آینده‌ی نزدیک، به واقعیت تبدیل خواهند شد. با این حال، چنین سیستم‌هایی هنوز به تحقیق و توسعه زیادی نیاز دارند تا اطمینان حاصل شود که آن‌ها کاملا ایمن هستند. مدل ارائه‌شده‌ی اخیر تنها نمایشی است، نه محصولی کاملا کارآمد که بتوان روی آن حساب کرد.

bmw autonomous car / خودرو خودران بی ام و

در سطح چهار خودران، از آنجا که سرنشینان دیگر نباید مستقیما در روند رانندگی دخالت کنند، حرکت ازطریق تبلت odm در کنسول مرکزی آغاز می‌شود. آدرس مقصد به‌وسیله‌ی اپلیکیشن روی گوشی هوشمند به خودرو خودران منتقل می‌شود و صندلی راننده بدون استفاده باقی می‌ماند. با توجه به مکانیزم ایمنی که در خودرو اجرا می‌شود، حرکت فقط زمانی می‌تواند آغاز شود که همه‌ی سرنشینان کمربند ایمنی خود را ببندند. سرنشینان می‌توانند ازطریق سیستم سرگرمی و اطلاعاتی و تبلت‌های متعدد، وقت خود را هر طور که دوست دارند، در داخل خودرو بگذرانند. 

bmw autonomous car / خودرو خودران بی ام و

بی‌ام‌و با تصاحب سهام شرکت here در سال 2014 و همکاری با موبایل‌آی (mobileye) اینتل از سال 2016 تاکنون و سایر شرکا، فرایند توسعه‌ی فناوری خودران را آغاز کرد. در سال 2021، بی‌ام‌و آی‌نکست اولین‌بار قابلیت سطح سه خودران را ارائه می‌دهد. خودروساز آلمانی و شرکا با تقویت همکاری‌ها قصد دارند پلتفرم مقیاس‌پذیری درزمینه‌ی فناوری خودران تولید کنند که رؤیای رانندگی کاملا خودران و ایمن برای انسان‌ها محقق شود.

bmw autonomous car / خودرو خودران بی ام و

با معرفی نمونه‌ی اولیه از بی‌ام‌و سری 7 مجهز به سیستم رانندگی سطح چهار خودران، راننده در پشت فرمان می‌تواند به گذشته بپیوندد. در حالی که خودرو خودران بی‌ام‌و هنوز به سطح پنج نرسیده است، می‌تواند در بیشتر شرایط به‌صورت خودکار رانندگی کند و به راننده نیازی ندارد؛ درنتیجه، راننده فقط می‌تواند نظارت کند که اتفاقی نیفتد یا برای کنترل خودرو در شرایط خاص آماده باشد.

این خودرو فقط نمونه‌ی اولیه است؛ اما بی‌ام‌و تأیید کرده است که روی امکانات و قابلیت‌های پیشرفته‌تر رانندگی نیمه‌خودران سطح دو کار می‌کند. ازجمله امکانات سیستم رانندگی نیمه‌خودران بی‌ام‌و می‌توان به توانایی شناسایی چراغ راهنمایی اشاره کرد.

bmw autonomous car / خودرو خودران بی ام و

سیستم جدید که به‌عنوان نمونه‌ی پیشرفته‌تر و تکامل‌یافته از کروزکنترل هوشمند این شرکت مجهز به قابلیت توقف و حرکت (stop & go) شناخته می‌شود، از حسگرهای دوربین و یادگیری ماشین و پردازنده‌ی قدرتمند برای شناسایی و تفسیر علائم ترافیکی استفاده می‌کند. استفاده از سیستم جدید باعث می‌شود خودرو به‌طور خودکار در چراغ قرمز توقف کند. گفته می‌شود این سیستم می‌تواند چراغ زرد را نیز تشخیص و سرعت خودرو را قبل از توقف کامل کاهش دهد.

src='https://www.aparat.com/embed/sow92?data[rnddiv]=79504198864&data[responsive]=yes'>

 دانلود    360p      720p

www.zoomit.ir
 
تاریخ درج :
منبع خبر : ايران دانش
نام : شهر :