اخبار
منبع : ایران دانش

گلکسی نوت 10 سامسونگ 16 مرداد رونمایی می‌شود

اسنپ در راستای خدمات‌رسانی هرچه بهتر به رانندگان دارای ناشنوایی امکان جدیدی را به خدماتش اضافه کرده است. با استفاده از این امکان، رانندگان ناشنوا می‌توانند در تمام شهرهایی که قابلیت تماس امن در آن‌ها فعال است به‌راحتی از اپلیکیشن اسنپ استفاده کنند. تماس امن قابلیتی است که اسنپ پیش از این برای ارج نهادن به حریم خصوصی کاربران و حفظ اطلاعات شخصی‌شان عملیاتی کرده است و با استفاده از این قابلیت، راننده و مسافر شماره تلفن یکدیگر را نمی‌بینند و تماس آن‌ها ازطریق یک شماره ثابت برقرار می‌شود.

برای اطلاع از شهرهایی که تماس امن اسنپی در آن فعال است، به بلاگ اسنپ مراجعه کنید.

به‌طور معمول رانندگان ناشنوا ازطریق ارسال پیامک با مسافر تماس برقرار می‌کنند. این نحوه‌ی ارتباط در شهرهایی که تماس امن اسنپی در آن‌ها فعال است و راننده و مسافر به شماره تماس یکدیگر دسترسی ندارند، مختل شده است. اکنون اسنپ برای تسهیل فعالیت رانندگان ناشنوا، راهکار تازه‌ای را در نظر گرفته و اقدام به راه‌اندازی یک خط اختصاصی پشتیبانی کرده است تا ازطریق این خط واسط کاربر راننده را به وسیله پیامک به مسافر وصل کند.

رانندگان ناشنوا می‌توانند با مدارک پزشکی‌شان (مانند گواهی از بهزیستی) به دفاتر اسنپ در شهر خود مراجعه کنند تا از این طرح بهره‌مند شوند و پشتیبانی اسنپ ارتباط بین آن‌ها و مسافرشان را تسهیل کند.

www.zoomit.ir
 

کانالیس: گوشی‌های هوشمند 5g تا سال 2023 بیشتر از نسخه‌های 4g به‌فروش می‌روند

تجارت الکترونیک به‌عنوان یک نیروی فعال غیرقابل توقف شناخته شده است و پیش‌بینی می‌شود که با رشد این تجارت، میزان فروش کالا تا سال 2020 به 4 تریلیون دلار برسد. موفقیت تجارت الکترونیک هیچ رمز و رازی جز راحت‌تر بودن خرید آنلاین از نظر مشتریان نیست. نتایج نظرسنجی‌های بی‌شماری نشان داده‌اند که مشتریان راحتی خرید از فروشگاه‌های آنلاین را به فروشگاه‌های سنتی ترجیح می‌دهند؛ اما تعدادی از شرکت‌ها در تلاش هستند تا با سیاست‌های آزادانه‌تر درمورد بازگشت دادن کالا، در این رقابت پیشی بگیرند. برآورد شده که یک سوم از سفارشات آنلاین بازگردانده می‌شود که این موضوع باعث کاهش حاشیه سود می‌شود.

پژوهشگران گوگل و شرکت تجارت الکترونیک myntra designs در هند، در پژوهش جدیدی، نقطه‌ضعف بازپس فرستادن کالاهای آنلاین را بررسی کردند. نتایج این بررسی در مقاله‌ای در آرشیو arxiv منتشر شده است. این تیم تحقیقاتی با استفاده از مدل یادگیری ماشین، مجموعه‌ای از داده‌ها را روی ترجیحات خریداران، شکل و اندازه محصولات، میزان بازدید محصولات و موارد دیگر آموزش دادند و موفق به ارائه مدلی شدند که می‌تواند قبل از خرید، پیش‌بینی کند که آیا مشتری کالای خریداری‌شده را بازپس خواهد فرستاد یا خیر.

برای شناسایی عواملی که تأثیر به‌سزایی بر بازگشت کالاها دارند، پژوهشگران تجزیه و تحلیلی را روی پلتفرم تجارت الکترونیک myntra designs انجام دادند که روزانه به‌طور میانگین میزبان 600 هزار محصول است و رسیدگی به میلیون‌ها سفارش در هفته را تسهیل می‌کند. نتایج این بررسی نشان داد که 4 درصد بازگشت کالاها زمانی رخ می‌دهد که محصولات مشابهی از همان کالا در سبد خرید وجود دارد. علاوه‌بر این، 53 درصد از بازگشتی‌ها به‌علت مسائل مربوط‌به اندازه و تناسب محصولات بوده است. همچنین میزان پس فرستادن محصولات رابطه مستقیمی با اندازه سبد خرید داشته است. بررسی‌ها نشان دادند زمانی‌که سبدهای خرید بزرگتر هستند، نرخ بازگشت محصولات حدود 72 درصد بوده است که در آن، بیش از پنج محصول در سبد خرید گنجایش داشته است. اما این میزان در سبدهای خرید کوچک‌تر که تنها یک محصول داشته، 9 درصد اعلام شده است. جای تعجب نیست که نرخ بازگشت کالاهای قدیمی‌تر دوبرابر کالاهای جدیدتر بوده است.

ecommerce

با در اختیار داشتن این اطلاعات، پژوهشگران این تیم موفق به طراحی مدل جدیدی به نام مدل دوگانه هیبریدی (hybrid dual-model) شدند که می‌تواند احتمال بازگشت کالا را براساس اندازه سبد خرید و اقلام محصولات پیش‌بینی کند. هوش مصنوعی طبقه‌بندی‌کننده سطح بالاتر می‌تواند سبدهای خرید قابل بازگشت را دسته‌بندی کند. هوش مصنوعی طبقه‌بندی‌کننده سطح دوم پیش‌بینی احتمال بازگشت در سطح محصول فردی را انجام می‌دهد. طبقه‌بندی‌کننده‌های سطح دوم به‌وسیله طبقه‌بندی‌کننده سطح اول می‌توانند کالاهای قابل بازگشت را در سبدخرید دسته‌بندی کنند. هر دو سطح طبقه‌بندی‌کننده هوش مصنوعی روی مجموعه‌ای از داده‌ها که شامل نمونه‌ها در سه دسته ویژگی‌های محصول، سبد خرید و سطح کاربر از جمله نام تجاری، سن محصول، اندازه سبد خرید، روز و زمان سفارش، شهر تحویل، شمارش سفارش، حالت پرداخت و فراوانی خرید (اما نه فقط محدود به همین موارد) بودند، آموزش داده شدند.

ممکن است بخواهید بدانید که عملکرد این مدل جدید دوگانه هیبریدی چگونه بوده است. طبق نتایج آزمایش‌ها، بهترین عملکرد سیستم پیش‌بینی‌کننده بازگشت محصولات هوش مصنوعی با استفاده از مشخصه عامل گیرنده (auc) که واحد اندازه‌گیری برای شناسایی میزان دقت است، به 83.2 درصد و با میزان دقت 74 درصد رسید. در آزمایشی که به‌طور زنده روی 100 هزار کاربر انجام شد، تعداد سفارشات به میزان کمی (1.7 درصد) در مقایسه با گروه کنترل کاهش یافت؛ اما میزان درصد بازپس فرستادن کالاها 3 درصد کاهش یافت.

این تیم تحقیقاتی بیان می‌کند دانستن این نکته که مشتریان احتمالا چه اقلام از کالاهایی را پس می‌فرستند، پای خرده‌فروشان را به این موضوع باز می‌کند و باعث می‌شود که خرده‌فروشان اقدامات پیشگیرانه‌ای مانند شخصی‌سازی هزینه‌های حمل‌و‌نقل یا حتی ارائه‌ی کوپن به محصولات پس‌فرستادنی را انجام دهند که این محصولات بازگشت داده نشوند.

به‌گفته‌ی این پژوهشگران:

در برنامه بلندمدت قصد داریم که این مدل را روی اقلام نیازمند اقدام دیگری پیاده‌سازی کنیم که می‌تواند به کاهش بازده کلی کمک کند.

www.zoomit.ir
 

سامسونگ: دوران گوشی‌های هوشمند در پنج سال آینده خاتمه می‌یابد

سامسونگ اکنون درتلاش است تا نسل بعدی از گوشی‌های هوشمند خود، یعنی گلکسی فولد را به بازار عرضه کند؛ اما چیزی که به اهمیت موضوع می‌افزاید، آن است که کره‌ای‌ها، محصول یادشده را به‌عنوان پلی به‌سمت آینده‌ی بدون گوشی‌های هوشمند درنظر می‌گیرند. کانگ یون‌جه، رئیس تیم طراحی سامسونگ الکترونیکز در این‌باره می‌گوید:

طراحی گوشی‌های هوشمند به محدودیت رسیده است، به‌همین دلیل یک گوشی هوشمند تاشدنی ساختیم. ما همچنین در‌حال تمرکز روی دستگاه‌های دیگری همچون ایرفون‌ها و ساعت‌های هوشمند هستیم که درحال ایجاد تأثیری وسیع‌تر بر بازار هستند. در پنج سال آینده دستگاه‌های پوشیدنی آنقدر یکپارچه خواهند بود که مردم حتی تشخیص نخواهد داد صفحه‌ی نمایش پوشیده‌اند.

ساعت لیپ ور ایسر

دی جی کوه، مدیرعامل سامسونگ بیان می‌کند:

10 سال گذشته دوره‌ی گوشی‌های هوشمند بود. از امسال، به‌دلیل ظهور اینترنت اشیاء، فناوری 5g و هوش مصنوعی، عصر جدیدی آغاز خواهد شد. این عصر جدید درست در مقابل ما قرار دارد.

دیگو سیبیلز، هم‌بنیان‌گذار شرکت نرم‌افزاری هوش مصنوعی کنا (kona) عقیده خود را در این‌باره این‌گونه ابراز می‌کند:

آینده خیلی شبیه فیلم‌های علمی‌تخیلی خواهد بود. گوشی‌های هوشمند دستگاه‌هایی هستند که مابین دوره انتقالی از کامپیوترهای دسکتاپ به سمت رایانش آزاد قرار دارند.

شغل های آینده

در آینده نه‌چندان دور، به‌جای اینکه صفحه‌های نمایش را با خود حمل کنیم، دستگاه‌های هوشمند متصل و با چندین نمایشگر وجود خواهند داشت که در هر مکان، امکان اجرای تمامی کارهایی را که مردم معمولا در گوشی‌های هوشمند انجام می‌دهند، فراهم می‌کنند. این دستگاه‌ها با استفاده از منابع محیطی و نمایشگرهای منعطف که در دیوار، وسایل نقلیه یا روی مچ کاربر قرار می‌گیرند یا حتی به لباس دوخته می‌شوند، چنین قابلیت‌هایی را ارائه می‌کنند.

سیبیلز همچنین افزود:

از تماشای ویدئو و گوش‌دادن به موسیقی تا خواندن پیام‌ و نوشتن پاسخ آن‌، می‌توانید در هر مکانی چنین تجربه‌ای را داشته باشید.

گوشی‌های هوشمند تاشدنی فقط تا چند سال دوام می‌آورند. هرچند احتمال رخ دادن هر چیزی وجود دارد اما به عقیده من زمانی‌که فناوری 5g و اینترنت اشیاء باهم در دسترس باشند، باید به‌جای گوشی‌های هوشمند به فکر دستگاه‌های هوشمند باشیم. گوشی‌های هوشمند ممکن است افول کنند اما دستگاه‌های جدید پدیدار خواهند شد.

www.zoomit.ir
 

طراحی وب سایتفروشگاه اینترنتیطراحی فروشگاه اینترنتیسیستم مدیریت تعمیر و نگهداریسامانه تعمیر و نگهداری PM سامانه جمع آوری شناسنامه کامپیوتر سیستم جمع آوری شناسنامه کامپیوتر سیستم مدیریت کلان IT طراحی وب سایت آزانس املاک وب سایت مشاورین املاک طراحی پورتال سازمانی سامانه تجمیع پاساژ آنلاین پاساژ مجازی



جدیدترین اخبار

نام : *

پیغام : *

 
سیستم تعمیر و نگهداری بهبود - PM