اخبار
منبع : ایران دانش

فیات کرایسلر پیشنهاد ادغام 32 میلیارد یورویی به رنو داد

فیات کرایسلر پیشنهاد ادغام 32/7 میلیاد یورویی (معادل 36/5 میلیاد دلار) به رنو ارائه کرده است که می‌تواند چشم‌انداز جهانی خودرو را تغییر دهد. رنو طی کنفرانس خبری اعلام کرد که این شرکت پیشنهاد دوستانه از سوی فیات کرایسلر را مورد بررسی قرار داده و تصمیم گرفته است با علاقه فرصت چنین ترکیب تجاری را بررسی کند؛ ائتلاف تجاری با فیات کرایسلر می‌تواند تولید را در گروه رنو تسهیل کرده و ارزش افزوده برای اتحاد ایجاد کند. جزئیات بیشتر از این توافق به‌زودی منتشر خواهد شد.

fiat chrysler / فیات کرایسلر

به‌گفته‌ی بلومبرگ، دو خودروساز در حال بحث درباره همکاری هستند که می‌تواند به ادغام کامل منجر شود. بلومبرگ اعتقاد دارد که بیانیه توافق همکاری باید به‌زودی منتشر شود، اما حداقل در ابتدا شامل نیسان و میتسوبیشی نخواهد شد. جالب توجه است بدانید رنو بدون کسب موافقت هیچ‌کدام از خودروسازان ژاپنی با fca مذاکره می‌کند.

نخستین شایعات درباره توافق بالقوه بین رنو و فیات کرایسلر تقریباً دو ماه پیش به‌دنبال گزارش نشریه فایننشال تایمز منتشر شد. فایننشال تایمز به نقل از برخی افراد مطلع که نخواستند نامشان فاش شود، اعلام کرد که ادغام کامل می‌تواند طی 12 ماه آینده رخ دهد.

تویوتا

با فروش ترکیبی حدود 8/7 میلیون دستگاه خودرو در سال، اتحاد فیات کرایسلر با رنو سومین خودروساز جهان پس از فولکس‌واگن و تویوتا خواهد بود. لازم به ذکر است که اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی گزارش فروش هر سه برند را ارائه می‌دهد. با این معیار، اتحاد جدید بزرگ‌ترین خودروساز جهان خواهد بود و فولکس‌واگن و تویوتا در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

فروش فیات کرایسلر طیف وسیعی از برندها از جمله داچیا، دوج و فراری را دربرمی‌گیرد. فیات کرایسلر تخمین می‌زند که ادغام با رنو می‌تواند تعداد پلتفرم‌های خودرو را 20 درصد، پیشرانه‌ها را 30 درصد و هزینه‌ها را ازطریق صرفه‌جویی در خرید و توسعه به میزان زیادی کاهش دهد.

فراری

فیات کرایسلر در بیانیه‌ای اعلام کرد که مزایای توافق پیشنهادی ازطریق بستن کارخانه‌ها به دست نمی‌آید، بلکه با سرمایه‌گذاری کارآمد بیشتر در پلتفرم‌های مشترک جهانی خودرو، معماری، سیستم محرکه و فناوری‌های پیشرفته به دست خواهد آمد. 

طبق گفته‌ی فایننشال تایمز، توافق بین فیات کرایسلر و رنو در حقیقت پایان ادغام بالقوه بین نیسان و شریک فرانسوی خود خواهد بود و همچنین سوالات تازه‌ای درباره تاثیر نیسان در اتحاد مطرح می‌کند. رابطه‌ی رنو با نیسان از زمان دستگیری کارلوس گون به سردی گرایید. رنو مایل بود که با شریک ژاپنی خود ادغام شود، درحالی‌که نیسان همچنان دربرابر هر چیزی که باعث نفوذ بیشتر رنو شود، مقاومت می‌کند.

nissan renault carlos ghosn / رنو نیسان کارلوس گوسن

هنگامی که پیشنهاد اتحاد دو شرکت اعلام شد، ارزش سهام رنو در بازار بورس پاریس 13 درصد بالا رفت، درحالی‌که سهام فیات کرایسلر در بورس میلان به میزان 18 درصد افزایش یافت. بیانیه‌های رسمی رنو و فیات کرایسلر درباره جزئیات بیشتر از توافق، طی روزهای آینده منتشر خواهد شد.

www.zoomit.ir
 

چرا خودروسازان آلمانی در مسابقات فرمول e شرکت می‌کنند؟

مسابقات فرمول e هم‌اکنون در فصل پنجم خود به‌سر می‌برد، اما برندهای خودروسازی بسیار بزرگی در آن حضور دارند. آئودی و بی‌ام‌و هم‌اکنون عملیات پشتیبانی کارخانه‌ای از خودروهای تیم‌ها را انجام می‌دهند، درحالی‌که مرسدس بنز سال آینده به فرمول ای خواهد پیوست. پورشه نیز در فصل 2019-2020 به سری مسابقات خودروهای الکتریکی می‌پیوندد. اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی و ماهیندرا هند نیز از روز اول در فرمول e حضور دارند.

formula e / فرمول ای

آلن مک‌نیش، برنده سه دوره لمانز و مدیر تیم آئودی در مسابقات خودروهای الكتریكی، می‌گوید كه این ورزش به‌طور كامل با جایی كه برندهایی مانند آئودی، بی‌ام‌و و مرسدس بنز خودروهای خود را می‌برند، متناسب است. مک‌نیش پس از پیروزی آئودی در برلین گفت:

چهار خودروساز بزرگ آلمانی، به‌عنوان بخشی بزرگ از استراتژی خودروهای جاده‌ای خود به فناوری خودروی الکتریکی نیاز دارند. موتوراسپرت برای آئودی از نظر توسعه فناوری در پیش‌رو قرار دارد، اما از جنبه دیگری به عموم مردم می‌گوید که ما دقیقاً‌ چه کاری انجام می‌دهیم. 

چنین خودروهایی تنها بخشی از جذبه فرمول e هستند. از آنجا که خودروهای الکتریکی مجهز به پیشرانه احتراق داخلی نیستند و باعث آزار و اذیت ساکنان نخواهند شد، رقابت‌های فرمول ای در مرکز شهرهای بزرگ مانند لندن، نیویورک و پکن برگزار می‌شود.

همراه‌با مسابقات، دهکده الکتریکی (e-village) برای بازدیدکنندگان وجود دارد. موسیقی، رستوران و بسیاری از فعالیت‌های هواداران همراه‌با فضایی برای خودروسازان مهیا شده است که می‌توانند از آن برای نمایش خودروهای الکتریکی خود استفاده کنند. آئودی ای-ترون، بی‌ام‌و i و مرسدس بنز eq درکنار محصولاتی از نیسان و دی‌اس (ds)، در این نمایشگاه به‌طور برجسته معرفی می‌شوند.

formula e / فرمول ای

مک‌نیش می‌گوید:

هیچ راه بهتری برای انجام آن وجود ندارد. اگر به خودروهای الکتریکی فکر می‌کنید، آن‌ها عمدتا به‌علت آلایندگی کمتر می‌خواهند راه خود را به داخل و اطراف شهرها باز کنند. هیچ روش بهتری برای ارائه محصول به مشتری وجود ندارد. فرمول e سری مسابقات در جاده‌های شهری است که در شهرهای بزرگ جهان برگزار می‌شود و داستان خود را بیان می‌کند. به‌طور هم‌زمان این مسابقات با نسل جدیدی از هواداران ارتباط می‌گیرد.

برای بسیاری از افراد سنت‌گرا، می‌توان گفت که مسابقات خودروهای الکتریکی جاذبه کمی دارد یا اصلاً بدون جذبه است. صدا متفاوت است، هیچ سابقه‌ای وجود ندارد و خودروها کندتر هستند.

formula e / فرمول ای

طبق گفته‌ی مک‌نیش، مخاطبان فرمول e کاملاً متفاوت هستند. آن‌ها جوان‌تر از طرفداران فرمول یک یا مسابقات قهرمانی استقامت جهان (wec) هستند و با اولویت‌های بسیار متفاوتی رشد کرده‌اند.

مک‌نیش با اشتیاق گفت:

موتوراسپرت باید باقی بماند. باید باقی بماند تا در جبهه فناوری قرار داشته باشد، اما باید ارتباط خود را با طرفداران حفظ کند. باید فرزندان با والدین خود به مسابقات بیایند تا احساسات آن‌ها را به دست بیاورند و بتوانند در آینده احساس خود را بروز دهند. فرزندان نسبت به وقتی ما کودک بودیم، چیزهای متفاوتی می‌خواهند و ما باید از این موارد آگاهی داشته باشیم. 

formula e / فرمول ای

مسابقه فرمول ای با آنچه انتظار داشتیم، متفاوت است. خودروها در اطراف شاسی کنترل و پکیج آیرودینامیکی ساخته می‌شوند و این یعنی نقاط تمایز تنها در موتورها و نرم‌افزار کنترل وجود دارد. کارایی خودروی الکتریکی در این مسابقات، موضوعی کلیدی به شمار می‌رود و اتمام شارژ باتری در وسط مسابقه، خطری واقعی است. بنابراین تیم‌هایی که قادر به بازیابی قدرت بیشتری در وسط مسابقه هستند، مزیت بزرگی دارند.

اگرچه این موضوع به نفع تیم‌هایی مانند آئودی تمام خواهد شد، اما قطعات مشترک اصلی‌ترین جاذبه‌ی فرمول ای برای تولیدکنندگان است. زیرا برنامه‌های پربودجه‌ی سال گذشته‌ی موتوراسپرت، خیلی سریع به تاریخ پیوسته‌اند.

 مک‌نیش گفت:

اگر برگزارکنندگان قوانین را آسان کردند، من فکر می‌کنم که این امر به‌طور درخورتوجهی به نفع آئودی است؛ اما من فکر می‌کنم این بدان معنا خواهد بود که مسابقات فرمول e در کل کمتر جذاب بودند. بنابراین ما به‌طور فعال از ترویج و استفاده از قطعات مشترک حمایت می‌کنیم. چنین چیزی باعث می‌شود تا توجه ما روی قوای محرکه متمرکز شود. به این معنی که میشلن روی لاستیک‌ها تمرکز می‌کند؛ آن‌ها مقاومت غلتشی تایر را کاهش‌ داده‌اند و همه این‌ها طبق طرز فکر یکسانی هستند.

فرمول ای

رانندگان بزرگ نیز جذابیت فرمول ای را درک می‌کنند. سباستین بوئمی می‌گوید که قالب مسابقات آخر هفته برای طرفداران واقعاً سرگرم‌کننده است. رانندگان در تعیین خط تنها یک دور می‌زنند، بنابراین می‌توانند به‌آسانی اشتباه کوچکی انجام دهند و آخر هفته خود را نابود کنند.

خودروها به مهارت بالایی برای رانندگی نیاز دارند، زیرا از تایرهای مسابقه‌ای اسلیک استفاده نمی‌شود. رانندگان سریعی که در عقب قرار دارند برای سبقت‌گیری تلاش می‌کنند و سبقت‌گیری در این مسابقات خوب است. 

بوئمی توضیح داد:

همان‌طور که می‌توانید تصور کنید، لاستیک‌ها چسبندگی کمی دارند. رانندگی و کنترل خودرو با آن‌ها کمی دشوار است. می‌بینیم که خودروهای زیادی در حال حرکت هستند و رانندگان اشتباه می‌کنند؛ بنابراین من فکر می‌کنم که فرمول e به همین دلیل سرگرم‌کننده است.

formula e / فرمول ای

اگرچه مک‌نیش از طرفداران پروپاقرص فرمول e است، اما او فکر نمی‌کند که فرمول یک یا مسابقات wec به این زودی از صحنه موتوراسپرت کنار بروند. مک‌نیش گفت:

wec در سنت و تاریخ لمانز است. شما نمی‌توانید آن را فراموش کنید! هرگز آن را فراموش نکنید. در اواسط ماه ژوئن احتمالاً 250 هزار نفر برای تماشای مسابقات لمانز می‌روند. لمانز بزرگ‌ترین رویداد ورزشی است که در آن روز به‌صورت عمومی برگزار می‌شود. بااین‌حال من فکر می‌کنم همه می‌توانند از یکدیگر یاد بگیرند و ایده‌های جدید همیشه خوب است.

www.zoomit.ir
 

اولین تجربه رانندگی با تویوتا سوپرا 2020

تویوتا سوپرا یکی از آن خودروهایی است که حس نوستالژی زیادی در بین علاقه‌مندان ایجاد می‌کند. این خودرو برخلاف میتسوبیشی اکلیپس که از یک کوپه‌ی اسپرت تبدیل به یک کراس‌اور نه‌چندان قوی شده، به اصول خود پایبند مانده است. در حقیقت، شاید در ابتدا افراد بسیاری، این موضوع را که مهندسی تویوتا سوپرای جدید با پیشرانه، جعبه‌دنده و برخی دیگر از بخش‌های ساخته‌شده توسط بی‌ام‌و در باواریا انجام شده و بخش‌های مهم آن توسط بی‌ام‌و تأمین می‌شوند، یک نکته‌ی منفی برای این خودرو بدانند؛ ولی کسانی که رانندگی با سوپرا 2020 را تجربه کرده‌اند، با این مورد مخالف هستند.

2020 toyota supra

سوپرای جدید، طراحی بسیار جذاب و اسپرتی دارد. سقف خودرو با دو برآمدگی در بالا جلب توجه می‌کند و طراحی عقب نیز بسیار خاص است. به‌نوعی همان‌قدر که نسل قدیمی سوپرا و تویوتا 2000gt در زمان خود خاص بودند، نسل جدید نیز خاص است. سوپرای جدید ظاهری مانند یک خودروی اسپرت جدید دارد و رگه‌هایی از خطوط و طراحی اصیل نسل‌های قبلی نیز در آن قابل مشاهده هستند.

2020 toyota supra

طراحی ظاهری تویوتا سوپرای جدید برآمده از خودروی مفهومی به نام ft-1 است که تویوتا آن را در سال 2014 معرفی کرده بود. نمای جلوی سوپرا با سه ورودی هوای بزرگ کاملا خاص و مختص به این خودرو است و نمای جانبی نیز به بهترین شکل و کاملا بدون نقص طراحی شده است. در عقب نیز طراحی چراغ‌ها، چراغ ترمز سوم و سپر عقب با دو خروجی اگزوز در گوشه‌ها به‌گونه‌ای انجام شده است تا خودرو را پهن نشان دهند. البته این پهن بودن تنها ظاهری نیست بلکه سوپرا واقعا عرض زیادی دارد. برای مقایسه باید بدانید که تویوتا gt86 دارای 177 سانتی‌متر و پورشه 718 کیمن دارای 181 سانتی‌متر است؛ درحالی‌که پهنای سوپرا به 185 سانتی‌متر می‌رسد.

2020 toyota supra

چیزی که در تصاویر سوپرا به‌وضوح قابل دیدن نیست، نمادین بودن ورودی‌های هوای کوچک در بالای سپر جلو است که کاربردی ندارند. همچنین ورودی‌های هوایی که دقیقا در زیر چراغ‌های جلو هستند و به‌نظر برای خنک‌کاری در آنجا تعبیه شده‌اند، کاملا ظاهری بوده و هوایی درون آن‌ها جریان پیدا نمی‌کند. در حقیقت بسیاری از مواردی که در ظاهر تویوتا سوپرا کاربردی به نظر می‌رسند، هیچ کاربردی به‌جز بهبود ظاهر خودرو ندارند.

2020 toyota supra

مورد تعجب‌آمیز بعدی در زمان باز کردن درها دیده می‌شود؛ چون بسیاری از بخش‌ها به بی‌ام‌و z4 شباهت دارند. اهرم دنده‌ی idrive بی‌ام‌و، نمایشگر 8.8 اینچی لمسی بالای داشبورد و حتی پشت آمپر نیز دقیقا مانند بی‌ام‌و است. باوجوداین، به‌طور کلی کابین تویوتا سوپرا خیلی خوب طراحی شده است و کم‌تر کسی پیدا می‌شود که آن را نپسندد.

2020 toyota supra

از نظر کارکردن با تجهیزات داخلی، سوپرا واقعا عالی است. نمایشگر لمسی آن مانند تلفن‌های هوشمند است و به‌سرعت به فرامین پاسخ می‌دهد. در هنگام رانندگی نیز عایق‌بندی خوب و کیفیت بالای کابین این خودرو را خواهید ستود. سوپرا خودرویی بسیار راحت و دلنشین برای سواری است. از بحث اشتراکات با بی‌ام‌و که خارج شویم، کابین تویوتا سوپرا از نظر طراحی، فناوری و راحتی بسیار عالی است و حتی برای قیمت 50 هزار دلاری این خودرو فراتر به‌نظر می‌رسد. از امکانات تویوتا سوپرا می‌توان به صندلی‌های اسپرت چرمی با تنظیم برقی در 14 جهت، سیستم صوتی حرفه‌ای jbl با 12 بلندگو و تودوزی کامل چرمی روی داشبورد و کنسول مرکزی اشاره کرد.

2020 toyota supra

در بخش فنی، هنر بی‌ام‌و یعنی پیشرانه‌ی 6 سیلندر خطی توربو خودنمایی می‌کند. پیشرانه‌های 6 سیلندر بی‌ام‌و طرفداران بسیاری دارند و حالا خریداران سوپرا می‌توانند خوشحال باشند که این پیشرانه‌ را در تویوتای خود دریافت می‌کنند. عملکرد این پیشرانه‌ی توربوشارژ بسیار خوب است و پاسخ‌گویی خوبی دارد. گشتاور آن نیز در دورهای میانی بالا است و به‌خوبی به سرعت‌های بالا دست پیدا می‌کند. این پیشرانه توانایی تولید 335 اسب‌بخار قدرت و 494 نیوتون‌متر گشتاور را دارد. این پیشرانه با اینکه با بی‌ام‌و z4 یکسان است، اما دو خودرو قدرت و گشتاور متفاوتی دارند. در بی‌ام‌و z4 این پیشرانه می‌تواند 382 اسب‌بخار قدرت و 500 نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. جالب است که بی‌ام‌و با داشتن قدرت بیشتر نمی‌تواند در شتاب‌گیری با سوپرا رقابت کند، چون عدد اعلامی کارخانه برای بی‌ام‌و در شتاب صفر تا 100 کیلومتر 4.4 ثانیه و برای تویوتا 4.1 ثانیه است. تست‌های اخیر هم روی تویوتا سوپرا نشان داده‌اند که این خودرو می‌تواند در 3.8 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتربرساعت دست پیدا کند. حداکثر سرعت این خودرو به‌صورت الکترونیکی به 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

2020 toyota supra

تویوتا سوپرا از تقسیم وزن عالی 50/50 و وزن کلی 1540 کیلوگرم برخوردار است. دراین‌میان نباید از نقش مهم سیستم تعلیق دو اتصالی مک فرسون در جلو و سیستم تعلیق چند اتصالی در عقب غافل شد. دیفرانسیل لغزش محدود (lsd) سر پیچ‌ها به کمک سوپرا می‌آید و این خودرو را قادر به ثبت شتاب گرانش جانبی 1.07 جی می‌کند که با بی‌ام‌و m2 و پورشه کایمن gts برابری می‌کند.

2020 toyota supra

دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی این خودرو می‌تواند در صورت لزوم، نیروی پیشرانه را به‌صورت مساوی بین هر دو چرخ عقب یا تنها به یک چرخ منتقل کند. سیستم ترمز هوشمند نیز کمک می‌کند که در پیچ‌ها بتوان از حداکثر توان ترمزها استفاده کرد. این سیستم میزان بیش فرمانی در هنگام ترمزگیری در پیچ را هم به حداقل می‌رساند.

تویوتا سوپرا در رانندگی در اتوبان، سواری نرم و قابل‌قبولی ارائه می‌دهد ولی اگر حالت رانندگی، اسپرت باشد، چهره‌ی دیگر خود را نشان خواهد داد. کامپیوتر خودرو در حالت اسپرت واکنش به پدال گاز را سریع‌تر و فرمان را هم خشک می‌کند. سیستم تعلیق نیز سفت‌تر می‌شود و به این ترتیب می‌توان پیچ‌ها را با سوپرا بلعید.

2020 toyota supra

فاصله‌ی محوری سوپرا (2569 میلی‌متر) خیلی زیاد نیست و این به پایداری بالاتر خودرو کمک می‌کند. این مسئله درکنار عرض زیاد و تایرهای اسپرت میشلن پایلوت سوپر اسپرت، چسبندگی هرچه بالاتر خودرو را تضمین می‌کنند. در حالت رانندگی پیست، خودرو خیلی تهاجمی می‌شود و می‌توان دود را از تایرهای عقب بلند کرد. در پیست و در هنگام خروج از پیچ در حالت تخته گاز باید مراقب محور عقب خودرو بود و با بازی دادن فرمان از انحراف خودرو جلوگیری کرد. در کل، رانندگی با سوپرا در پیست مسابقه لذت بالایی دارد، ضمن اینکه باید در نظر داشت سوپرا از اشتباهات راننده چشم پوشی نمی‌کند و ممکن است با یک حرکت اشتباه کنترل خودرو از دست برود.

پیشرانه‌ی سوپرا قدرت بالایی دارد و زودتر از آنچه فکرش را بکنید، به سرعت‌های بالاتر از 160 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. در این هنگام، ترمزهای قدرت‌مند برمبو با 4 پیستون و دیسک‌های 13.7 اینچی به خوبی می‌توانند هیولای وحشی تویوتا را رام کنند. تنها ایرادی که در این بخش می‌توان به ترمزهای سوپرا وارد دانست، این است که پدال ترمز اطلاعات دقیقی نمی‌دهد و می‌توانست بهتر باشد؛ اما قدرت ترمزگیری عالی است.

2020 toyota supra

تویوتا سوپرا با درنظرگرفتن رقبایش، انتخابی بسیار خوب است و قیمتی پایین‌تر دارد. قیمت پایه‌ی این خودرو در آمریکا 49 هزار دلار است و این در حالی است که پورشه کیمن 55 هزار دلار، بی‌ام‌و m2 جدید 58هزار دلار و جگوار اف تایپ نیز 61 هزار دلار قیمت دارند. در مجهزترین نسخه با تجهیزاتی مثل نمایشگر 8.8 اینچی لمسی، اپل کارپلی، سیستم صوتی jbl، کروز کنترل هوشمند، رادار بین خطوط، سنسورهای پارک جلو و عقب و سیستم هشدار نقطه کور، قیمت تویوتا سوپرا به 53 هزار دلار می‌رسد که همچنان در کلاس خود رقابتی است. تویوتا سوپرا در قیمت 50 هزار دلار یکی از بهترین انتخاب‌ها خواهد بود.

src='https://www.aparat.com/embed/l83u2?data[rnddiv]=19296198874&data[responsive]=yes'>

 

www.zoomit.ir
 

طراحی وب سایتفروشگاه اینترنتیطراحی فروشگاه اینترنتیسیستم مدیریت تعمیر و نگهداریسامانه تعمیر و نگهداری PM سامانه جمع آوری شناسنامه کامپیوتر سیستم جمع آوری شناسنامه کامپیوتر سیستم مدیریت کلان IT طراحی وب سایت آزانس املاک وب سایت مشاورین املاک طراحی پورتال سازمانی سامانه تجمیع پاساژ آنلاین پاساژ مجازی



جدیدترین اخبار

نام : *

پیغام : *

 
سیستم تعمیر و نگهداری بهبود - PM