دانش آی آر

ماینینگ باکس کاشی سنتی

وانیل کوکی ربات فنآوری اطلاعات افرنگ

مجتمع آموزشی شایگان

کتاب تاريخچه بنتلي با قيمت 260 هزار دلار منتشر شد

اينفينيتي q50 با فناوري خودران نيسان propilot 2.0 عرضه خواهد شد

کورتکس اينسولار مغز و نقش آن در پردازش درد و ارسال تهديد

مشخصات فني فولکس واگن گلف با سيستم برق 48 ولت اعلام شد

فريد فولادي، مديرعامل همکاران سيستم شد

بهينه‌سازي سيستم ترجمه مبتني‌بر هوش مصنوعي گوگل در ترجمه ورودي صوتي

اعمال تعرفه 25 درصد واردات خودرو به آمريکا، به‌تعويق افتاد

دسترسي توان يابان به اپليکيشن تپ­سي آسان شد

تويوتا سوپرا trd سال 2020 عرضه مي‌شود

تدکس اصفهان؛ فرصتي براي اشتراک‌گذاري ايده‌ها و تجربيات

تضاد ژنومي؛ علت شکست بسياري از پيوندهاي کليه

توسعه ارز ديجيتال فيسبوک در سوئيس

کوماکس تصوير، مرکز تخصصي تعميرات آيفون تصويري

تفريحاتي که مي‌توانيد رايگان در سنگاپور تجربه کنيد

افسانه‌هاي استراتژي؛ شماره 6: استراتژي توسط مديران ارشد تنظيم مي‌شود

سامسونگ قابليت‌هاي مرتبط‌با بلاک‌ چين را در دستگاه‌هاي سري گلکسي ارائه مي‌دهد

چگونه داستان کشت مغز يک نويسنده، باعث تحول ديدگاه نظري او شد؟

آگاهي از محصولات بازيافتي، تمايل براي انجام بازيافت را افزايش مي‌دهد

انسان‌ها و نئاندرتال‌ها زودتر از آنچه مي‌پنداشتيم از يکديگر جدا شدند

تصويب سند راهبردي دانشگاه بين‌المللي امام خميني (ره)
عملکرد ضعيف ون‌ مسافرتي در آزمون‌هاي ايمني تصادف
تعداد بازدید : 3

شاید ایمنی ون‌های مسافرتی ملقب به rv، چندان به‌اندازه‌ی خودروهای سواری پراهمیت نباشد؛ اما اخیرا سازمان حمل‌ونقل ترافیک‌ورکت (trafikverket) سوئد، برای آزمایش ایمنی خودروهای rv تست تصادفی ترتیب داده است. پس از گزارش چند تصادف مرگ‌بار ون‌های مسافرتی در سوئد، این سازمان به فکر بررسی ایمنی ون‌های مسافرتی افتاده است. باوجود این، محبوبیت ون‌های مسافرتی رشد چشمگیری داشته و از سال 2014 تاکنون، به میزان 50 درصد افزایش یافته است.

تست تصادف ون های مسافرتی

از آنجایی که سازمان‌های ایمنی چندان به ایمنی خودروهای مسافرتی اهمیت نمی‌دهند، این موضوع سازمان ترافیک‌ورکت را بر آن داشته است تا تست تصادف جامعی تدارک ببیند. این سازمان، دو نوع ون بزرگ برای تست تصادف انتخاب کرده است. اولین نوع، خودروهای مسافرتی نیمه یکپارچه هستند که اتاق آن‌ها توسط یک خودروساز و قسمت پشتی آن‌ها توسط سازنده خودروهای مسافرتی تأمین می‌شود. مدل تمام یکپارچه هم به‌صورت کامل توسط سازندگان تولید می‌شود. هیچ‌کدام از دو مدل آزمایش‌شده نتوانستند انتظارات را برآورده کنند. طبق پیش‌بینی ترافیک‌ورکت، راننده‌ی ون‌ نیمه یکپارچه از تصادف جان سالم به در نخواهد برد.

تست تصادف ون های مسافرتی

در مدل یکپارچه، بدنه کاملا از شاسی خودرو جدا می‌شود و به‌دلیل استفاده از چوب در فضای داخلی، ساختار ایمنی لازم برای حمایت از سرنشینان وجود ندارد. آزمایش تصادف این ون‌ها در سرعت 64 کیلومتربرساعت انجام گرفته است. به‌دلیل وزن بالای ون‌ها، ترافیک‌ورکت پیش‌بینی کرده که ضربه‌ی ناشی از تصادف، مشابه آزمایش خودروهای سواری با سرعت 90 کیلومتربرساعت است. این سازمان در تلاش است تا سازندگان خودروهای مسافرتی را مجبور به استفاده از سیستم‌های ایمنی کند. علاوه‌براین، ترافیک‌ورکت درحال رایزنی با سازمان یورو ncap است تا تست تصادف‌ این ون‌ها را با جدیت بیشتری دنبال کند. ترافیک‌ورکت به مالکان ون‌های مسافرتی توصیه کرده که از به‌کاربردن تجهیزات زیاد اجتناب کنند تا در هنگام تصادف، قطعات کمتری در داخل کابین خودرو به حرکت در آیند.

تاریخ درج : 1398/02/25
منبع خبر : www.zoomit.ir
نام : شهر :