دانش آی آر

ماینینگ باکس کاشی سنتی

وانیل کوکی ربات فنآوری اطلاعات افرنگ

الکامپ سال آينده در شهر آفتاب برگزار مي‌شود

سامانتل فروش سيم کارت‌هاي خود با پيش‌شماره 09999 و 099999 را آغاز مي‌کند

سرويس بارکد واحد پرداخت کرايه تاکسي پاييز امسال اجرايي مي‌شود

جگوار لندرور از زباله‌هاي پلاستيکي در توليد خودرو استفاده مي‌کند

رندرهاي جديد و تصاويري از محافظ نمايشگر گوگل پيکسل 4 رويت شد

استاديا به‌مدت محدودي در انحصار مرورگر و دستگاه‌هاي گوگل خواهد بود

رندر منتسب به گوشي تمام‌ صفحه و بدون دکمه سامسونگ منتشر شد

احتمال معرفي گلکسي فولد سامسونگ در ماه اوت

هيونداي از فناوري کنترل تعويض دنده هوشمند رونمايي کرد

حرکت اول؛ راهبرد همراه اول براي سرمايه‌گذاري در استارتاپ‌هاي حوزه ديجيتال

طراحي مدرن اکسپوز به روش ابزارخان

همراه اول پلتفرم cicap را براي تحليل هوشمند محتوا معرفي کرد

با کيفيت ترين رستوران هاي استانبول براي کباب خوري

ftc گوگل را به‌دليل نقض حريم خصوصي کودکان جريمه کرد

اوضاع بازار موبايل و آينده پيش‌رو از زبان خانه موبايل ايران در الکامپ 25

ايرانسل عنوان «اپراتور برتر محور کسب‌وکار» را در جشنواره فاوا کسب کرد

مديرفني آي گپ، امنيت را يکي از برتري‌هاي اصلي اين پيام رسان مي‌داند

فعاليت نيمي از شرکت‌هاي دانش‌بنيان خوزستان در حوزه نفت/انتقاد ازبي‌توجهي به مهاجرت نيروي انساني

آجرهايي که در ماه گرما و برق توليد مي‌کنند!

36 نشريه علمي موفق به کسب "ضريب تاثير" شده‌اند
عملکرد ضعيف ون‌ مسافرتي در آزمون‌هاي ايمني تصادف
تعداد بازدید : 9

شاید ایمنی ون‌های مسافرتی ملقب به rv، چندان به‌اندازه‌ی خودروهای سواری پراهمیت نباشد؛ اما اخیرا سازمان حمل‌ونقل ترافیک‌ورکت (trafikverket) سوئد، برای آزمایش ایمنی خودروهای rv تست تصادفی ترتیب داده است. پس از گزارش چند تصادف مرگ‌بار ون‌های مسافرتی در سوئد، این سازمان به فکر بررسی ایمنی ون‌های مسافرتی افتاده است. باوجود این، محبوبیت ون‌های مسافرتی رشد چشمگیری داشته و از سال 2014 تاکنون، به میزان 50 درصد افزایش یافته است.

تست تصادف ون های مسافرتی

از آنجایی که سازمان‌های ایمنی چندان به ایمنی خودروهای مسافرتی اهمیت نمی‌دهند، این موضوع سازمان ترافیک‌ورکت را بر آن داشته است تا تست تصادف جامعی تدارک ببیند. این سازمان، دو نوع ون بزرگ برای تست تصادف انتخاب کرده است. اولین نوع، خودروهای مسافرتی نیمه یکپارچه هستند که اتاق آن‌ها توسط یک خودروساز و قسمت پشتی آن‌ها توسط سازنده خودروهای مسافرتی تأمین می‌شود. مدل تمام یکپارچه هم به‌صورت کامل توسط سازندگان تولید می‌شود. هیچ‌کدام از دو مدل آزمایش‌شده نتوانستند انتظارات را برآورده کنند. طبق پیش‌بینی ترافیک‌ورکت، راننده‌ی ون‌ نیمه یکپارچه از تصادف جان سالم به در نخواهد برد.

تست تصادف ون های مسافرتی

در مدل یکپارچه، بدنه کاملا از شاسی خودرو جدا می‌شود و به‌دلیل استفاده از چوب در فضای داخلی، ساختار ایمنی لازم برای حمایت از سرنشینان وجود ندارد. آزمایش تصادف این ون‌ها در سرعت 64 کیلومتربرساعت انجام گرفته است. به‌دلیل وزن بالای ون‌ها، ترافیک‌ورکت پیش‌بینی کرده که ضربه‌ی ناشی از تصادف، مشابه آزمایش خودروهای سواری با سرعت 90 کیلومتربرساعت است. این سازمان در تلاش است تا سازندگان خودروهای مسافرتی را مجبور به استفاده از سیستم‌های ایمنی کند. علاوه‌براین، ترافیک‌ورکت درحال رایزنی با سازمان یورو ncap است تا تست تصادف‌ این ون‌ها را با جدیت بیشتری دنبال کند. ترافیک‌ورکت به مالکان ون‌های مسافرتی توصیه کرده که از به‌کاربردن تجهیزات زیاد اجتناب کنند تا در هنگام تصادف، قطعات کمتری در داخل کابین خودرو به حرکت در آیند.

تاریخ درج : 1398/02/25
منبع خبر : www.zoomit.ir
نام : شهر :