دانش آی آر

ماینینگ باکس کاشی سنتی

وانیل کوکی ربات فنآوری اطلاعات افرنگ

مجتمع آموزشی شایگان

کتاب تاريخچه بنتلي با قيمت 260 هزار دلار منتشر شد

اينفينيتي q50 با فناوري خودران نيسان propilot 2.0 عرضه خواهد شد

کورتکس اينسولار مغز و نقش آن در پردازش درد و ارسال تهديد

مشخصات فني فولکس واگن گلف با سيستم برق 48 ولت اعلام شد

فريد فولادي، مديرعامل همکاران سيستم شد

بهينه‌سازي سيستم ترجمه مبتني‌بر هوش مصنوعي گوگل در ترجمه ورودي صوتي

اعمال تعرفه 25 درصد واردات خودرو به آمريکا، به‌تعويق افتاد

دسترسي توان يابان به اپليکيشن تپ­سي آسان شد

تويوتا سوپرا trd سال 2020 عرضه مي‌شود

تدکس اصفهان؛ فرصتي براي اشتراک‌گذاري ايده‌ها و تجربيات

تضاد ژنومي؛ علت شکست بسياري از پيوندهاي کليه

توسعه ارز ديجيتال فيسبوک در سوئيس

کوماکس تصوير، مرکز تخصصي تعميرات آيفون تصويري

تفريحاتي که مي‌توانيد رايگان در سنگاپور تجربه کنيد

افسانه‌هاي استراتژي؛ شماره 6: استراتژي توسط مديران ارشد تنظيم مي‌شود

سامسونگ قابليت‌هاي مرتبط‌با بلاک‌ چين را در دستگاه‌هاي سري گلکسي ارائه مي‌دهد

چگونه داستان کشت مغز يک نويسنده، باعث تحول ديدگاه نظري او شد؟

آگاهي از محصولات بازيافتي، تمايل براي انجام بازيافت را افزايش مي‌دهد

انسان‌ها و نئاندرتال‌ها زودتر از آنچه مي‌پنداشتيم از يکديگر جدا شدند

تصويب سند راهبردي دانشگاه بين‌المللي امام خميني (ره)
خودروي الکتريکي تنها در کشورهاي ثروتمند پرفروش است
تعداد بازدید : 4

طی سال‌های اخیر، خودروسازان تلاش می‌کنند تا خودروهای الکتریکی خود را نسبت‌به خودروهای متداول بنزینی، ازنظر صرفه اقتصادی قابل‌قبول نشان دهند؛ اما به‌نظر می‌رسد که خریداران تمایل چندانی به استفاده گسترده از این محصولات ندارند و همین موضوع باعث شده است تا فروشندگان با مشکل بزرگی روبه‌رو شوند. 

حتی در اتحادیه اروپا که اعضای آن ازطریق مالیات‌های سنگین، رانندگان خودروهای مصرف‌کننده سوخت فسیلی را جریمه می‌کنند، سال گذشته خودروهای جدید الکتریکی تنها 2 درصد بازار را تشکیل می‌دادند. در همین حال، اتحادیه اروپا قصد دارد طی سال‌های آینده میزان مجاز گازهای گلخانه‌ای را به‌شدت کاهش دهد.

آلودگی هوا و گازهای گلخانه‌ای

داده‌های جدید انجمن خودروسازان اروپایی (acea) نشان می‌دهد رویای سبز اتحادیه اروپا بدون اعمال مشوق‌های بیشتر برای خرید خودروی الکتریکی دشوار است؛ زیرا هم‌اکنون این وسایل نقلیه فقط در کشورهای ثروتمند بسیار محبوب هستند. به عبارت دیگر، اتحادیه اروپا هنوز با خودروی الکتریکی مردمی و عمومی فاصله زیادی دارد و شاید بتوان آن را در شرایط کنونی، یک رویا دانست.

گزارش اخیر انجمن خودروسازان اروپایی نشان می‌دهد نرخ خرید خودروی الکتریکی در نیمی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا به کمتر از 1 درصد می‌رسد. همچنین هرچه سرانه تولید ناخالص داخلی کشور پایین‌تر باشد، نرخ خرید خودروی برقی در آن پایین‌تر خواهد بود. 

آمستردام هلند

تنها کشورهای اروپایی که سهم بازار خودروی الکتریکی در آن‌ها به بیشتر از 5 درصد می‌رسد، سوئد و هلند هستند؛ درحالی‌که این میزان برای فنلاند 3/5 درصد است. آنچه هر سه کشور اخیر در آن مشترک هستند، سرانه تولید ناخالص داخلی بیش از 47 هزار دلار است. کشورهای اروپایی که سهم بازار آن‌ها زیر 1 درصد است، همگی سرانه تولید ناخالص داخلی زیر 32 هزار و 500 دلار دارند.

یافته‌های انجمن خودروسازان اروپایی نشان می‌دهد بیش از 80 درصد فروش وسایل نقلیه الکتریکی اتحادیه اروپا تنها در 6 کشور اتفاق می‌افتد که همگی آن‌ها ثروتمند هستند. در انتهای فهرست درآمد کشورهای اتحادیه اروپا، لتونی قرار دارد که سال گذشته تنها 93 دستگاه خودروی الکتریکیدر این کشور فروخته شد. سهم خرید خودروی الکتریکی در بازار لهستان به 0/2 درصد می‌رسد، درحالی‌که این میزان برای اسلواکی و یونان به سختی تا 0/3 رسیده است.

جایگاه شارژ خودروی الکتریکی

خودروسازان اروپایی باید برای دستیابی به اهداف این اتحادیه تلاش کنند تا محصولاتی اقتصادی دراختیار عموم مردم قرار دهند. اما قطعاً خودروی الکتریکی با قیمت حدود 35 هزار دلار که صرفه اقتصادی داشته باشد، بسیار نادر است یا شعاع حرکتی بالایی ارائه نمی‌دهد. هم‌اکنون خودروسازانی مانند جگوار، مرسدس بنز، آئودی و سایر خودروسازان لوکس به‌دنبال تولید خودروی الکتریکی هستند. درحالی‌که نیسان و رنو هنوز هم نقش مهمی در بازار خودروهای برقی بازی می‌کنند، محصولات این شرکت‌ها نیز قیمت پایین و صرفه اقتصادی به‌همراه ندارند.

خودروی الکتریکی/ev

اگر دولت‌های اروپایی تلاش کنند به زور وسایل نقلیه سنتی را از خیابان‌ها بیرون کنند، در آینده با جامعه‌ای عصبانی و بی‌توجه روبه‌رو خواهند شد. راه‌حل اساسی ازنظر acea، دخالت بیشتر دولت‌ها برای ارائه مشوق‌های خرید خودروی الکتریکی است. اریک جانارت، دبیرکل انجمن خودروسازان اروپایی طی کنفرانسی مطبوعاتی در بارسلونا گفت:

علاوه‌بر سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های شارژ، دولت‌های سراسر اتحادیه اروپا باید از مشوق‌های معنی‌دار و پایدار بهره ببرند. آن‌ها باید هرچه بیشتر مصرف‌کنندگان را به خرید خودروی پاک تشویق کنند. مردم سراسر اتحادیه اروپا بدون توجه به کشوری که در آن زندگی می‌کنند، باید قادر به خرید وسیله نقلیه الکتریکی باشند؛ خواه این کشور در شمال، جنوب، شرق یا غرب اروپا و با هر وضعیت اقتصادی باشد. توان مالی شهروندان برای خرید خودروهای مجهز به فناوری روز و بدون انتشار آلایندگی، باید به‌عنوان اولویت اول دولت‌ها مورد توجه قرار گیرد.

volkswagen meb platform / فولکس واگن پلتفرم

در زمینه‌ی تولید، بسیاری از خودروسازان امیدوارند که به اهداف خود برسند. هوندا خودروی الکتریکی جدیدی برای خریداران اروپایی در راه دارد، اما قیمت نهایی آن هنوز تائید نشده است. فولکس‌واگن روی پلتفرم meb خود به‌عنوان اساس پیشرفت و تولید انبوه محصولات برقی تاکید می‌کند و قصد دارد قیمت نهایی را به زیر 20 هزار دلار کاهش دهد. خودروساز آلمانی روی برند سئات برای پیشگامی درزمینه‌ی شارژ خودروی برقی سرمایه‌گذاری کرده است. 

از سوی دیگر، خودروسازان چینی نیز امیدوارند که ازطریق برندهایی مانند ژئومتری (geometry) بتوانند در بازار اروپا رقابت کنند. ژئومتری یکی از برندهای تازه‌تأسیس جیلی به‌شمار می‌رود که با هدف تولید خودروی الکتریکی اقتصادی شروع به‌کار کرده است.

geometry first ev car

اتحادیه اروپا به‌سختی تلاش می‌کند تا شرایط خودروهای الکتریکی را رونق دهد؛ اما همچنان خودروهای بنزینی با قیمت کمتر و بدون محدودیت خاصی، بازار را تصاحب کرده‌اند.

تاریخ درج : 1398/02/24
منبع خبر : www.zoomit.ir
نام : شهر :