دانش آی آر

ماینینگ باکس کاشی سنتی

وانیل کوکی ربات فنآوری اطلاعات افرنگ

مجتمع آموزشی شایگان

حراج فسيل دايناسور تي رکس در ebay، صداي دانشمندان را درآورد

نسل جديد مرسدس بنز gls معرفي شد

3 موزه مهم ايروان که هر گردشگري در سفر به ارمنستان بايد ببيند

استخراج خون از اسبي 42 هزار ساله با هدف شبيه‌سازي آن

گران‌ترين مدل بي ام و سري 7 جديد، 300 هزار دلار قيمت مي‌خورد

مدل 85 اينچ سرفيس هاب 2s مايکروسافت رونمايي شد

خريد گوشي شيائومي در فروشگاه شيراز مارکت

نگاهي عميق به بي ام و سري 8 کانورتيبل مدل 2019

ساخت کامپيوترهاي دوهسته‌اي درون سلول‌هاي انساني

مهم‌ترين سوغاتي‌هاي باکو کدامند؟

هرآنچه درباره استاندارد pcie 4.0 مي‌دانيم

سوبارو اوتبک مدل 2020 رونمايي شد

سبک زندگي آينده‌ي سياره‌ ما را مشخص مي‌کند

دوربين اصلي آيفون 2019 احتمالا به لنز فوق عريض مجهز مي‌شود

فروش گلکسي اس 10 طي هفته اول عرضه در آمريکا، رکورد گلکسي اس 9 را شکست

افشاي اطلاعات حساس رانندگان يکي از تاکسي‌هاي اينترنتي ايراني

نجات از سياه‌ چاله؛ امکان‌پذير، اما خطرناک

ميزان فروش آيفون در سه‌ماهه‌ي دوم 2019، کمتر از حدانتظار بوده است

تقدير از دستاوردهاي زنان در حوزه علم با عنوان جايزه "مريم ميرزاخاني"

برترين دانشگاه‌هاي آمريکا در رشته "مهندسي پزشکي" کدامند؟
آخرين اخبار خودرو سازي تاريخ 1398/01/26
تعداد بازدید : 3

فرمول یک چین 2019؛ قهرمانی همیلتون و مرسدس بنز

مرحله سوم رقابت‌های فرمول یک 2019 که در چین برگزار شد، با قهرمانی لوئیس همیلتون به پایان رسید. در این رقابت هیجان‌انگیز، همیلتون از تیم مرسدس بنز با زمان یک ساعت و 32 دقیقه و 6.350 ثانیه در جایگاه نخست ایستاد، درحالی‌که والتری بوتاس از مرسدس و سباستین فتل از تیم فراری در رده‌های دوم و سوم جای گرفتند. همچنین مکس وشتاپن و چارلز لکلرک در پایان به رده‌های چهارم و پنجم بسنده کردند.

گرندپری فرمول یک چین 2019 / chinese grandprix formula one

امروز شانگهای میزبان هزارمین گرندپری تاریخ فرمول یک بود که با سومین یک-دو پیاپی رانندگان مرسدس amg همراه شد. والتری بوتاس که پول پوزیشن را در اختیار داشت، در ابتدای مسابقه پیشتازی را به هم‌تیمی خود واگذار کرد تا همیلتون بدون مشکل خاصی مسیر پیروزی در گرندپری چین را طی کند. مرسدسی‌ها تا پایان مسابقه تحت فشار زیادی قرار نگرفتند و با استراتژی تیمی، توانستند سومین پیروزی پیاپی را به دست بیاورند.

گرندپری فرمول یک چین 2019 / chinese grandprix formula one

دراین‌میان رانندگی فراری باز هم نتوانستند پرفروغ ظاهر شوند. اگرچه آن‌ها در میانه مسابقه با تغییر استراتژی قصد داشتند فاصله با خودروهای مرسدس را کم کنند، اما شرایط به نحوی پیش رفت که نتوانستند بر رقیب اصلی خود پیروز شوند. دستور تیمی برای پیشی گرفتن فتل از لکلرک نیز جواب نداد و راننده آلمانی به کسب سکوی سوم رضایت داد. راننده موناکویی فراری نیز با وجود ناراحتی از دستور تیمی، اما به فتل اجازه عبور داد.

گرندپری فرمول یک چین 2019 / chinese grandprix formula one

اما در تیم ردبول نیز خبری از عملکرد عالی مراحل پایانی فصل گذشته به چشم نمی‌خورد. گرچه پیشرانه هوندا به نظر قوی‌تر از رنو به نظر می‌رسد، اما رانندگان این تیم نتوانستند نمایش خیره‌کننده‌ای از خود نشان دهند و مکس وشتاپن در پایان چهارم شد. پیر گسلی هم در پایان مسابقه به پیت‌استاپ رفت و سریع‌ترین دور را به نام خود ثبت کرد.

گرندپری فرمول یک چین 2019 / chinese grandprix formula one

به این ترتیب همیلتون در رتبه نخست گرندپری فرمول یک چین 2019 ایستاد. بوتاس با اختلاف 6.552 ثانیه‌ای نسبت به هم‌تیمی خود در رده دوم ایستاد و فتل نیز با اختلاف 7.192 ثانیه‌ای نسبت به بوتاس، به رده سوم بسنده کرد. گسلی از تیم ردبول نیز یک امتیاز به‌دلیل سریع‌ترین دور مسابقه کسب کرد تا با 13 امتیاز در رده ششم جدول رانندگان بایستد. هم‌اکنون همیلتون از تیم مرسدس با 68 امتیاز در جایگاه نخست رانندگان فرمول یک 2019 قرار دارد و بوتاس به همراه وشتاپن به ترتیب با 62 و 39 امتیاز او را تعقیب می‌کنند. پس از وشتاپن، فتل و لکلرک از تیم فراری، کیمی رایکونن از آلفارومئو، لندو نوریس، کوین مگنوسن از هاس، نیکو هالکنبرگ از رنو و گسلی از ردبول در رده‌های چهارم تا دهم قرار دارند. 

رتبهرانندهامتیاز
1لوئیس همیلتون68
2والتری بوتاس62
3مکس وشتاپن39
4سباستین فتل37
5چارلز لکلرک36
6پیر گسلی 13
7کیمی رایکونن12
8لندو نوریس8
9کوین مگنوسن8
10نیکو هالکنبرگ6

در جدول تیمی نیز تیم مرسدس بنز باتوجه‌به عملکرد عالی همیلتون و بوتاس در این مرحله، با 130 امتیاز جایگاه نخست را به خود اختصاص داده است. تیم فراری با 73 امتیاز و ردبول با 52 امتیاز نیز در رده دوم و سوم قرار گرفته‌اند. تیم‌های آلفارومئو، مک‌لارن، هاس، رنو، ریسینگ‌پوینت و تورو روسو نیز به رتبه‌های بعدی بسنده کرده‌اند. ویلیامز همچنان بدون کسب امتیاز در انتهای جدول تیمی فرمول یک 2019 قرار گرفته است.
رتبهتیمامتیاز
1مرسدس130
2فراری73
3ردبول52
4رنو 12
5آلفارومئو12
6هاس8
7مک‌لارن8
8ریسینگ‌پوینت7
9تورو روسو4
10ویلیامز0

مرحله چهارم مسابقات فرمول یک امسال، 8 اردیبهشت در باکو آذربایجان برگزار می‌شود.

src='https://www.aparat.com/embed/sg16z?data[rnddiv]=15632439059&data[responsive]=yes'>

دانلود    360p        720p

www.zoomit.ir
 

نقص فنی ترمز اضطراری خودکار در نیسان ایکس تریل تأیید شد

اداره‌ی ملی ایمنی ترافیک بزرگ‌راه آمریکا، سیستم ترمز اضطراری خودکار (aeb) را به‌عنوان موج بالقوه‌ی بعدی برای پیشرفت‌های درخورتوجه درزمینه‌ی ایمنی خودرو می‌بیند. مؤسسه یادشده برای بررسی ترمز اضطراری خودکار شاسی‌بلند نیسان ایکس تریل وارد عمل شده است.

nissan x-trail / نیسان ایکس تریل

باتوجه‌به گزارش رویترز، nhtsa هم‌اکنون مشغول بررسی 675000 دستگاه نیسان ایکس تریل مدل بین 2017 و 2018 است. اقدام اخیر این مؤسسه در پاسخ به درخواست بررسی نقص فنی است که ماه گذشته، مرکز ایمنی خودرو ارائه کرده بود. براساس این درخواست، سیستم ترمز اضطراری خودکار در برخی از مدل‌های نیسان ایکس تریل گاهی اوقات به‌طور اشتباه و بدون وجود هیچ مانعی فعال می‌شود. درواقع، این وضعیت باعث می‌شود سرنشینان خودرو درمعرض خطر قرار بگیرند؛ به‌ویژه اگر وسیله‌ی نقلیه با سرعت زیادی در‌حال‌حرکت باشد.

nissan x-trail / نیسان ایکس تریل

در این گزارش آمده است که حداقل 87 نفر از مصرف‌کنندگان از نقص فنی سیستم ترمز اضطراری خودکار شاسی‌بلند نیسان ایکس تریل شکایت کرده‌اند. همچنین، وجود این شکایت‌ها نشان می‌دهد عملکرد ناگهانی و ناخواسته‌ی ترمز اضطراری برای جلوگیری از برخورد، علاوه‌بر سرنشینان خودرو سایر کاربران جاده‌ای را نیز درمعرض خطر قریب‌الوقوع قرار می‌دهد.

nissan x-trail / نیسان ایکس تریل

جیسون لوین، مدیرعامل مرکز ایمنی خودرو آمریکا، در‌این‌زمینه گفت:

وقتی سیستم ترمز اضطراری خودکار به‌خوبی کار می‌کند، یکی از دستاوردهای مهم فناوری درزمینه‌ی ایمنی خودرو به شمار می‌رود. بااین‌حال، وقتی به‌طور ناگهانی و پیش‌بینی‌نشده و بدون هیچ دلیلی خودرو را متوقف می‌کند، سرنشینان را به‌خطر می‌اندازد. عمق فاجعه هنگامی بیشتر می‌شود که ضعف عملکرد این سیستم، می‌تواند باعث ایجاد خطر قریب‌الوقوع برای سایر خودروهای جلو یا عقب نیز شود.

در پاسخ به این موضوع، نیسان اعلام کرد مسئله‌ی نقص ترمز اضطراری خودکار را بررسی و برای حل‌وفصل آن با nhtsa و مؤسسه‌ی حمل‌ونقل کانادا مذاکره کرده است. خودروساز ژاپنی به تمام صاحبان نیسان ایکس تریل در ایالات متحده‌ی آمریکا و کانادا اعلام کرده به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای این سیستم در دستورکار قرار دارد.

نیسان در بیانیه‌ای گفت:

مثل همیشه، نیسان به همکاری با nhtsa و مؤسسه‌ی حمل‌ونقل کانادا در تمام زمینه‌های ایمنی محصول ادامه خواهد داد.

nissan x-trail / نیسان ایکس تریل

شایان ذکر است خوشبختانه گزارشی مربوط‌به واردشدن صدمه یا تلفات جانی وجود ندارد.

www.zoomit.ir
 

برجسته‌ترین مدل‌های سفارشی جیپ گلادیاتور 2019

جیپ همچنان به سنّت دیرینه‌ی خود، یعنی رونمایی خودروهای مفهومی آفرودی پایبند مانده است. در آستانه‌ی رویداد آفرودی easter jeep safari، جیپ 6 خودرو مفهومی جدید رونمایی کرده است. امسال رویداد جیپ سافاری ویژه خواهد بود؛ چون جیپ مدل جدیدی هم به سبد محصولاتش اضافه کرده است. این مدل جیپ گلادیاتور است که از آن به‌عنوان نسخه‌ی پیکاپ رانگلر یاد می‌کنند. خودروهای مفهومی جدید جیپ براساس جیپ گلادیاتور ساخته شده‌اند؛ اما یکی از آن‌ها براساس مدل 1960 است و شباهت ظاهری زیادی به وانتی دارد که ما در ایران با نام «سیمرغ» می‌شناختیم. درادامه، این 6 خودرو مفهومی را معرفی می‌کنیم.

1. جیپ گلادیاتور wayout

jeep gladiator wayout concept

اولین مدل نسخه‌ای از گلادیاتور به‌نام wayout است. جیپ گلادیاتور wayout خودرویی بیابان‌نورد است که با آن می‌توانید به دلِ بیابان بزنید و حتی شب را نیز در آنجا بگذرانید. چادری دونفره در بالای این خودرو تعبیه شده که محل جای‌گذاری آن دقیقا در بالای محفظه‌ی بار است. بدین‌ترتیب، دیگر سرنشینان حتی به خوابیدن روی زمین نیز نیازی نخواهند داشت و در بالای خودرو استراحت می‌کنند.

jeep gladiator wayout concept

برای اینکه سرنشینان این مدل در روز و زیر آفتاب سوزان بیابان از سفر خود لذت ببرند، سایبانی در یک سمت خودرو نصب شده و در شب نیز اگر بخواهید زیر سایبان بنشینید، از سیستم نورپردازی بهره می‌برد. جیپ گلادیاتور wayout برای اینکه حداکثر کارایی را در بیابان داشته باشد، به دو عدد مخزن سوخت خارجی در قسمت بار، سیستم تعلیق تقویت‌شده با ارتفاع بیشتر، اسنورکل، رینگ‌های 17 اینچی فولادی و لاستیک‌های 37 اینچی مجهز شده است. این خودرو از پمپ باد هم برخوردار است و می‌توانید هر زمان بخواهید، باد لاستیک‌ها را تنظیم کنید. خروجی این سیستم باد هم روی بدنه تعبیه شده تا استفاده از آن آسان باشد.

2. جیپ گلادیاتور flatbill

jeep flatbill concept

جیپ گلادیاتور flatbill آفرودری حرفه‌ای است. سپر این خودرو ارتفاع کمتری دارد تا زاویه‌ی ورود به شیب آن بیشتر باشد. گِل‌گیرهای این مدل نیز در ارتفاع بالاتری قرار دارند تا سیستم تعلیق بیشتر بازی کند. از تغییرات ظاهری این نسخه باید به کاپوت فیبرکربن با ورودی‌های هوای اضافی اشاره کرد.

jeep flatbill concept

تغییرات بخش فنی این وانت محور عقب و جلوی برند dynatrac pro-rock 60 و کیت افزایش ارتفاع و کمک فنرهای تقویت‌شده را شامل می‌شوند که می‌توانند از پسِ سخت‌ترین ضربات نیز بربیایند. قطر رینگ‌های این جیپ 20 اینچ و قطر لاستیک‌های آن نیز 40 اینچ است. قسمت بار این نسخه می‌تواند دو موتورسیکلت کراس را حمل کند و شیبی نیز در عقب وانت برای سوار و پیاده کردن موتورسیکلت‌ها تعبیه شده است.

3. جیپ گلادیاتور m-715 five quarter

jeep m-715 five quarter concept

طراحی جیپ گلادیاتور m-715 five-quarter به جیپ m715 شباهت زیادی دارد. جیپ m715 خودرویی نظامی بود که در اواخر دهه‌ی 1960، تولید می‌شد. نام این مدل به توانایی حمل بار یک و یک‌چهارم تنی آن مربوط‌ است. با اینکه این مدل در زیر پوسته‌ی خود جیپ گلادیاتور است، تمام بخش جلویی و عقبی بدنه از فیبرکربن ساخته شده‌اند. فضای بار این مدل هم با طول 1.8 متر از آلومینیوم ساخته شده است. چراغ‌های اصلی در این مدل، از نوع hid هستند که از نورپردازی اضافی led بهره می‌برند. چراغ‌های عقبی اصلی m-715 نیز به انواع led تغییر داده شده‌اند.

jeep m-715 five quarter concept

برای توانایی‌های خارج جاده‌ای مدل m-715 به اکسل dynatrac pr-rock 60 در جلو و dynatrac pro-rock 80 در عقب مجهز شده است. رینگ‌های 20 اینچی با لاستیک‌های 40 اینچی روی خودرو سوار شده‌اند. غافل‌گیری اصلی اما در زیر کاپوت این مدل است؛ جایی که به‌جای پیشرانه‌ی 3.6 لیتری v6 استاندارد جیپ از پیشرانه‌ی v8 سوپرشارژر دار 6.2 لیتری متعلق به دوج هلکت استفاده شده است. این پیشرانه می‌تواند 700 اسب‌بخار قدرت تولید کند.

4. جیپ گلادیاتور j6

jeep gladiator j6

جیپ گلادیاتور در بازار، تنها به‌صورت چهاردر عرضه می‌شود؛ اما مدل مفهومی j6 دودر دارد. طراحان این مدل قصد داشتند با این کار ظاهر j6 را شبیه به جیپ honcho مدل 1978 کنند.

jeep gladiator j6

حذف دو در عقب در این مدل باعث افزایش طول جای بار شده‌ است. طراحان در این مدل از رول‌بار و چراغ‌های led و سپرهای متفاوت جلو و عقب استفاده و درنهایت، کیت افزایش ارتفاع هم روی خودرو سوار کرده‌اند. رینگ‌های پنج‌پر کلاسیک این خودرو 17 اینچی هستند و روی آن‌ها لاستیک‌های 37 اینچی سوار شده‌اند.

5. جیپ گلادیاتور jt scrambler

jeep gladiator jt scrambler

پیش از آنکه جیپ گلادیاتور به‌صورت رسمی رونمایی شود، بسیاری از رسانه‌ها حدس می‌زدند این مدل با نام scrambler به بازار خواهد آمد؛ چون جیپ در دهه‌ی 1980، خودرویی با همین نام تولید می‌کرد که براساس جیپ cj-7 ساخته شده بود. حالا این مدل مفهومی برای زنده‌کردن نام همان خودرو تولید شده است.

jeep gladiator jt scrambler

رنگ‌آمیزی جیپ jt scrambler درست مانند خودرو قدیمی است و همان طرح و خطوط نارنجی روی بدنه به‌چشم می‌خورند. زیر این مدل رینگ‌های 17 اینچی با لاستیک‌های 37 اینچی سوار شده‌اند و کیت افزایش ارتفاع قد خودرو را افزایش داده است. در قسمت بار این خودرو، رول‌بار و چراغ‌های led نصب شده‌اند.

6. جیپ گلادیاتور gravity

jeep gladiator gravity concept

جیپ گلادیاتور gravity خودرویی تخصصی برای صخره‌نوردی است. این مدل هم به کیت افزایش ارتفاع مجهز است و روی رینگ‌های 17 اینچی آن لاستیک‌های 35 اینچی سوار شده‌اند. در طرفین مدل gravity، جایگزین‌شدن درها با لوله‌های حفاظتی را شاهد هستیم و چراغ led بزرگ 7 اینچی روی سپر جلو نصب شده است. برای نورپردازی بیشتر روی ستون a هم پروژکتور 5 اینچی قرار گرفته است.

jeep gladiator gravity concept

رانندگی با جیپ گلادیاتور gravity به‌دلیل نبود سقف و درها تجربه‌ی متفاوت و جالبی است. در بخش عقبی نیز، فضای بار به دو قسمت تقسیم شده که یکی از آن‌ها جعبه‌هایی برای قراردادن وسایل دارد. جیپ برای تکمیل فهرست خود برخی لوازم اضافی نیز رونمایی کرده که وینچ ضدآب و رینگ‌های مخصوص آفرود و قطعات ارتقای سیستم تعلیق را شامل می‌شوند.

 

www.zoomit.ir
 
تاریخ درج :
منبع خبر : ايران دانش
نام : شهر :