دانش آی آر

ماینینگ باکس کاشی سنتی

وانیل کوکی ربات فنآوری اطلاعات افرنگ

مجتمع آموزشی شایگان

چرا گوشي‌هاي جديد دو يا چند دوربين دارند؟

تعيين خط مسابقه 24 ساعته لمان 2019؛ تويوتا در مقام‌هاي اول و دوم

طراحي مربع‌شکل دوربين آيفون 11 تأييد شد

آذري جهرمي: اندرويد سفارشي شده در راه است

مزاياي استخدام وکيل مهاجرت به استراليا از نگاه پاسارگاد مايگريشن

دومين دوره رويداد انقلاب بلاک چين برگزار مي‌شود

ساخت قوي‌ترين آهنرباي جهان

ژئوکدينگ، قابليتي براي يافتن مقصد با وارد کردن آدرس در سرويس نقشه و مسيرياب بلد

دوچرخه برقي erockit معرفي شد

گزارش زوميت از هشتمين دوره کار با موبايل (galaxy workshop) سامسونگ

دانشمندان معماي سخت شدن سرخرگ‌ها را حل کردند

آموزش استفاده از windows sandbox در آپديت ماه مه ويندوز 10

قلم نوري هويون در سامان کام

جزئياتي تازه از نمايشگر بزرگ شاسي بلند برقي بايتون منتشر شد

تخصيص پوياي منابع، مسئله‌‌‌اي رياضي که جهان را در بن‌‌بست گرفتار کرده است

گوشي‌هاي هواوي براي ساعاتي لوگوي تبليغاتي روي صفحه‌‌ قفل نمايش دادند

"ميگرن" شايع‌ترين علت سردرد در کودکان/آمار صرع در کودکان

حضور 7 استارتاپ نانويي در سومين دوره پيش شتاب‌دهي استارت‌تاپ‌هاي فناوري‌هاي همگرا

همکاري اوبر و ولوو براي ساخت خودروهاي تمام خودران

مديريت دانش از مهمترين دستاوردهاي هيأت ويژه است/گزارش ملي سيلابها پايان‌دهنده حواشي‌ها خواهدبود
سوءاستفاده تبليغاتي از امکانات مخابراتي ويژه اطلاع‌رساني در مواقع بحران و هشدار [به‌روزرساني: پاسخ ايرانسل]
تعداد بازدید : 11

بعد از گزارش برخی کاربران مبنی بر سوءاستفاده‌ی تبلیغاتی اپراتور ایرانسل از سرویس ویژه‌ی اطلاع‌رسانی بحران، وزیر ارتباطات اعلام کرد به این موضوع رسیدگی خواهد شد. سرویس هشدار شرایط بحرانی سرویسی ارتباط سلولی (cell broadcast) به‌اختصار cb است که برای ارسال گسترده‌ی پیام به‌وسیله‌ی ارتباطات سلولی استفاده می‌شود. از این سرویس معمولا با عنوان سرویس پیام کوتاه فراگیر (cb messages) نیز یاد می‌شود. در بسیاری از کشورها، مخابرات از این سرویس برای اطلاع‌رسانی درباره‌ی بلایای طبیعی و هشدار به شهروندان منطقه استفاده می‌کند و آمار نشان می‌دهد استفاده از آن، تلفات جانی را به میزان درخورتوجهی کاهش می‌دهد.

class 0 message

محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات، نیز بعد از وقوع سیل در مناطق گلستان اعلام کرد سرویس هشدار شرایط بحرانی اپراتورها آغاز‌به‌کار کرده تا پیش از وقوع سیل، مردم از‌این‌طریق آگاه شوند و اقدامات لازم را انجام دهند. وزیر ارتباطات از مردم درخواست کرده به هشدارهای این سرویس توجه کنند؛ اما با گذشت چند روز، برخی کاربران در فضای توییتر اعلام کردند از این سرویس در اپراتور ایرانسل با هدف تبلیغات سوءاستفاده شده است.

وزیر ارتباطات نیز به این موضوع واکنش نشان داد و پس از تأیید آن، اعلام کرد با این موضوع برخورد خواهد شد. وی در توییت خود نوشت:

شواهد ارائه‌شده روشن و تخلف آشکار است. هم برخورد می‌کنیم و هم متوقف.

به‌روزرسانی: ایرانسل با انتشار پستی از پیگیری این موضوع و برخورد قاطع با شرکت متخلف خبر داد و نوشت:

پیرو پیگیری‌های انجام‌شده مشخص شد پیام مذکور را یکی از ارائه‌کنندگان «خدمات محتوای پیامکی» دارای مجوز ارسال کرده که با اپراتورهای تلفن‌همراه برای ارسال پیام انبوه قرارداد دارند.

ایرانسل ضمن عذرخواهی از مشترکان دریافت‌کننده این پیام اعلام می‌کند با شرکت متخلف قاطعانه برخورد خواهد کرد. ایرانسل همواره درکنار مشترکانش سعی کرده خدمات دیجیتال خود را با هدف تجربه‌ی زندگی بهتر ارائه دهد. همچنین، این شرکت از مشترکان پیگیر این تخلف بسیار سپاسگزار است.

بیانیه ایرانسل

تاریخ درج : 1398/01/21
منبع خبر : www.zoomit.ir
نام : شهر :