دانش آی آر

ماینینگ باکس کاشی سنتی

وانیل کوکی ربات فنآوری اطلاعات افرنگ

الکامپ سال آينده در شهر آفتاب برگزار مي‌شود

سامانتل فروش سيم کارت‌هاي خود با پيش‌شماره 09999 و 099999 را آغاز مي‌کند

سرويس بارکد واحد پرداخت کرايه تاکسي پاييز امسال اجرايي مي‌شود

جگوار لندرور از زباله‌هاي پلاستيکي در توليد خودرو استفاده مي‌کند

رندرهاي جديد و تصاويري از محافظ نمايشگر گوگل پيکسل 4 رويت شد

استاديا به‌مدت محدودي در انحصار مرورگر و دستگاه‌هاي گوگل خواهد بود

رندر منتسب به گوشي تمام‌ صفحه و بدون دکمه سامسونگ منتشر شد

احتمال معرفي گلکسي فولد سامسونگ در ماه اوت

هيونداي از فناوري کنترل تعويض دنده هوشمند رونمايي کرد

حرکت اول؛ راهبرد همراه اول براي سرمايه‌گذاري در استارتاپ‌هاي حوزه ديجيتال

طراحي مدرن اکسپوز به روش ابزارخان

همراه اول پلتفرم cicap را براي تحليل هوشمند محتوا معرفي کرد

با کيفيت ترين رستوران هاي استانبول براي کباب خوري

ftc گوگل را به‌دليل نقض حريم خصوصي کودکان جريمه کرد

اوضاع بازار موبايل و آينده پيش‌رو از زبان خانه موبايل ايران در الکامپ 25

ايرانسل عنوان «اپراتور برتر محور کسب‌وکار» را در جشنواره فاوا کسب کرد

مديرفني آي گپ، امنيت را يکي از برتري‌هاي اصلي اين پيام رسان مي‌داند

فعاليت نيمي از شرکت‌هاي دانش‌بنيان خوزستان در حوزه نفت/انتقاد ازبي‌توجهي به مهاجرت نيروي انساني

آجرهايي که در ماه گرما و برق توليد مي‌کنند!

36 نشريه علمي موفق به کسب "ضريب تاثير" شده‌اند
طرح جديد سناي آمريکا اشتراک اطلاعات چهره بدون مجوز از کاربر را ممنوع مي‌کند
تعداد بازدید : 14

روز گذشته، طرحی به مجلس سنای آمریکا ارائه شد که شرکت‌های تجاری استفاده‌کننده از فناوری چهره را از جمع‌آوری و به‌‌اشتراک‌گذاری داده‌های کاربران بدون کسب مجوز شفاف از آن‌ها منع می‌کند. طرح مذکور را یک از حزب‌های اصلی آمریکا، commercial facial recognition privacy act، به مجلس ارائه کرده است. سناتورها، برایان شاتز و روی بلانت، از حامیان و ارائه‌کنندگان اصلی طرح هستند.

طرح مذکور اولین نمونه درزمینه‌ی نگرانی‌ها درباره‌ی حریم خصوصی اطلاعات چهره‌ای است. طبق قانون آن طرح، کاربران باید وقتی داده‌های تشخیص چهره‌ی آن‌ها جمع‌آوری می‌شود، از آن فرایند مطلع شوند. طبق اظهارات قانون‌گذاران، آزمایش شخص ثالث هم باید پیش از ارائه‌ی هر فناوری جدید در آن حوزه انجام شود تا از بی‌طرفانه‌بودن آن و ایجادنکردن خطر برای مصرف‌کنندگان مطمئن شود.

بلانت در جلسه‌ی ارائه‌ی طرح گفت:

مصرف‌کنندگان به‌شدت نگران چگونگی جمع‌آوری و استفاده از داده‌های شخصی هستند. در‌آن‌میان، داده‌های جمع‌آوری‌شده ازطریق فناوری تشخیص چهره هم بسیار مهم‌اند. به‌همین‌دلیل، به محدودیت‌های جدی نیاز داریم تا مطمئن شویم درخلال توسعه‌ی آن فناوری، با مسئولیت‌پذیری اجتماعی و اخلاقی بیشتری به‌کار گرفته شوند.

برایان شاتز

برایان شاتز

برد اسمیث، مدیراجرایی مایکروسافت، قبلا درباره‌ی حریم خصوصی فناوری تشخیص چهره اظهاراتی کرده بود و به‌عنوان پشتیبان این طرح نیز حاضر شد. او گفته بود:

فناوری تشخیص چهره مزیت‌های فراوانی برای جامعه خواهد داشت و توسعه‌ی آن باید ادامه پیدا کند. البته، استفاده از آن نیازمند قانون‌گذاری بیشتر است تا جلوی رویکردهای متعصبانه و تبعیض گرفته شود. به‌علاوه، به حفظ حریم خصوصی مصرف‌کنندگان بیشتر توجه کنیم تا آزادی‌های سیاسی بنیادی نیز حفظ شوند.

اسمیث قبلا هم در وبلاگش در ژوئن گذشته، از لزوم تنظیم مقررات برای فناوری تشخیص چهره صحبت کرده بود. او تبادل‌نظری عمومی درباره‌ی قوانین جدید برای نظارت و مسئولیت‌پذیری و محدودیت‌های احتمالی برای حفظ حریم خصوصی پیشنهاد داده بود که درنهایت، شرکت‌های ارائه‌کننده‌ی فناوری را ملزم به رعایت کند. به‌هرحال، اکنون در آمریکا و در سطوح مختلف محلی و فدرال، تنظیم مقررات به عناوین مختلف در حوزه‌ی فناوری تشخیص چهره جریان دارد و حتی برخی از آن‌ها،  کاملا استفاده از آن فناوری را ممنوع می‌کنند.

شاتز درباره‌ی هویت و حریم خصوصی فناوری تشخیص چهره گفت:

چهره‌های ما هویت و دارایی خصوصی ما هستند. درنتیجه، شرکت‌ها باید پیش از ردگیری و تحلیل چهره‌های مردم، از آن‌ها مجوز بگیرند. طرح‌ ما این اطمینان را ایجاد می‌کند که کاربران از فرایند مطلع شوند و از آن مهم‌تر، کنترل چگونگی اشتراک داده‌های شخصی با شرکت‌های مرتبط را در دست بگیرند.

تاریخ درج : 1397/12/25
منبع خبر : www.zoomit.ir
نام : شهر :