دانش آی آر

ماینینگ باکس کاشی سنتی

وانیل کوکی ربات فنآوری اطلاعات افرنگ

مجتمع آموزشی شایگان

تعداد مشترکان سرويس‌هاي استريم ويديو از تلويزيون‌هاي کابلي پيشي گرفت

ظرفيت باتري گلکسي a90 از ظرفيت باتري گلکسي a50 و a70 کمتر است

رندرهاي عجيب از خودروهاي مختلف با چرخ‌هاي کوچک

مشخصات دوربين هواوي p30 پرو در تيزر ويدئويي جديد رويت شد

ولوو تقاضاي بازار براي خودروهاي هيبريد را دست‌کم گرفته است

سامسونگ نخستين حافظه‌ رم 10 نانومتري و نسل سومي ddr4 را توسعه مي‌دهد

چرا نبايد هنگام خستگي تصميم‌گيري کنيم؟

کوالکام تراشه qcs400 را براي اسپيکرهاي هوشمند رونمايي کرد

نحوه نشستن درست پشت فرمان چگونه است؟

لوگوي نوروزي گوگل امسال هم در ايران قابل مشاهده نيست

7 نکته براي اينکه سفر ارزان‌تري به استانبول تجربه کنيم

پتنت ايمني سوزوکي به بيشتر ديده‌شدن موتورسيکلت‌ در جاده کمک مي‌کند

هواوي بلاک چين را به سرويس ابري خود مي‌آورد

تولد نخستين ميمون حاصل از پيوند بافت توليدکننده اسپرم

طبق آزمايشي کوانتومي، چيزي به‌نام واقعيت عيني وجود ندارد

اکسپريا xz3 سوني موفق شد امتياز 79 را از dxomark کسب کند

کراس اور الکتريکي فورد موستانگ امسال عرضه مي‌شود

چرا بايد استفاده از گوش‌پاک‌کن را کنار بگذاريم؟

ورود تحقيقات سلول‌هاي بنيادي به فاز "کارآزمايي باليني"

همه مردان ماه
کاهش فروش خودرو در چين همچنان ادامه دارد
تعداد بازدید : 3

بازار چین در سال گذشته، به‌نظر می‌رسید بالاترین رتبه‌ی صعودی خود را تجربه کرده باشد؛ ولی پس از سه دهه رشد اقتصادی پایدار، اکنون این بازار در مسیر سراشیبی قرار گرفته است. خودروسازان خارجی که رؤیای فروش پررونق در کلاس میان‌رده‌ها در بازار چین را در سر می‌پروراندند، اکنون با مشکل بزرگی مواجه شده‌اند. فروش خودروهای جدید در بازار پرجمعیت‌ترین کشور جهان، در سال 2018 برای اولین‌بار در 28 سال گذشته روند کاهشی در پیش گرفت.

کاهش فروش خودرو در بازار چین

این روند در دو‌ماهه‌ی نخست سال 2019 هم ادامه پیدا کرده و سیر صعودی به‌خود نگرفته است. به‌گفته‌ی سازمان خودروسازان چین (caam)، خریداران در بازه‌ی زمانی مذکور 1.48 میلیون دستگاه خودرو خریده‌اند که این میزان در‌مقایسه‌با سال گذشته، 13.8 درصد افت داشته است. به‌گزارش رویترز، این رقم تا ماه اول 2019 تا 16 درصد کاهش پیدا کرده که باوجوداین، 8 ماه رکود پشت‌سرهم را برای بازار چین به‌دنبال داشته است.

کاهش فروش خودرو در بازار چین

عوامل اقتصادی در سال گذشته با افت مواجه شدند؛ به‌گونه‌ای که در سال 2018، میزان فروش کلی خودرو با کاهش 5.8 درصدی همراه بوده است. این درحالی است که بازار چین در مقطعی به‌عنوان بازاری با روند صعودی توقف‌ناپذیر شناخته می‌شد. بااین‌حال، فروش خودروهای پلاگین هیبریدی و الکتریکی با وجود مشوق‌های دولتی 53.6 درصد افزایش پیدا کرده که کارخانه‌های داخلی بیشترِ آن‌ها را فروخته‌اند.

کاهش فروش خودرو در بازار چین

شی جیوانهووا، از سازمان caam، دراین‌زمینه می‌گوید:

کاهش فروشی که در سال گذشته تجربه شد تا امسال هم ادامه پیدا کرده و وضعیت اقتصادی ضعیف بوده‌ است. این مسئله عامل کاهش تقاضای مصرف‌کنندگان محسوب می‌شود. همچنین، مصرف‌کنندگان منتظر سیاست‌های جدید دولت هستند.

کاهش فروش خودرو در بازار چین

دولت چین برنامه‌هایی برای تحریک اقتصاد و بازار خودرو در نظر گرفته است. در وهله‌ی اول، پروژه‌های زیربنایی چندین‌میلیارد‌ دلاری در دست احداث است. در مناطق روستایی، تدابیری اندیشیده شده تا مردم به‌سمت خرید خودروهای پاک تمایل پیدا کنند. شایان ذکر است در سال گذشته، فورد با کاهش فروش چشمگیر 37 درصدی و جنرال موتورز هم با کاهش 10 درصدی فروش مواجه شدند.

تاریخ درج : 1397/12/23
منبع خبر : www.zoomit.ir
نام : شهر :