دانش آی آر

ماینینگ باکس کاشی سنتی

وانیل کوکی ربات فنآوری اطلاعات افرنگ

مجتمع آموزشی شایگان

تعداد مشترکان سرويس‌هاي استريم ويديو از تلويزيون‌هاي کابلي پيشي گرفت

ظرفيت باتري گلکسي a90 از ظرفيت باتري گلکسي a50 و a70 کمتر است

رندرهاي عجيب از خودروهاي مختلف با چرخ‌هاي کوچک

مشخصات دوربين هواوي p30 پرو در تيزر ويدئويي جديد رويت شد

ولوو تقاضاي بازار براي خودروهاي هيبريد را دست‌کم گرفته است

سامسونگ نخستين حافظه‌ رم 10 نانومتري و نسل سومي ddr4 را توسعه مي‌دهد

چرا نبايد هنگام خستگي تصميم‌گيري کنيم؟

کوالکام تراشه qcs400 را براي اسپيکرهاي هوشمند رونمايي کرد

نحوه نشستن درست پشت فرمان چگونه است؟

لوگوي نوروزي گوگل امسال هم در ايران قابل مشاهده نيست

7 نکته براي اينکه سفر ارزان‌تري به استانبول تجربه کنيم

پتنت ايمني سوزوکي به بيشتر ديده‌شدن موتورسيکلت‌ در جاده کمک مي‌کند

هواوي بلاک چين را به سرويس ابري خود مي‌آورد

تولد نخستين ميمون حاصل از پيوند بافت توليدکننده اسپرم

طبق آزمايشي کوانتومي، چيزي به‌نام واقعيت عيني وجود ندارد

اکسپريا xz3 سوني موفق شد امتياز 79 را از dxomark کسب کند

کراس اور الکتريکي فورد موستانگ امسال عرضه مي‌شود

چرا بايد استفاده از گوش‌پاک‌کن را کنار بگذاريم؟

ورود تحقيقات سلول‌هاي بنيادي به فاز "کارآزمايي باليني"

همه مردان ماه
راهکاري براي رفع مشکل محاسبات سازه‌هاي کامپوزيتي
تعداد بازدید : 5

در پژوهش‌های انجام شده در دانشگاه حکیم سبزواری، راهکاری برای حل مشکل همگرایی و حجم بالای محاسبات سازه‌های کامپوزیتی تحت اثر ضربه در سرعت‌های پایین ارائه شد.

به گزارش ایسنا، در تشریح این پژوهش آمده است: یکی از مشکلات شبیه سازی مساله برخود اجسام به سازه‌های کامپوزیتی، مشکلات همگرایی و حجم بالای محاسبات است. در این تحقیق، یک روش عددی جدید به نام روش آنالیز مودال کاهش یافته برای تحلیل دینامیکی مساله ضربه به سازه‌های ساندویچی ارائه شده است.

در این روش، جسم ضربه زننده بصورت یک جسم یک درجه آزادی در نظر گرفته شده است. سازه ساندویچی بر مبنای یک تئوری تغییر شکل برشی مرتبه بالا و بصورت یک سازه با چندین درجه آزادی مدلسازی شده است.

جهت کاهش حجم محاسبات و کم کردن درجات آزادی سیستم، روش آنالیز مودال و ترکیب ناقص مودها ارتعاشی به کار گرفته شده است. تحلیل‌های عددی انجام شده نشان می‌دهد روش پیشنهادی در این تحقیق در مقایسه با سایر روش‌های مشابه، حجم و زمان تحلیل را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد بدون اینکه دقت محاسبات کاهش یابد.

طبق اعلام روابط عمومی وزارت علوم، حاصل این پژوهش، مقاله مشترک دکتر مجتبی لزگی نظرگاه عضو هیأت علمی گروه مهندسی عمران و دکتر احسان اعتمادی، اعضای هیأت علمی گروه مهندسی مکانیک دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه حکیم سبزواری، با عنوان: reduced modal state-space approach for low-velocity impact analysis of sandwich beams است که در مجله composite structures که دارای رتبه q1 و ضریب تأثیر 4.10 محسوب می‌شود، چاپ شده است.

انتهای پیام

تاریخ درج : 1397/12/21
منبع خبر : www.isna.ir
نام : شهر :