دانش آی آر

ماینینگ باکس کاشی سنتی

وانیل کوکی ربات فنآوری اطلاعات افرنگ

مجتمع آموزشی شایگان

هواوي نمي‌تواند از کارت حافظه ميکرو اس دي در گوشي‌هايش استفاده کند

tsmc به همکاري خود با هواوي ادامه مي‌دهد

انواع خدمات ملکي و ثبت رايگان و نامحدود آگهي در آقاي املاک

استفاده از ويروس عفوني‌کننده ميمون براي توليد واکسن hiv

نسخه سفارشي از هوندا سيويک type r مخصوص رالي ساخته شد

برنده جايزه 12 هزار دلاري سري دوم مسابقه lg challenger iran مشخص شد

زوم‌اپ؛ walldrobe wallpapers: حد اعلاي تصاوير پس‌زمينه موبايل

امکان پرداخت قبض‌هاي at&t ازطريق ارز ديجيتال فراهم شد

گجت پوشيدني آمازون احساسات کاربر را از روي صداي وي تشخيص مي‌‌دهد

رولزرويس wraith eagle viii معرفي شد

دانستني هاي جالب در مورد کوچک‌ترين کشور جنوب شرقي آسيا

جعبه دنده zf، بهترين محصول در بازار جهاني است؟

هواوي نشان تجاري سيستم عامل هانگ‌منگ را ثبت کرد

دانشمندان به چگونگي ويرايش خاطرات نزديک‌تر شده‌اند

اسپيس ايکس 60 ماهواره از پروژه اينترنت جهاني را به فضا ارسال کرد

خودروي مفهومي بي‌ ام‌ و گارميش کلاسيک بازتوليد شد

خودروسازان فعلا حق پيش فروش ندارند

شناسايي 18 سياره شبه‌زمين با يک الگوريتم جديد

اين "برج توپي" با کمک نيروي اصطکاک ساخته شده است!

ساخت ايستگاه تاکسي‌هاي پرنده در سنگاپور تا پايان سال
راهکاري براي رفع مشکل محاسبات سازه‌هاي کامپوزيتي
تعداد بازدید : 11

در پژوهش‌های انجام شده در دانشگاه حکیم سبزواری، راهکاری برای حل مشکل همگرایی و حجم بالای محاسبات سازه‌های کامپوزیتی تحت اثر ضربه در سرعت‌های پایین ارائه شد.

به گزارش ایسنا، در تشریح این پژوهش آمده است: یکی از مشکلات شبیه سازی مساله برخود اجسام به سازه‌های کامپوزیتی، مشکلات همگرایی و حجم بالای محاسبات است. در این تحقیق، یک روش عددی جدید به نام روش آنالیز مودال کاهش یافته برای تحلیل دینامیکی مساله ضربه به سازه‌های ساندویچی ارائه شده است.

در این روش، جسم ضربه زننده بصورت یک جسم یک درجه آزادی در نظر گرفته شده است. سازه ساندویچی بر مبنای یک تئوری تغییر شکل برشی مرتبه بالا و بصورت یک سازه با چندین درجه آزادی مدلسازی شده است.

جهت کاهش حجم محاسبات و کم کردن درجات آزادی سیستم، روش آنالیز مودال و ترکیب ناقص مودها ارتعاشی به کار گرفته شده است. تحلیل‌های عددی انجام شده نشان می‌دهد روش پیشنهادی در این تحقیق در مقایسه با سایر روش‌های مشابه، حجم و زمان تحلیل را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد بدون اینکه دقت محاسبات کاهش یابد.

طبق اعلام روابط عمومی وزارت علوم، حاصل این پژوهش، مقاله مشترک دکتر مجتبی لزگی نظرگاه عضو هیأت علمی گروه مهندسی عمران و دکتر احسان اعتمادی، اعضای هیأت علمی گروه مهندسی مکانیک دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه حکیم سبزواری، با عنوان: reduced modal state-space approach for low-velocity impact analysis of sandwich beams است که در مجله composite structures که دارای رتبه q1 و ضریب تأثیر 4.10 محسوب می‌شود، چاپ شده است.

انتهای پیام

تاریخ درج : 1397/12/21
منبع خبر : www.isna.ir
نام : شهر :