اخبار
منبع : www.isna.ir

در پژوهش‌های انجام شده در دانشگاه حکیم سبزواری، راهکاری برای حل مشکل همگرایی و حجم بالای محاسبات سازه‌های کامپوزیتی تحت اثر ضربه در سرعت‌های پایین ارائه شد.

به گزارش ایسنا، در تشریح این پژوهش آمده است: یکی از مشکلات شبیه سازی مساله برخود اجسام به سازه‌های کامپوزیتی، مشکلات همگرایی و حجم بالای محاسبات است. در این تحقیق، یک روش عددی جدید به نام روش آنالیز مودال کاهش یافته برای تحلیل دینامیکی مساله ضربه به سازه‌های ساندویچی ارائه شده است.

در این روش، جسم ضربه زننده بصورت یک جسم یک درجه آزادی در نظر گرفته شده است. سازه ساندویچی بر مبنای یک تئوری تغییر شکل برشی مرتبه بالا و بصورت یک سازه با چندین درجه آزادی مدلسازی شده است.

جهت کاهش حجم محاسبات و کم کردن درجات آزادی سیستم، روش آنالیز مودال و ترکیب ناقص مودها ارتعاشی به کار گرفته شده است. تحلیل‌های عددی انجام شده نشان می‌دهد روش پیشنهادی در این تحقیق در مقایسه با سایر روش‌های مشابه، حجم و زمان تحلیل را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد بدون اینکه دقت محاسبات کاهش یابد.

طبق اعلام روابط عمومی وزارت علوم، حاصل این پژوهش، مقاله مشترک دکتر مجتبی لزگی نظرگاه عضو هیأت علمی گروه مهندسی عمران و دکتر احسان اعتمادی، اعضای هیأت علمی گروه مهندسی مکانیک دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه حکیم سبزواری، با عنوان: reduced modal state-space approach for low-velocity impact analysis of sandwich beams است که در مجله composite structures که دارای رتبه q1 و ضریب تأثیر 4.10 محسوب می‌شود، چاپ شده است.

انتهای پیام


طراحی وب سایتفروشگاه اینترنتیطراحی فروشگاه اینترنتیسیستم مدیریت تعمیر و نگهداریسامانه تعمیر و نگهداری PM سامانه جمع آوری شناسنامه کامپیوتر سیستم جمع آوری شناسنامه کامپیوتر سیستم مدیریت کلان IT طراحی وب سایت آزانس املاک وب سایت مشاورین املاک طراحی پورتال سازمانی سامانه تجمیع پاساژ آنلاین پاساژ مجازی



جدیدترین اخبار

نام : *

پیغام : *

 
سیستم تعمیر و نگهداری بهبود - PM