دانش آی آر

ماینینگ باکس کاشی سنتی

وانیل کوکی ربات فنآوری اطلاعات افرنگ

مجتمع آموزشی شایگان

اشتباهات امنيتي جديد فيسبوک، گريبان‌گير ميليون‌ها کاربر ديگر شد

آشنايي با وبسايت «هاي‌متال»

نگاهي عميق به آئودي e-tron

افسانه‌هاي استارتاپي: نياز به سرمايه ريسک پذير

اينستاگرام تعداد لايک‌ پست‌ها را مخفي مي‌کند

آموزش راه اندازي کسب و کار اينترنتي موفق با ميهن وردپرس

گوگل به دنياي رباتيک باز مي‌گردد

پردازنده‌هاي توکار شرکت amd سري r1000 رونمايي شد

اپل براي توافق با کوالکام، احتمالا 6 ميليارد دلار به اين شرکت پرداخت کرده است

نگاهي به طراحي هيونداي سوناتا 2020

آمازون و گوگل دعوا بر سر يوتيوب را خاتمه دادند

استون مارتين سوپرلجرا dbs 59 رونمايي شد

ترجمه انساني يا ماشيني؛ رايت مي چه پيشنهاداتي برايتان دارد؟

اينترنت سيم‌کارت‌هاي شاتل موبايل به مناسبت نيمه شعبان يک هفته رايگان مي‌شود

هيونداي ونيو 2020 رونمايي شد

هر آنچه بايد درباره آپديت مي 2019 يا 19h1، ويندوز 10 بدانيد

فوران آتشفشان‌ها ممکن است علت "مرگ بزرگ" باشد

مأموريت همه دانشگاه‌ها کمک به مسئولان در رفع مشکلات کشور است

ربات‌هايي که با هوا کار مي‌کنند!

رشد 7 درصدي بودجه دانشگاه‌هاي علوم پزشکي در سال 98
از پشت شيشه مي‌توان ويتامين d خورشيد را جذب کرد؟
تعداد بازدید : 10

به‌اعتقاد دکتر راثر، نور خورشید حاوی ویتامین d نیست و درواقع، وقتی پوستمان درمعرض اشعه‌های فرابنفش خورشید قرار می‌گیرد، بدن تولید ویتامین d را شروع می‌کند. کبد و کلیه ازنظر بیولوژیکی شکل غیرفعال ویتامین d را به شکل‌های فعال استفاده‌‌شده‌ی بدن تبدیل می‌کنند تا بدین‌ترتیب، جذب کلسیم و سلامت استخوان‌ها بهتر شود.

نور خورشید حاوی نور فرابنفش a و نور فرابنفش b است. نورفرابنفش a در لایه‌های پوست نفوذ می‌کند و می‌تواند به پیری زودرس بینجامد. نور فرابنفش b باعث قرمزشدن پوست دراثر آفتاب‌سوختگی و نیز سنتز ویتامین d در بدن می‌شود. بسیای از افراد می‌توانند ویتامین d موردنیاز بدن‌ خود را با قرارگرفتن مستقیم دربرابر خورشید در طول ماه‌های تابستان جذب کنند. حداقل 10 دقیقه زمان برای جذب این ویتامین معمولا کفایت می‌کند؛ اما برای بسیاری از افرادی که در مناطق شمالی زندگی می‌کنند، تولید ویتامین d در طول ماه‌های سرد زمستان کافی نخواهد بود.

ویتامین دی

علاوه‌براین، وقتی افراد در داخل ساختمان یا خودرو باشند، نمی‌توانند به‌اندازه‌ی کافی درمعرض نور فرابنفش b قرار بگیرند. درواقع، تمام شیشه‌های خودرو و شیشه‌های تجاری مانع از ورود فرابنفش b می‌شوند. درنتیجه، با نشستن درمقابل پنجره‌ در روز آفتابی، نمی‌توانید سطح ویتامین d بدن را افزایش دهید. درضمن، بخش اعظم نور فرابنفش b وارد شیشه می‌شود و ممکن است مضر باشد. دکتر مایکل هالیک، استاد پزشکی و فیزیولوژی و بیوفیزیک در دانشکده‌ی پزشکی بوستون می‌گوید:

مهم نیست فصل تابستان یا زمستان باشد، ‌شما با نشستن پشت پنجره نمی‌توانید ویتامین d جذب کنید.

کسانی که نگران سطح پایین ویتامین d بدن خود هستند، می‌توانند ویتامین بیشتر را ازطریق غذا به‌دست آورند. بهترین منبع غذایی ویتامین d، روغن کبد ماهی است. از سایر منابع این ویتامین، می‌توان به اره‌ماهی، سالمون، شیر غنی‌شده، آب پرتقال، ماست، کنسرو ماهی ساردین در روغن، زرده‌ی تخم‌مرغ و غلات غنی‌شده اشاره کرد. علاوه‌براین، مردم می‌توانند از مکمل‌های غذایی هم استفاده کنند.

تاریخ درج : 1397/11/21
منبع خبر : www.zoomit.ir
نام : شهر :