دانش آی آر

ماینینگ باکس کاشی سنتی

وانیل کوکی ربات فنآوری اطلاعات افرنگ

شناسايي شکل جديدي از آلودگي پلاستيکي با شباهت به سنگ‌ريزه

اولين تصاوير رسمي از کابين پورشه تايکان منتشر شد

اوپل کورسا e، اولين خودروي الکتريکي رالي

نخستين گوشي هوشمند 5g نوکيا سال 2020 با قيمت اقتصادي معرفي مي‌شود

اروپا مي‌تواند انرژي کل جهان را با باد تامين کند

اولين گام فيس بوک در مقوله‌ي خواندن افکار بشري

دليل جنگ اقتصادي ژاپن و کره جنوبي چيست؟

آيا سرويس هم‌پيمايي اوبر مي‌تواند ناجي اين شرکت باشد؟

ستاره ونک از دنياي فريبنده قاره سبز جهان، اروپا مي‌نويسد

نقاط ضعف و قوت مرسدس بنز g کلاس 2019

اختلال گسترده اينترنت رفع شد [به‌روزرساني: واکنش وزير]

آيا واقعيت مجازي و واقعيت افزوده به فناوري‌هاي مخربي تبديل مي‌شوند؟

پردازنده کرين 990 هواوي 15 شهريور از راه مي‌رسد

بنيانگذار هوآمي خبر از توسعه شيائومي مي بند 5 داد

داروينيسم کوانتومي نخستين آزمايش‌ها را پشت سر گذاشت

منتخب‌ عکس‌هاي علمي هفته از نگاه زوميت

حجم بالاي پيش سفارش گلکسي نوت 10، خرده‌فروشان را با مشکل مواجه کرده است

استارتاپ برتر حوزه معرفي مشاغل روستايي معرفي شد

انجام جراحي قلب با روش نوين در بيمارستان‌هاي آمريکا

اولين پروژه تحقيقاتي مشترک دانشگاه‌هاي "علوم بهزيستي" و "لايپزيک آلمان" کليد خورد
از پشت شيشه مي‌توان ويتامين d خورشيد را جذب کرد؟
تعداد بازدید : 29

به‌اعتقاد دکتر راثر، نور خورشید حاوی ویتامین d نیست و درواقع، وقتی پوستمان درمعرض اشعه‌های فرابنفش خورشید قرار می‌گیرد، بدن تولید ویتامین d را شروع می‌کند. کبد و کلیه ازنظر بیولوژیکی شکل غیرفعال ویتامین d را به شکل‌های فعال استفاده‌‌شده‌ی بدن تبدیل می‌کنند تا بدین‌ترتیب، جذب کلسیم و سلامت استخوان‌ها بهتر شود.

نور خورشید حاوی نور فرابنفش a و نور فرابنفش b است. نورفرابنفش a در لایه‌های پوست نفوذ می‌کند و می‌تواند به پیری زودرس بینجامد. نور فرابنفش b باعث قرمزشدن پوست دراثر آفتاب‌سوختگی و نیز سنتز ویتامین d در بدن می‌شود. بسیای از افراد می‌توانند ویتامین d موردنیاز بدن‌ خود را با قرارگرفتن مستقیم دربرابر خورشید در طول ماه‌های تابستان جذب کنند. حداقل 10 دقیقه زمان برای جذب این ویتامین معمولا کفایت می‌کند؛ اما برای بسیاری از افرادی که در مناطق شمالی زندگی می‌کنند، تولید ویتامین d در طول ماه‌های سرد زمستان کافی نخواهد بود.

ویتامین دی

علاوه‌براین، وقتی افراد در داخل ساختمان یا خودرو باشند، نمی‌توانند به‌اندازه‌ی کافی درمعرض نور فرابنفش b قرار بگیرند. درواقع، تمام شیشه‌های خودرو و شیشه‌های تجاری مانع از ورود فرابنفش b می‌شوند. درنتیجه، با نشستن درمقابل پنجره‌ در روز آفتابی، نمی‌توانید سطح ویتامین d بدن را افزایش دهید. درضمن، بخش اعظم نور فرابنفش b وارد شیشه می‌شود و ممکن است مضر باشد. دکتر مایکل هالیک، استاد پزشکی و فیزیولوژی و بیوفیزیک در دانشکده‌ی پزشکی بوستون می‌گوید:

مهم نیست فصل تابستان یا زمستان باشد، ‌شما با نشستن پشت پنجره نمی‌توانید ویتامین d جذب کنید.

کسانی که نگران سطح پایین ویتامین d بدن خود هستند، می‌توانند ویتامین بیشتر را ازطریق غذا به‌دست آورند. بهترین منبع غذایی ویتامین d، روغن کبد ماهی است. از سایر منابع این ویتامین، می‌توان به اره‌ماهی، سالمون، شیر غنی‌شده، آب پرتقال، ماست، کنسرو ماهی ساردین در روغن، زرده‌ی تخم‌مرغ و غلات غنی‌شده اشاره کرد. علاوه‌براین، مردم می‌توانند از مکمل‌های غذایی هم استفاده کنند.

تاریخ درج : 1397/11/21
منبع خبر : www.zoomit.ir
نام : شهر :