دانش آی آر

ماینینگ باکس کاشی سنتی

وانیل کوکی ربات فنآوری اطلاعات افرنگ

شناسايي شکل جديدي از آلودگي پلاستيکي با شباهت به سنگ‌ريزه

اولين تصاوير رسمي از کابين پورشه تايکان منتشر شد

اوپل کورسا e، اولين خودروي الکتريکي رالي

نخستين گوشي هوشمند 5g نوکيا سال 2020 با قيمت اقتصادي معرفي مي‌شود

اروپا مي‌تواند انرژي کل جهان را با باد تامين کند

اولين گام فيس بوک در مقوله‌ي خواندن افکار بشري

دليل جنگ اقتصادي ژاپن و کره جنوبي چيست؟

آيا سرويس هم‌پيمايي اوبر مي‌تواند ناجي اين شرکت باشد؟

ستاره ونک از دنياي فريبنده قاره سبز جهان، اروپا مي‌نويسد

نقاط ضعف و قوت مرسدس بنز g کلاس 2019

اختلال گسترده اينترنت رفع شد [به‌روزرساني: واکنش وزير]

آيا واقعيت مجازي و واقعيت افزوده به فناوري‌هاي مخربي تبديل مي‌شوند؟

پردازنده کرين 990 هواوي 15 شهريور از راه مي‌رسد

بنيانگذار هوآمي خبر از توسعه شيائومي مي بند 5 داد

داروينيسم کوانتومي نخستين آزمايش‌ها را پشت سر گذاشت

منتخب‌ عکس‌هاي علمي هفته از نگاه زوميت

حجم بالاي پيش سفارش گلکسي نوت 10، خرده‌فروشان را با مشکل مواجه کرده است

استارتاپ برتر حوزه معرفي مشاغل روستايي معرفي شد

انجام جراحي قلب با روش نوين در بيمارستان‌هاي آمريکا

اولين پروژه تحقيقاتي مشترک دانشگاه‌هاي "علوم بهزيستي" و "لايپزيک آلمان" کليد خورد
مايکروسافت علاقه‌اي به فروش آفيس 2019 ندارد
تعداد بازدید : 35

امروز مایکروسافت یک کمپین بازاریابی آغاز کرد و در آن آفیس 2019 و آفیس 365 را رودرروی هم قرار داد. هدف چه بوده است؟ اثبات این که آفیس 2019 ارزش خرید ندارد و شما یا شرکت شما باید به‌دنبال آفیس 365 باشید.

ردموندی‌ها در سه فیلم تبلیغاتی، چند برادر و خواهر دوقلو را مأمور به بررسی تفاوت‌های میان محصولات آفیس کرده‌اند. جرمی و ناتان نرم‌افزار اکسل، سینی و تانی برنامه‌ی پاورپوینت و اسکات و سین به بررسی و مقایسه‌ی وُرد پرداخته‌اند. اگرچه این سه فیلم تبلیغاتی اندکی عجیب هستند، ولی حداقل نکته‌هایی برای گفتن دارند.

هنگامی که مایکروسافت آفیس 2019 را در سپتامبر 2017 معرفی کرد، این محصول را برای کاربرانی مناسب دانست که هنوز برای فناوری ابری آماده نیستند. همچنین زمانی که این شرکت آفیس 2019 را در سپتامبر 2018 منتشر کرد، قول داد که آخرین نسخه‌ی ارائه شده نباشد:

ما به انتشار یک نسخه‌ی درون سازمانی (on-premise) دیگر متعهد هستیم.

مایکروسافت ترجیح می‌دهد که کاربران نرم‌افزار پرکاربرد و محبوب آفیس را به سمت اعضای 33.3 میلیون نفری آفیس 365 سوق دهد. اگر شما واقعا ناچار باشید، هنوز هم می‌توانید از آفیس 2019 استفاده کنید. ولی خواسته‌ی مایکروسافت از شما خریدن آفیس 365 است.

البته این اولین باری نیست که مایکروسافت نسخه‌ی درون سازمانی (on-premise) آفیس را با نسخه‌ی ابری مقایسه می‌کند. ردموندی‌ها امیدوار هستند که در سال جدید شرکت‌ها را به سمت فناوری ابری خود که از قابلیت‌های هوش مصنوعی برخوردار است، هدایت کنند.

جرد اسپاتارو، معاون مجموعه‌ی مایکروسافت 365، این دو محصول را این‌گونه مقایسه کرده است:

آفیس 365 تمامی اپلیکیشن‌های مجموعه‌ی آفیس را دربرمی‌گیرد، یعنی جدیدترین نسخه‌های ورد، اکسل، پاورپوینت و اوت‌لوک. ولی این نرم‌افزارها به‌مرور زمان بهبود می‌یابند و ماهانه قابلیت‌های جدیدی به آن‌ها اضافه می‌شود. از همه مهم‌تر، آفیس 365 به فضای ابری متصل است که به شما اجازه می‌دهد از هر دستگاهی به محتوای خود دسترسی داشته باشید و به‌صورت همزمان و در لحظه با دیگران به تولید محتوا بپردازید (حتی اگر آن‌ها این محصول را خریداری نکرده باشند) و از قدرت بی‌نظیر هوش مصنوعی (ai) برای تولید محتوای تأثیرگذار با زحمت کمتر استفاده کنید. اگرچه آفیس 2019 نرم‌افزارهایی را که همه‌ی ما می‌شناسیم و دوست داریم، به‌طور کامل نصب می‌کند، ولی آن‌ها در زمان منجمد شده‌اند. آن‌ها هرگز با قابلیت‌های جدید به‌روز نمی‌شوند و به فناوری ابری متصل نیستند. همچنین آفیس 2019 از تولید محتوای اشتراکی درلحظه در اپلیکیشن‌های مختلف پشتیبانی نمی‌کند و از قابلیت‌های شگفت‌انگیز هوش مصنوعی که در آفیس 365 ارائه شده کاملاً بی‌بهره است.

شاید مایکروسافت می‌توانست این قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را در آفیس 2019 نیز ارائه کند. ولی این فناوری ابری است که ارائه‌ی چنین قابلیت‌هایی را ممکن می‌کند و آفیس 365 نسخه‌ی ابری مجموعه‌ی آفیس به‌حساب می‌آید.

به‌عبارت دیگر، اگر فناوری ابری نتوانسته این بسته‌ی نرم‌افزاری را به پیروزی برساند، امید است که هوش مصنوعی این کار را انجام دهد.

تاریخ درج : 1397/11/20
منبع خبر : www.zoomit.ir
نام : شهر :