دانش آی آر

ماینینگ باکس کاشی سنتی

وانیل کوکی ربات فنآوری اطلاعات افرنگ

مجتمع آموزشی شایگان

هواوي به‌روزرساني ميت بوک و پشتيباني از آن را ادامه مي‌دهد

بيل گيتس واگذاري عرصه به گوگل و اندرويد را بزرگ‌ترين اشتباه عمرش مي‌داند

خريد خانه در سه قدم با هومينگ

آيا نگه‌داشتن عطسه خطرناک است؟

هنگام غش کردن، در بدن و مغز چه اتفاقي مي‌افتد؟

شيائومي cc9 يازده تيرماه معرفي مي‌شود

رزبري پاي 4 با پشتيباني از 4k و 4 گيگابايت رم با قيمت 35 دلار معرفي شد

اوپو، نخستين گوشي هوشمند جهان با فناوري دوربين سلفي زير نمايشگر را معرفي مي‌‌کند

مي بند 4 شيائومي در کمتر از ده روز فروش ميليوني را تجربه کرد

هشدار اپل به کاربران درباره کلاهبرداري گيفت کارت آيتونز

مريخ‌نورد کيورياسيتي حجم بالايي از متان را روي مريخ شناسايي کرد

آمريکا خواستار توليد سخت‌افزارهاي 5g خارج از چين شده است

آمادگي هيونداي جنسيس براي رقابت با تسلا در توليد خودروي الکتريکي

بهترين نماهاي پانواراميک از استانبول را کجا ببينيم؟

اپل و گوگل، باارزش‌ترين برندهاي جهان در صنعت اينترنت بي‌سيم

هواوي نبرد رسانه‌اي در جنگ سرد فناوري را شروع کرد

تاثير فناوري‌هاي چاپ سه‌بعدي روي جراحي‌هاي آينده

توليد سنسوري براي اندازه‌گيري مايعات در صنعت آب و فاضلاب

پارک علم و فناوري کاشان افتتاح مي‌شود

توسعه الگوريتم يادگيري ماشين براي پي بردن به درک افراد
رکوردشکني مالي توييتر با وجود کاهش تعداد کاربران فعال
تعداد بازدید : 21

براساس اطلاعات منتشر شده در جدیدترین گزارش مالی توییتر، کاهش کاربران فعال ماهانه‌ی این شبکه‌ی اجتماعی همچنان ادامه دارد؛ اما در نقطه‌ی مقابل، تعداد کاربرانی که امکان کسب درآمد از آن‌ها وجود دارد در حال افزایش است. به‌ادعای جک دورسی، مدیرعامل توییتر، افزایش تعداد کاربران درآمدزای توییتر موفقیت راهبرد درازمدت این مجموعه را نشان می‌دهد.

در آخرین فصل 2018، تعداد کاربران فعال ماهانه‌ی توییتر به 321 میلیون نفر رسید؛ درحالی‌که در مدت مشابه سال گذشته، تعداد کاربران فعال ماهانه‌ی این شبکه‌ی اجتماعی 330 میلیون نفر بوده است. کاهش کاربران فعال این شبکه‌ی اجتماعی پیش از این توسط کارشناسان پیش‌بینی شده بود و مسئله‌ی غیرمنتظره‌ای نیست.

توئیتر

در سه‌ماهه‌ی سوم سال 2018 هم تعداد کاربران توییتر به 326 میلیون نفر کاهش یافته بود که کاهش تعداد کاربران فعال ماهانه‌ی این شبکه‌ی اجتماعی طی دو دوره‌ی متوالی را نشان می‌دهد. دلیل اصلی چنین مسئله‌ای، قوانین اتحادیه‌ی اروپا برای محافظت از داده‌های کاربران (موسوم به gdpr) و ادامه‌ی تحقیقات برای حفظ سلامت و امنیت در شبکه‌ی اجتماعی توییتر است.

تعداد کاربران درآمدزای توییتر رو به افزایش است

توییتر پس از سه‌ماهه‌ی ابتدایی 2019، به‌جای اعلام تعداد کاربران فعال ماهانه، تعداد کاربران درآمدزای روزانه‌ی این پلتفرم را گزارش می‌کند. تعریف توییتر از «کاربران درآمدزای روزانه» آن دسته از کاربرانی است که در ساعات مختلف روز ازطریق وب‌سایت و اپلیکیشن‌های توییتر از این پلتفرم استفاده می‌کنند و امکان نمایش تبلیغات برای آن‌ها وجود دارد.

براساس گزارش ارائه شده توسط توییتر، در سه‌ماهه‌ی ابتدایی 2018، تعداد کاربران درآمدزای روزانه‌ی این پلتفرم اجتماعی 126 میلیون نفر بود. هرچند پیش از این توییتر تعداد کاربران فعال روزانه‌ی خود را اعلام نمی‌کرد؛ اما طی دوره‌های مالی گذشته ادعا می‌کرده که تعداد این دسته از کاربران رو به فزونی است. در نمودار پایین می‌توانید روند افزایش تعداد کاربران درآمدزای روزانه‌ی این شبکه از سه‌ماهه‌ی پایانی 2017 تا سه‌ماهه‌ی پایانی 2018 را مشاهده کنید.

کاربران درآمدزای روزانه‌ی توییتر / twitter mdausنمودار تعداد کاربران درآمدزای روزانه‌ی توییتر

در حال حاضر به‌درستی مشخص نیست که چه تعداد از کاربران فعال روزانه‌ی توییتر تبلیغات نمایش داده شده توسط این شبکه‌ی اجتماعی را مشاهده نمی‌کنند و در دسته‌ی کاربران درآمدزا قرار نمی‌گیرند؛ برای مثال، براساس توییت منتشر شده توسط معاون بخش ارتباطات توییتر، کاربرانی که از tweekdeck استفاده می‌کنند در دسته‌ی کاربران درآمدزا قرار نمی‌گیرند. ند ساگال، مدیر بخش مالی این شبکه‌ی اجتماعی هم در زمان ارائه‌ی گزارش مالی به این مسئله اشاره کرد که آمار ارائه‌ شده توسط توییتر در رابطه با کاربران درآمدزای روزانه‌ی این مجموعه ممکن است با ارقام ارائه شده توسط دیگر شرکت‌ها قابل مقایسه نباشند.

درآمد توییتر افزایش 24 درصدی را نشان می‌دهد

در عین حال، درآمد توییتر در سه‌ماهه‌ی پایانی 2018 به 909 میلیون دلار رسید که نشان‌دهنده‌ی افزایش 24 درصدی در مقایسه با سال گذشته است. کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند که درآمد توییتر در سه‌ماهه‌ی پایانی 2018 تنها 868.1 میلیون دلار خواهد بود و درآمد 909 میلیون دلاری به‌مراتب بالاتر از این پیش‌بینی‌ها به‌حساب می‌آید.

بخش اعظم درآمد توییتر از تبلیغات حاصل می‌شود و در آخرین گزارش مالی هم درآمد حاصل از تبلیغات 791 میلیون دلار بود؛ تبلیغات ویدئویی هم در میان انواع مختلف تبلیغات، سریع‌ترین رشد را داشته‌اند. درنهایت، درآمد خالص توییتر براساس معیارهای پذیرفته‌شده‌ی حسابداری در ایالات‌متحده، معادل 255 میلیون دلار بوده است.

جک دورسی

جک دورسی، مدیرعامل توییتر

جک دورسی، مدیرعامل توییتر در رابطه با درآمد این شرکت در سال 2018 می‌گوید:

[وضعیت مالی توییتر در سال] 2018 گواهی بر موفقیت راهبرد درازمدت ما است. تلاش‌های ما برای افزایش سلامت توییتر نتایج مهمی را با خود به همراه داشته‌اند. ویژگی‌های جدید نظیر کلید جابه‌جایی بین جدیدترین و مرتبط‌ترین توییت‌ها هم مورد استقبال کاربران قرار گرفته‌اند.

ما در حالی به سال 2019 وارد می‌شویم که معتقدیم با تبدیل توییتر به سرویسی سالم‌تر و گفت‌وگو محور، می‌توانیم عملکرد قدرتمندانه‌تری داشته باشیم.

توییتر به سهام‌داران هشدار داده که ممکن است در سه‌ماهه‌ی آتی درآمد این مجموعه به مبلغی در حدود 715 الی 775 میلیون دلار کاهش پیدا کند. همین هشدار یکی از دلایل افت ارزش سهام توییتر پیش از گشایش بازار بود.

تاریخ درج : 1397/11/20
منبع خبر : www.zoomit.ir
نام : شهر :