اخبار
منبع : ایران دانش

تویوتا با رانندگی ناصر العطیه، قهرمان رالی داکار 2019 شد

رالی داکار 2019 با قهرمانی ناصر العطیه، راننده‌ی قطری تیم گازو ریسینگ آفریقای جنوبی با خودروی تویوتا هایلوکس به پایان رسید. العطیه با این پیروزی به سومین عنوان قهرمانی خود در رالی داکار رسید؛ درحالی‌که تیم تویوتا برای اولین به این عنوان دست می‌یابد. پس از العطیه، نزدیک‌ترین رقیب او نانی روما از تیم x-raid مینی با 46 دقیقه اختلاف به مقام دوم رسید و سباستین لوب از تیم پژو هم در جایگاه سوم ایستاد. راننده قطری در موفقیت‌های قبلی با تیم‌ فولکس‌واگن در سال 2011 و تیم x-raid در سال 2015 به مقام قهرمانی رالی داکار دست یافت.  

dakar rally / رالی داکار 2019

فعالیت‌های تویوتا در رالی داکار تحت پوشش تیم گازو ریسینگ انجام می‌شود، ولی نسبت به سایر خودروسازان دنیا که با نام خود در مسابقات موتوراسپرت شرکت می‌کنند، بروز کمتری دارد. از جمله سایر فعالیت‌های تویوتا با تیم گازو ریسینگ می‌توان به شرکت در مسابقات استقامت جهان و قهرمانی رالی جهان اشاره کرد، که البته هیچ‌گاه به‌عنوان حضور رسمی تویوتا مطرح نمی‌شود. 

dakar rally / رالی داکار 2019

بااین‌حال ناصر العطیه امیدوار است که تیم گازو ریسینگ آفریقای جنوبی با پیروزی امسال در رالی داکار، بتواند حمایت بیشتری از شرکت مادر خود دریافت کند. العطیه گفت:

این رویای من بود که برای سومین بار در رالی داکار برنده شوم. ما برای اولین‌بار در تاریخ با تیم تویوتا نیز به مقام قهرمانی رسیدیم. من مطمئن هستم که تویوتا نیز به این قهرمانی افتخار می‌کند. با کسب این قهرمانی برای تویوتا، مطمئن هستم که ما طی سه چهار سال آینده قوی‌تر نیز خواهیم شد. تیم ما در تأمین بودجه کمی مشکل دارد، زیرا ما تیم خودروسازی واقعی نیستیم. تیم ما کاملاً خصوصی است که حمایت کمی از گازو ریسینگ تویوتا دریافت می‌کند اما مطمئن هستم که در آینده تویوتا با تیم رسمی وارد رالی داکار خواهد شد. 

dakar rally / رالی داکار 2019

طی یک‌سال گذشته، تویوتا در رقابت‌های مختلف موتوراسپرت، به عناوین قهرمانی مهمی دست یافته است. پس از اولین پیروزی در مسابقات 24 ساعته لمانز و کسب جایزه‌ی تیمی wrc، قهرمانی در رالی داکار می‌تواند نقطه عطفی در تاریخ تویوتا به حساب آید. 

العطیه بعد از مرحله سوم رالی هرگز پیشتازی را از دست نداد و با وجود حضور رقبایی مانند استفان پیترهانسل و کارلوس ساینز از تیم مینی و سباستین لوب از پژو، تا پایان مسابقه در جایگاه نخست باقی ماند. 

dakar rally / رالی داکار 2019

گلین هال، مدیر تیم گازو ریسینگ آفریقای جنوبی در این زمینه گفت:

پس از خروج پژو به‌عنوان تیم اصلی این شرکت، رالی داکار برای ما به رویدادی تبدیل شد که باید برنده می‌شدیم. کار تیم ما برای قهرمانی در داکار بسیار عالی بود. مسابقه‌ی خوبی برگزار شد و تویوتا در همان مراحل اولیه پیروزی خود را قطعی کرد؛ بنابراین چنین عملکردی بسیار عالی است، هرچند که این پیروزی نیز به آسانی به دست نیامد. ما اعتماد کاملی به ناصر العطیه داریم و او کاملاً بدون اشتباه ظاهر شد؛ وقتی که خودروی تیم (تویوتا هایلوکس) و راننده هر دو در سطح بسیار بالایی باشند، وضعیت واقعاً مطلوب خواهد بود. ما کار بسیار بزرگی انجام دادیم و از سال 2017 با آخرین خودرو یعنی تویوتا هایلوکس شروع کردیم تا امسال که توانستیم پژو را شکست دهیم.

گلین هال در ادامه به مشکلات و چالش‌های این تیم برای قهرمانی در رالی داکار اشاره کرد و گفت:

البته مشکلاتی هم در این مسیر وجود داشت؛ به‌عنوان مثال خودروی ما سال‌های گذشته دیر آماده شد و اگرچه در مسابقه بسیار خوب عمل کرد، اما مشکلاتی بین تعادل تایر و شاسی وجود داشت. امسال ما به‌طور خاص روی سیستم تعلیق تمرکز کردیم و آزمایش تایر را در آفریقای جنوبی انجام دادیم و تعلیق را با bfgoodrich به خوبی توسعه‌ دادیم. همچنین زمانی‌که ما محدودکننده‌ی هوا را حدود یک میلی‌متر کاهش دادیم، تلاش خود را برای بازگرداندن قدرت پیشرانه متمرکز کردیم. 

dakar rally / رالی داکار 2019

العطیه همچنین به نقش لاستیک‌های bfgoodrich در موفقیتش اشاره کرد و گفت:

سال گذشته که پس از کارلوس ساینز (راننده سابق پژو) در جایگاه دوم ایستادم، اگر از تایر bfgoodrich استفاده می‌کردم می‌توانستم حتی اول نیز شوم. اما امسال که تعلیق و تایر در وضعیت خوبی قرار داشت، آن‌ها نتوانستند کاری از پیش ببرند. 

www.zoomit.ir
 

آیا می‌توان با 1000 باتری قلمی خودرو را روشن کرد؟

باتری قلمی یا aa تقریبا در هر خانه‌ای یافت می‌شود و از آن در برخی لوازم خانگی برقی استفاده شده است. این باتری‌ها کوچک هستند و بیشتر برای تأمین انرژی لازم برای کنترل ازراه‌دور تلویزیون و کنترل کنسول بازی و برخی اسباب‌بازی‌ها به‌کار می‌روند. بااین‌حال، اگر تعداد زیادی باتری قلمی را به همدیگر وصل کنید، قدرت زیادی تولید خواهد شد. حال، این پرسش‌ها مطرح می‌شود: با استفاده از 1000 باتری قلمی درکنار یکدیگر، خودرو را می‌توان روشن کرد؟ چنین اتفاقی در سرمای زمستان روسیه ممکن است؟

انواع باتری قلمی

درواقع، چنین اتفاقی امکان‌پذیر است و همان‌طورکه در ویدئوِ زیر مشاهده خواهید کرد، کانال garage 54 eng در یوتیوب با آزمایشی این موضوع را ثابت می‌کند. باوجوداین در سال‌های گذشته، پاپیولار مکانیکس (popular mechanics) این کار را نیز انجام داده‌ و ثابت کرده‌اند فقط با 200 باتری قلمی می‌توان خودرو را روشن کرد. موارد دیگری هم وجود دارد که در کشورهای مختلف دنیا با تعداد بیشتری باتری قلمی، خودرو را استارت بزنند و آن را روشن کنند. چنین ایده‌ای برای آزمایش، واقعا در هیچ‌ جایی کاربرد ندارد و هیچ‌کس از صدها باتری کوچک به‌جای یک باتری بزرگ برای روشن‌کردن خودرو استفاده نمی‌کند. بااین‌حال، این آزمایش بیشتر برای نشان‌دادن توانایی باتری‌های قلمی aa و قدرت به‌دست‌آمده از ترکیب آن‌ها سودمند است. 

 به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌کنیم این آزمایش را در خانه انجام دهید؛. باتری قلمی به‌تنهایی نسبتا‌ بی‌خطر و کم‌ضرر است؛ اما اگر تعداد آن‌ها به 1000 عدد برسد و از صفحه‌ی مسی برای اتصال آن‌ها و افزایش ولتاژ و شدت جریان استفاده شود، می‌توانند حتی کشنده و بسیار خطرناک نیز باشند. این آزمایش باید در محلی ایمن و به‌همراه افراد ماهر انجام شود تا به‌دلیل بی‌احتیاطی به حوادث مرگبار منجر نشود. این ویدئو با کنارهم قراردادن باتری‌های قلمی (هشت باتری در عرض و 12 باتری در طول جعبه) و استفاده از صفحه‌ای مسی به‌عنوان قطب‌های باتری دست‌ساز بزرگ آغاز می‌شود. درادامه و با آماده‌شدن باتری، از آن به‌جای باتری خودروِ لادا استفاده می‌شود و همان‌طور که حدس می‌زنید، به‌راحتی روشن خواهد شد. البته، این پایان کار نیست و آزمایش چندبار تکرار شد تا از کسب نتیجه اطمینان حاصل شود. 

درادامه، ویدئو به استفاده از باتری دست‌ساز برای روشن‌کردن تجهیزات جوش‌کاری و آزمایش شدت جریان و ولتاژ اختصاص می‌یابد. ولتاژ باتری قلمی 1.5 ولت است که در باتری دست‌ساز با وجود افزایش ولتاژ و شدت جریان، نمی‌تواند برای برش فلز با تجهیزات جوش به‌کار رود. این نشان می‌دهد 1000 باتری قلمی توان کافی برای جوش و برش را ندارند؛ اما قدرت این باتری دست‌ساز نیز چندان کم نیست؛ زیرا می‌توان با آن الکترود دو میلی‌متری را بین قطب‌های باتری قرار داد. در چنین وضعیتی، مشاهده می‌کنیم که رنگ آن ابتدا قرمز و سپس در اثر حرارت زیاد به سفید متمایل می‌شود. 

درادامه و پس از استفاده از باتری دست‌ساز به‌عنوان منبع تولید انرژی برای دستگاه جوش‌کاری، باردیگر خودرو استارت زده می‌شود و مشاهده می‌کنیم این‌بار هم بدون هیچ مشکلی خودروِ لادا روشن شد. این آزمایشامکان استفاده از 1000 باتری قلمی برای روشن‌کردن خودرو را اثبات می‌کند؛ اما به محدودیت‌های ذاتی آن‌ها نیز اشاره می‌کند. 

src='https://www.aparat.com/embed/g6vif?data[rnddiv]=15479054585777816&data[responsive]=yes'>

دانلود

www.zoomit.ir
 

طراحی وب سایتفروشگاه اینترنتیطراحی فروشگاه اینترنتیسیستم مدیریت تعمیر و نگهداریسامانه تعمیر و نگهداری PM سامانه جمع آوری شناسنامه کامپیوتر سیستم جمع آوری شناسنامه کامپیوتر سیستم مدیریت کلان IT طراحی وب سایت آزانس املاک وب سایت مشاورین املاک طراحی پورتال سازمانی سامانه تجمیع پاساژ آنلاین پاساژ مجازی



جدیدترین اخبار

نام : *

پیغام : *

 
سیستم تعمیر و نگهداری بهبود - PM