دانش آی آر

ماینینگ باکس کاشی سنتی

وانیل کوکی ربات فنآوری اطلاعات افرنگ

مجتمع آموزشی شایگان

کشف مجموعه‌اي عظيم از فسيل جانوران در چين

زوم‌اپ: splice؛ اپليکيشني ساده و جذاب براي ويرايش فايل ويديويي

دانشمندان به‌دنبال شناخت بيشتر از آبشارها هستند

هدست واقعيت مجازي reverb شرکت hp رقيبي سرسخت براي vive pro

3 تفريح رايگان در کوالالامپور؛ مالزي

اسنپ در شيراز 24 ساعت رايگان شد

ون لوکس مرسدس بنز کلاس v با تيونينگ کلاسن معرفي شد

اولين زني که همراه پرواز تجاري به فضا رفت، از تجربه‌اش مي‌گويد

نسخه‌هاي جديد سيستم‌عامل‌هاي ios، مک، تي وي و اپل واچ فردا منتشر مي‌شوند

هجوم مردم آمريکا به کوهستان‌هاي مملو از شقايق کاليفرنيا

اپل کارت معرفي شد؛ عزم راسخ کوپرتينويي‌ها براي تحول در کارت‌هاي اعتباري

اپل آرکيد؛ پلتفرم بازي اپل با پرداخت حق اشتراک

چرا هيچ پلي روي رود آمازون ساخته نشده است؟

سرويس اشتراک تلويزيون اپل تي‌وي پلاس معرفي شد

تيم کوک از محبوبيت فراوان سرويس‌هاي اپل خبر داد

سلفي‌هاي فضايي!

قابليت‌هاي جديد سيستم اتوپايلوت خودروي خودران تسلا

آمادگي کامل دانشگاه پيام نور براي کمک به مردم سيل زده گلستان

ضرورت توجه به توسعه کيفيت در آموزش علوم پزشکي

خيرين آموزش عالي به کمک آسيب‌ديدگان سيل بشتابند
آخرين اخبار خودرو سازي تاريخ 1397/10/15
تعداد بازدید : 21

بی ام و سری 8 کوپه مدل night sky معرفی شد

بی‌ام‌و واحدی مخصوص خودروهای سفارشی با نام (bmw individual manufaktur) در اختیار دارد که مدل‌هایی خاص از محصولات این شرکت را برای مشتریان تولید می‌کند. این بخش به تازگی سراغ جدیدترین کوپه‌ی بی‌ام‌و یعنی سری 8 رفته و مدلی خاص از این خودرو را با نام night sky معرفی کرده است. با توجه به نام این خودروی خاص، بی‌ام‌و تصمیم گرفته است تا رونمایی خاصی را نیز برای این مدل تدارک ببیند. برای این منظور زمان دقیق رونمایی از m850i night sky طوری تنظیم شده که دقیقا با هم راستا شدن کره‌ی زمین با سیارک 2003 eh و عبور آن در کنار زمین باشد. در هنگام باران شهاب سنگ معمولا شهاب سنگ‌ها در برخورد با جو زمین می‌سوزند و از بین می‌روند اما گاهی پیش می‌آید که سپر دفاعی زمین نمی‌تواند شهاب سنگ را از بین ببرد و شهاب سنگ به زمین برخورد کرده و قطعه قطعه می‌شود. جالب است که در کابین m850i night sky شاهد استفاده از قطعات این سنگ‌های از فضا افتاده هستیم.

bmw individual m850i night sky

استفاده از سنگ‌های آسمانی در کابین این مدل زیبایی بسیاری ایجاد کرده و به خصوص در کنسول مرکزی و کلید روشن و خاموش موتور، جوی استیک سیستم idrive و اهرم تعویض دنده از این سنگ‌ها استفاده شده که نه تنها نمای بسیار زیبایی دارد بلکه فوق العاده خاص بوده و شبیه هیچ خودروی دیگری هم نیست. استفاده از قطعات شهاب سنگ در داخل خودرو محدود به کنسول مرکزی نیست چون در رودری‌ها نیز شاهد استفاده از این مواد هستیم.

bmw individual m850i night sky

استفاده از سنگ‌های آسمانی در این نسخه از m850i به روش جالبی انجام شده چون اگر به تصاویر دقت کنید متوجه الگوی خاص خطوط روی این سنگ‌ها خواهید شد. این خطوط که ظاهر کریستالی مانند دارند زمانی ایجاد می‌شوند که سنگ توسط ماده‌‌ای اسیدی پولیش کاری شود.

این الگوهای خاص همچنین در نتیجه‌ی سرد شدن بسیار کند آلیاژهای فلزی ایجاد می‌شوند که چنین چیزی معمولا در کره‌ی زمین اتفاق نمی‌افتد. همین موارد هستند که کابین m850i را خاص‌تر جلوه می‌دهند. این الگوهای خاص را widmanstätten می‌نامند و دلیل نام گذاری آن‌ها به دلیل سازنده‌ی آن یعنی دانشمند قرن نوزدهم اتریشی یعنی alois von beckh widmanstätten است.

bmw individual m850i night sky

الگوهای widmanstätten که در داخل این بی‌ام‌و بکار رفته‌اند نماد اصلی این خودرو و وجه تمایز اصلی آن با سایر نمونه‌های سفارشی موجود هستند. در تودوزی روی صندلی‌ها و دوخت روی سقف خودرو نیز می‌توان الگوی مشابهی را مشاهده کرد و  جالب‌تر اینجاست روی دیسک‌های ترمز 850i night sky نیز چنین خطوطی وجود دارند. این خطوط فضایی به همین‌ها محدود نیست و در بیرون خودرو روی قاب آینه‌های جانبی، اسپویلر جلو و ورودی‌های هوای جانبی روی بدنه نیز دیده می‌شوند. بخش خودروهای سفارشی بی‌ام‌و تمامی این قطعات را با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی ساخته است. برای ساخت 850i night sky بخش خودروهای سفارشی بی‌ام‌و از کمک متخصصین و محققان موسسه‌ی max planck نیز بهره برد. این موسسه که مقر آن در گارشینگ (garching) قرار دارد، روی فیزیک فرازمینی مطالعه و تحقیقات می‌کند.

bmw individual m850i night sky

محققان این موسسه به بی‌ام‌و کمک کردند تا بتواند این الگوها را با دقت با استفاده از چاپگر سه بعدی روی قطعات آلومینیومی خود پیاده کنند. اما جالب اینجاست که در ساخت کالیپرهای ترمز، استفاده از این روش و فناوری سبب شد تا کالیپرها وزن کم‌تری داشته باشند. این کاهش وزن به این شکل به دست آمد که تنها مقداری مواد در ساخت کالیپرهای به کار رفته که برای کار کردن آن‌ها نیاز است. نتیجه‌ی کار کالیپرهایی با ظاهر اسکلتی هستند که از استحکام کافی نیز برخوردار بوده و در عین حال وزن پایینی دارند. ساخت این قطعات با استفاده از تکنیک‌ها ریخته گری موجود امکان پذیر نبود. یکی از جالب‌ترین نکات این کالیپرها نیز قرار داشتن مجراهای روغن ترمز درون ساختار خود کالیپر است که این روش نیز پیش از این در خودرویی دیده نشده و کاملا خاص است.

در ادامه می‌توانید گالری تصاویر این خودروی خاص و زیبا را مشاهده کنید.

 

www.zoomit.ir
 

تبدیل مرسدس بنز x کلاس به خودروی طبیعت‌گردی

شرکت آلمانی matzkar بیشتر روی ارتقای خودروهای لندروور فعالیت می‌کند اما جدیدترین محصول این شرکت وانت مرسدس بنز ایکس کلاس ارتقا یافته‌ای است که تغییر کاربری داده شده و به یک خودروی کمپینگ تبدیل شده است.

تیونر در ابتدا در قسمت فضای بار ایکس کلاس یک فضای کمپر با قابلیت افزایش ارتفاع سقف نصب کرده است که درون آن فضای خواب و یک آشپزخانه نیز وجود دارد. به این ترتیب سرنشینان دیگر نیاز ندارند تا برای پخت و پز اقدام به روشن کردن آتش در طبیعت کنند.

mercedes-benz x-class matzker camper

با نگاهی به بیرون این مرسدس ایکس کلاس توجهتان در مرحله‌ی نخست به درب ورودی بخش عقبی جلب خواهد شد که بر خلاف درهای معمول خودرو به سمت بالا باز می‌شود. این نوع باز شدن در را باید به نوعی بر گرفته از مرسدس 300sl گالوینگ دانست. در داخل بخش سرنشینان طراحی به شکلی انجام شده که اکثر بخش‌ها به رنگ فلزی هستند و حس بودن در فضایی بسیار مکانیکی و صنعتی را به افراد منتقل می‌کند. کابین عقبی قابلیت افزایش ارتفاع سقف را دارد تا به این ترتیب فضای داخلی در هنگام توقف افزایش پیدا کند. فضای داخلی کمپر با فضای قسمت راننده نیز در ارتباط است و از این نظر با وانت‌ها تفاوت دارد.

mercedes-benz x-class matzker camper

برای انجام پخت و پز یک اجاق گاز دو شعله تعبیه شده و یک یخچال کوچک و سینک نیز موجود هستند. بخش مخصوص نشستن این توانایی را دارد تا تبدیل به تخت خواب شود. برای نشستن در بیرون و لذت بردن از طبیعت هم یک سایبان جانبی وجود دارد که به راحتی باز شده و می‌توان زیر آن استراحت کرد. matzker برای بهبود توانایی‌های حرکتی ایکس کلاس اقدام به ارتقای سیستم تعلیق نیز کرده و ارتفاع خودرو را کمی افزایش داده‌اند. همچنین برای افزایش قابلیت‌های آفرودی یک دیفرانسیل قفل شونده در محور عقب نصب شده است. از دیگر امکانات این مدل باید به پنل‌های خورشیدی روی سقف، تایر زاپاس، سیستم گرم‌کن آب و باک سوخت بزرگ‌تر برای افزایش شعاع حرکتی خودرو اشاره کرد.

mercedes-benz x-class matzker camper

این مدل به یک پیشرانه‌ی دیزلی مجهز بوده و با قیمت پایه‌ی 102 هزار دلار به بازار عرضه می‌شود. در صورتی که با تمامی آپشن‌ها، این خودرو را سفارش دهید قیمت آن به 205 هزار دلار افزایش خواهد یافت. قیمت خودروی matzker کمی بالا به نظر می‌رسد و برای کسانی که دنبال انتخاب‌های دیگری باشند امکان خرید خودروی کمپ gev که بر اساس دوج رم ساخته شده به قیمت 198 هزار دلار و کمپر winnebago 4×4 که بر اساس مرسدس بنز اسپرینتر ساخته شده به قیمت 134 هزار دلار وجود دارد.

www.zoomit.ir
 

نمایش عملکرد نسل جدید مرسدس بنز g کلاس در مسیرهای آفرود

مرسدس بنز برای سال 2019 نسل کاملا جدیدی از جی کلاس را روانه بازار کرد. اما این شرکت ریشه‌های جی کلاس را فراموش نکرده و تخصص اصلی این خودرو یعنی حرکت در مسیرهای خارج جاده‌ای را به خوبی و بهتر از قبل حفظ کرده است.

mercedes g class

طراحی نسل جدید g class همچنان کاملا اصیل بوده و کم‌ترین تغییرات را به خود دیده است؛ به طوری که همچنان همان طرح جعبه‌ای شکل متعلق به سال‌های دهه‌ی 1970 را شاهد هستیم. جی کلاس جدید با توجه به مجهز بودن به جعبه دنده‌ی کمکی جدید خود توانایی عبور از هر نوع مسیری را دارد. سه قفل دیفرانسیل 100 درصدی هم مانند مدل‌های قبلی در این خودرو موجود هستند که توانایی‌های g کلاس در آبخش فرود را تضمین می‌کنند.

مرسدس بنز به تازگی ویدیویی را منتشر کرده است که تا آن‌هایی را که اندک تردیدی در توانایی‌های g کلاس جدید در مسیرهای آفرود دارند، را به یقین رسانده و از قابلیت‌های بالای این مدل مطمئن کند. در این ویدیو اشاره‌ای هم به ارتفاع از سطح زمین نسل جدید جی کلاس می‌شود و گفته می‌شود که ارتفاع محورهای این خودرو از سطح زمین نسبت به نسل قبلی 6 میلیمتر افزایش پیدا کرده و حالا به عدد 24.1 سانتیمتر رسیده است. g کلاس مورد استفاده در این ویدیو از نوع g500 بوده هدایت آن را جسی کمبس بر عهده دارد. از جسی کمبس به عنوان سریع‌ترین راننده‌ی زن جهان یاد می‌شود چرا که متوسط سرعت رکوردشکنی‌های او 631 کیلومتر بر ساعت بوده و در سال 2013 نیز موفق شده در منطقه‌ی مسطح دریاچه‌ی نمکی bonneville به رکورد سرعت 708 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

مرسدس بنز g-class

وی تصمیم می‌گیرد تا با استفاده از دنده کمکی و قفل دیفرانسیل مرکزی، g کلاس را به مسیر آفرودی ببرد و همانطور که مشاهده می‌شود، این خودرو هیچ مشکلی در چنین مسیری ندارد. برای دیدن توانایی‌های بالایی g کلاس جدید حتما این کلیپ را در انتهای مطلب تماشا کنید.

همچنین بد نیست بدانید که مرسدس بنز تصمیم گرفته است تا با عرضه‌ی مدل دیزلی g350d در بازار اروپا تنوع مدل‌های جی کلاس جدید را افزایش دهد. به زودی ممکن است که مدل‌ قدرتمند g63 s و نمونه‌ی لوکس میباخ از این خودرو نیز معرفی و روانه بازار شود.

src='https://www.aparat.com/embed/u1exv?data[rnddiv]=15465345317764827&data[responsive]=yes'>

 

www.zoomit.ir
 

مایکل شوماخر 50 ساله شد

مایکل شوماخر (دیروز) به سن 50 سالگی رسید و خانواده‌اش تلاش می‌کنند جزییات وضعیت سلامتی او را از رسانه‌ها مخفی کنند. هرچند که اخیراً رئیس سابق او در تیم فراری یعنی ژان تات، اعلام کرد که مسابقه جایزه بزرگ برزیل 2018 را با قهرمان 7 دوره فرمول یک جهان تماشا کرده است. با وجود مخفی کردن جزییات وضعیت سلامتی مایکل شوماخر، همسرش کورینا می‌گوید که او در خانه‌ی خود در سوئیس تحت بهترین نوع مراقبت و توجه قرار دارد.

خانواده‌ی مایکل شوماخر پیش از سالگرد 50 سالگی‌اش در 13 دی ماه (3 ژانویه) بیانیه‌ای منتشر کرد که از مراقبت ویژه از راننده‌ی بازنشسته‌ی مسابقات فرمول یک خبر می‌دهد. در این بیانیه که در رویترز و سایر رسانه‌ها منتشر شد، آمده است: 

شما می‌توانید مطمئن باشید که او در دست بهترین افراد قرار دارد و ما هر کاری که برای کمک به بهبود سلامتی او انجام می‌دهیم. لطفا درک کنید اگر ما به‌دلیل رعایت حال مایکل موضوع حساس سلامتی او را مخفی نگه می‌داریم. 

michael schumacher / مایکل شوماخر فرمول یک

شوماخر از روز 8 دی ماه 1392 (اواخر سال 2013) هنگام اسکی در پیست مریبل در کوه‌های آلپ فرانسه، دچار حادثه شد. در این حادثه سر شوماخر به سنگ برخورد کرد و به شدت آسیب دید. پس از پایان عملیات نجات و بستری شدن به علت کما در بیمارستانی در گرنوبل، شوماخر برای مراقبت بهتر به خانه‌اش در سوئیس منتقل شد. هم‌اکنون اطلاعات دقیق درباره‌ی وضعیت سلامتی او فقط به دوستان و اعضای خانواده داده می‌شود.

بنیاد مایکل شوماخر برای جشن تولد 50 سالگی او، اپلیکیشنی برای هر دو سیستم‌عامل ios و اندروید و شامل یک موزه‌ی مجازی ارائه کرده است تا طرفداران قهرمان افسانه‌ای فرمول یک بتوانند از بهترین لحظات زندگی حرفه‌ای شوماخر لذت ببرند. علاوه‌بر این، موزه فراری در مارانلو نمایشگاهی ویژه از تصاویر سال‌های حضور او در تیم فرمول یک این شرکت برگزار خواهد کرد. مرسدس بنز نیز برخی از خودروهای مایکل شوماخر را در نمایشگاه خود در موزه‌ای در اشتوتگارت به نمایش می‌گذارد.

michael schumacher / مایکل شوماخر فرمول یک

مایکل شوماخر در دوران حرفه‌ای خود با فراری موفق به کسب پنج قهرمانی پیاپی در فرمول یک از سال 2000 تا 2004 شد. در طول سال‌های حضور در فرمول یک، شوماخر در 308 مسابقه گرندپری شرکت کرد و 91 پیروزی به دست آورد؛ شوماخر همچنین 68 پول پوزیشن داشت و هفت قهرمانی جهان را با تیم‌های مختلف (دو عنوان قهرمانی با تیم بنتون در سال‌های 1994 و 1995، 5 قهرمانی با فراری) کسب کرد. شوماخر در سال 2006 بازنشسته شد ولی دوباره با تیم مرسدس بنز در سال 2010 به فرمول یک بازگشت. او در سال 2012 فقط با کسب یک پیروزی در گرندپری فرمول یک، برای همیشه از مسابقات خداحافظی کرد. مایکل شوماخر در 3 ژانویه 1969، در شهر کوچک هورث آلمان متولد شد. 

michael schumacher / مایکل شوماخر فرمول یک

توتو ولف، مدیر تیم مرسدس بنز amg پتروناس درباره‌ی مایکل شوماخر می‌گوید:

او نه‌تنها رکوردی باورنکردنی به نام خود ثبت کرد (رکوردی که هنوز هم کسی موفق به شکستن آن نشده است)، بلکه دنیای ورزش را هم برای همیشه تغییر داد. او با عزم و اراده‌ی جدی خود، از تجارب مهندسی برای تمرینات فیزیکی بهره می‌گرفت و همیشه به‌دنبال بهبود عملکرد خود در پیست و یافتن روش‌های جدید بود. 

شوماخر جوان در سال 1990 به دنیای حرفه‌ای سرعت وارد شد و به تیم جوانان مرسدس بنز پیوست. شوماخر سپس در مسابقات خودروهای گروه c و dtm شروع به رقابت کرد و مسابقه آخر فصل در مسابقات اتومبیل‌رانی را پیروز شد. این اولین و تنها پیروزی مایکل شوماخر در مرسدس بود.

یک سال بعد شوماخر به فرمول یک ارتقای مرتبه داد و برای تیم جردن (jordan) به رقابت پرداخت. بعد از آن به تیم بنتون (benetton) آمد، در سال 1994 و 1995 به‌عنوان قهرمانی جهان دست یافت. در سال 1996، مایکل شوماخر به فراری پیوست و این زمانی بود که یکی از چشمگیرترین دوره‌ها در تاریخ فرمول یک آغاز شد. جایی که او پایه و اساس یکی از موفق‌ترین دوره‌های فرمول یک را تجربه کرد. شوماخر به مدت یک دهه با لباس قرمز رنگ فراری به میدان رفت و در سال‌های 2000 تا 2004 به 5 عنوان پیاپی قهرمانی رانندگان دست یافت؛ در سال‌های 1999 تا 2004 نیز 6 بار با تیم فراری به‌عنوان قهرمانی تیمی فرمول یک مفتخر شد. او در پایان فصل 2006 از فرمول یک بازنشسته شد، اما با تقاضای مرسدس بنز، در سال 2010 به پیست بازگشت.

آرزوی هر طرفدار آلمانی این است که یک راننده آلمانی با تیم آلمانی در مسابقات جهانی فرمول یک قهرمان شود؛ اما این آرزویی بود که هیچ‌گاه به واقعیت نپیوست؛ زیرا شوماخر هیچ‌گاه نتوانست مقام قهرمانی برای مرسدس به همراه بیاورد، اما پایه‌ای برای موفقیت این تیم در آینده بنا کرد. 

michael schumacher / مایکل شوماخر فرمول یک

توتو ولف می‌گوید:

مایکل یکی از عوامل اصلی و بنیان‌گذار موفقیت تیم ما در پنج سال گذشته بوده است. راننده‌ی دیگری مانند او وجود ندارد و تجربه‌ی زیاد او در توسعه‌ی تیمی ما، بسیار تأثیرگذار است. او هنگامی که دوباره با مرسدس به فرمول یک بازگشت، نقش مهمی ایفا کرد و یکی از افرادی بود که پایه‌ای برای موفقیت‌های آینده‌ی ما گذاشت. ما برای همه‌ی چیزهایی که مایکل برای ما انجام داده است، از او بسیار سپاسگزاریم. امروز همه‌ی ما به شما احترام می‌گذاریم. تولدت مبارک، مایکل!

www.zoomit.ir
 
تاریخ درج :
منبع خبر : ايران دانش
نام : شهر :