اخبار
منبع : ic4i.ir
كسی كه تهدید كننده ها را بشناسد و از فرصتها خوب استفاده كند .

در فرهنگ ما ضرب المثلی است كه می گوید « علاج واقعه قبل از وقوع باید كرد » متاسفانه در كشور ما زنگ خطرها نادیده و نا شنیده گرفته می شوند و بعد از وقوع بحران تازه به فكر می افتیم و راه حلی جستجو می نمائیم . متاسفانه مدیر بحران یا علائم را نمی شناسد و یا به اهمیت این علائم واقف نیست .

مدیر بحران باید به دنبال راه كارهایی جهت كاستن ابعاد بحران باشد . به عبارت دیگر آثار هر عامل را با پارامترهای دیگر سنجید و پس از تحلیل نسبت به رفع آن بكوشد مدیر بحران باید تفكر استراتژیك را یاد بگیرد یعنی بتواند به آشفتگی ذهنی خویش در كوتاهترین مدت نظم بخشد این امر امكان ندارد مگر با حضور مداوم در بحران ها نهایت پایداری مدیریت این سازمان را می طلبد .

خصوصیات فرآیند تصمیم گیری را به شرح زیر می توان بیان كرد :

1- پرهیز از جزئی نگری

2- انجام به موقع و درست كار

3- نظر خواهی برای انتخاب راه حل

4- انتخاب بهترین راه حل و تصویب و اجرای به موقع آن

5- اتخاذ تصمیمات مؤثر بر اساس اطلاعات صحیح در جهت كاهش خسارات و كنترل سریع بحران

  وظایف و ویژگیهای مدیر بحران :

1- آمادگی كامل برای هر گونه پیشامد .

2- پی ریزی دفاتر مطالعاتی ملی، منطقه ای و هماهنگ سازی آنها به نحوی كه از دوباره كاری پرهیز شود.

3- تهیه بانك اطلاعاتی روز آمد برای استفاده هر چه بهتر آن .

4- استفاده از سیستم هشدار دهنده خطر گرچه هزینه بالایی را می‌طلبد .

5- تفكیك وظایف واحدهای امداد رسانی و انجام رزمایش‌های عملیاتی سالانه .

6- ایمن سازی شبكه ها و شریانهای حیاتی كه شامل آب ، برق، سوخت ، ارتباطات جاده ای مخابراتی برج كنترل فرودگاهها و سدها و… به دلیل اینكه شرایط منطقه پس از بحران نابسامان است در كوتاهترین زمان نمی توان به ترمیم این شبكه پرداخت .
 زیرا این كار خود خسارات زیادی را به بار می آورد و از سرعت عمل امداد می كاهد .

7- تقویت بیمه در مناطق حادثه خیز حتی به صورت اجباری می توان ابعاد بحران را كاهش دهد ، چرا كه با توجه به ابعاد حادثه ، پرداخت خسارت خود عامل بزرگی در رفع بحران است .

8- آگاهی افكار عمومی یكی دیگر از وظایف مدیر بحران است تا وقتی مردم قدم در این راه نگذارند تلاش دولتها بی فایده است

9- شناسایی انواع بحرانها ،ارزیابی ریسك و الویت بندی آنها .

10- تعیین ارتباطات بحرانی .

11- تعیین راهبردهای برخورد با رسانه ها .

12- تشكیل گروه مدیریت بحران و تهیه برنامه مدیریت بحران .

13- پیش بینی و پیشگیری از وقوع بحران .

14- تعیین روشهای مداخله در بحران .

15- تعیین روشهای سالم سازی .

16- برنامه ریزی ، سازماندهی و كوشش در جهت استفاده بهینه از منابع.



قابل توجه مدیران
سیستم جمع آوری خودکار تجهیزات it و help desk سازمانی مدیریت خدمات مدیریت آمار و فناوری- it –مدیریت فناوری اطلاعات-نرم افزار مدیریت آمار و فناوری-نرم افزار جمع آوری مشخصات سیستم-جمع آوری اطلاعات سخت افزاری کلاینت ها-سیستم مدیریت اطلاعات سخت افزاری-گزارش گیری از اطلاعات کلاینت ها-نرم افزار help desk-مدیریت نرم افزارها-help desk سازمانی


طراحی وب سایتفروشگاه اینترنتیطراحی فروشگاه اینترنتیسیستم مدیریت تعمیر و نگهداریسامانه تعمیر و نگهداری PM سامانه جمع آوری شناسنامه کامپیوتر سیستم جمع آوری شناسنامه کامپیوتر سیستم مدیریت کلان IT طراحی وب سایت آزانس املاک وب سایت مشاورین املاک طراحی پورتال سازمانی سامانه تجمیع پاساژ آنلاین پاساژ مجازی



جدیدترین اخبار

نام : *

پیغام : *

 
سیستم تعمیر و نگهداری بهبود - PM