دانش آی آر

ماینینگ باکس ای پزشک

کاشی سنتی وانیل کوکی

ربات فنآوری اطلاعات افرنگ فروشگاه خط سبز

دانش آموختگان فارغ التحصيل فني بدون آزمون به دانشگاه مي روند

هکرهاي کره شمالي موبايل اندرويدي فراريان را به بدافزارآلوده مي‌کنند

بنادرهوايي مخصوص تاکسي‌هاي پرنده اوبر را ببينيد

لورفتن پسورد اپليکيشني که والدين با آن از فرزندان جاسوسي مي‌کردند

جمعي از توسعه دهندگان ios براي تحقق خواسته هايشان از اپل اتحاديه تشکيل دادند

پليس فرانسه با استخراج اطلاعات از تلگرام حمله تروريستي را خنثي کرد

جعبه ابزار: شش اپليکيشن مناسب براي ماه رمضان

پلان؛ در جستجوي پيامي از موجودات هوشمند فرازميني [تماشا کنيد]

چگونه مي‌توانيد با ذهني باز به پتانسيل واقعي خود دست يابيد

کشف سياهچاله اي فوق درخشان که هر روز حجمي معادل خورشيد را مي بلعد

آثار به جاي مانده روي دندان هيتلر خودکشي او را تاييد مي کند

توضيح ماموت خودرو در مورد عدم استفاده از نام خليج فارس در آستانه رونمايي از گلف gti در بازار ايران

انرژي مصرفي جهان براي استخراج بيت کوين با برق مصرفي کشور ايرلند برابر است

هفت کاري که هر کاربر اندرويد بايد انجام دهد

رگولاتوري چين با فروش بخش حافظه توشيبا به قيمت 18 ميليارد دلار موافقت کرد

راهنماي خريد سانگ‌ يانگ تيوولي؛ مشخصات فني، آپشن ها، قيمت و شرايط فروش

بررسي ديجياتو: مقايسه هواوي نوا 3e و سامسونگ گلکسي a8 [به همراه بررسي ويديويي]

هر آن چه از call of duty: black ops 4 مي دانيم؛ اوج گيري دوباره يا آخرين سقوط؟

کال او ديوتي بعدي احتمالاً modern warfare 4 خواهد بود

هر آن چه از بتلفيلد جديد مي دانيم؛ از جنگ جهاني دوم تا حالت بتل رويال [به روزرساني شد]
8 نکته براي جلوگيري از احساس خواب آلودگي پس از خوردن ناهار
تعداد بازدید : 1025

 

آیا شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که بعد از خوردن ناهار نمی توانند هیچ کار مفیدی انجام دهند؟ بلافاصله پس از خوردن ناهارتان احساس می کنید باید بخوابید؟ خواب آلودگی بعد از خوردن ناهار مشکل خیلی متداولی است که اگر شما یک خانم شاغل باشید بیشتر هم اذیتتان خواهد کرد. در اینجا راههایی را به شما معرفی می کنیم تا از این احساس رخوت جلوگیری کنید.
1. صبحانه خوب و کاملی بخورید:روز، صبحانه، خواب، تغذیه
اگر شما جزو آن دسته افرادی هستید که عادت به صبحانه خوردن ندارید، همین مساله می تواند دلیل پنهان خواب آلودگی بعد از ناهار برای شما باشد. نخوردن صبحانه باعث می شود ناهار زیاد بخورید و همین امر باعث خواب آلودگی شما می شود. اگر صبحانه تان را کامل میل نمایید در طی روز پر انرژی خواهید بود.
2. در طی روز از مواد غذایی استفاده کنید:
اگر در فاصله صبحانه و ناهار مقدار کمی مواد غذایی مصرف کنید دیگر هنگام ناهار به مقدار زیادی غذا احتیاج ندارید. اگر نیم چاشت شما شامل مواد گیاهی، موادی سرشار از پروتئین و دارای چربیهای مفید باشد در طی روز کاملا با نشاط خواهید بود.
3. در مورد انتخاب غذا برای ناهارتان  دقت کنید:
لیستی از همه موادی که هنگام ناهار می خورید تهیه کنید. اگر ناهار سنگینی می خورید که هضم آن طولانی است، دچار رخوت خواهید شد. از خوردن فست فود برای ناهار اجتناب کنید، مخصوصا اگر ناهارتان را سر کار میل می کنید سعی کنید غذاهای سبک تری انتخاب کنید. برای ناهار، کربوهیدراتها مانند پاستا، برنج و سیب زمینی یک نه بزرگ به همراه دارند. از پروتئینهایی مانند گوشت مرغ به همراه سالاد، مقداری کلم برکلی یا چیزهایی شبیه آن استفاده نمایید.
4. کمی قدم بزنید:
برای غلبه بر خواب آلودگی پس از صرف ناهار کافیست برای کمی قدم زدن از خانه بیرون بروید. می توانید در اطراف محل کارتان کمی قدم بزنید و پس از برگشتن پشت صندلیتان حرکات کششی انجام دهید. فقط کافیست کمی فعالیت کنید. با اینکار گردش خون شما سریعتر شده و عمل هضم نیز بهتر انجام خواهد شد.
5. گفتگو کنید:
گفتگو با کسانیکه باعث خنده یا تفکر شما می شوند، خستگی و رخوت بعد از خوردن ناهار را ازشما دور خواهد کرد. می توانید برنامه ریزی کنید تا صحبت در مورد مسائل کاری را به زمان بعد از ناهار منتقل کنید.
6. خواب خوبی داشته باشید:
خواب آلودگی ممکن است هیچ ربطی به خوردن غذا نداشته باشد. اگر سیکل خوابتان در شب کامل نشده باشد فارغ از اینکه برای غذا چه چیزی خورده اید نزدیک به ظهر احساس خواب آلودگی خواهید کرد. کم خوابی مشکلات بیشماری را به همراه خواهد داشت از جمله مشکل تمرکز کردن و مشکلات مشابه.
7. ورزش کردن:
اگر ورزش صبحگاهی را جزو برنامه خود قرار دهید، شما با مشکل خواب آلودگی بعد از خوردن ناهار مواجه نخواهید شد. انجام ورزشهای روزانه گردش خون شما را راحت تر خواهد کرد و بدن شما را فعال نگه خواهد داشت. پس سعی کنید صبحها ترکیبی از فعالیتهایی همچون پیاده روی، دویدن آرام و دوچرخه سواری را انجام دهید. اگر پس ار تمرینات ورزشی باید سر کار بروید از انجام ورزشهای سنگین که باعث خستگیتان می شود پرهیز کنید.
8. محیط کار با نشاطی برای خود ایجاد کنید:
نحوه چیدمان محل کارتان می تواند باعث ایجاد خستگی در شما شود. هنگام چیدن وسایل محل کارتان سعی کنید از رنگهای روشن استفاده کنید. می توانید عکس کسانی که دوستشان دارید را روی میز کارتان قرار دهید یا از گیاهان برای تزئین محل کارتان استفاده کنید. همچنین می توانید از چراغهای فلورسنت زیبا نیز استفاده کنید که این در محیط کار خانگیتان هنگام مطالعه اوراق یا کتابهایتان نیز به کار خواهد آمد.
مترجم اختصاصی سایت: آذر امینی

تاریخ درج : 1392/05/08
منبع خبر : http://links.zibakade.com
نام : شهر :