منبع : peykeiran.com
محققان دو فسیل خاص در هیرفوردشایر در بریتانیا کشف کردند که نه تنها دربرگیرنده صدف آنها است، بلکه قسمتهای نرم بدن این موجودات 425 میلیون ساله چون اندامها، چشمها و دل و روده آن نیز قابل مشاهده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، این موجود دریایی از خانواده صدفها به وسیله خاکستر آتشفشان حفاظت شده است، زمانی که بریتانیا دارای آب و هوای نیمه استوایی یا تقریبا استوایی بود.

بازسازی موجود کوچک شبه میگو که 425 میلیون سال سن دارد

دیوید سیوتر از دانشگاه لستر اظهار داشت که این دو گونه صدف کشف شده نشان دهنده یک سرده و گونه هستند که برای علم کاملا جدید محسوب می شود. این گونه پالین آویبلا نامگذاری شده است.

سرده آنها به نام یک شخص ویژه نامگذاری شده و آویبلا نیز به معنای پرنده زیبا است که به علت شباهت این موجود و به ویژه صدف آن به بال پرنده نامگذاری شده است.

خانواده صدف ها دارای فراوان ترین فسیلها در میان مفصل داران هستند که تقریبا در بسیاری از نقاط مشاهده شده اند، از سوی دیگر در بسیاری از محیطهای مرطوب و نزدیک آب امروز نیز بسیار متداول هستند.

سیوتر یادآور شد: اهمیت این اکتشاف در این است که بافت نرم این صدفها که به صورت فسیل حفظ شده بود بسیار نادر بوده است که تاکنون شناسایی نشده است.

این موجودات کوچک به صورت مجازی با اسکنرها بازسازی شده است تا از هر طرف فسیل تصویری ارائه شود

این موجودات 425 میلیون ساله پالین آویبلا نامگذاری شده اند

این فسیلهای بسیار قدیمی با استفاده از یک تکنیک شبیه سمباده زدن لایه به لایه و تصویربرداری از هر مرحله بازسازی شده است.

سیوتر اضافه کرده است که حفظ قسمتهای نرم بدن این موجود پدیده نادری است که در آمار فسیلهایی که تاکنون کشف شده رخ داده است و این امر موجب شده است که ما بینش منحصر به فردی در رابطه با زیست شناسی باستانی، ساختار و تکامل حیوانات به دست آوریم که در غیر این صورت علم در این رابطه گمراه می شد.