مجتمع آموزشی شایگان

جزئيات کامل پيش فروش بزرگ ايران خودرو

سرفيس هاب 2s و سرفيس هاب 2x مايکروسافت معرفي شدند

cdn به زبان ساده

خريد آسان و بي‌دردسر از بزرگترين فروشگاه اينترنتي دنيا

برف پاک کن خودرو چگونه کار مي‌کند؟

مايکروسافت، آفيس 2019 را براي ويندوز و مک منتشر مي‌کند

از آشيانه عقاب ايران چه مي‌دانيد؟

اپل با اتمام فرآيند تصاحب شزم، تبليغات را به‌طور کامل از آن حذف کرد

آذري جهرمي: کميسيون تنظيم مقررات افزايش تعرفه مکالمه اپراتورها را بررسي مي‌کند

محبوبيت آيفون xs max بسيار بيشتر از آيفون xs است

بخشش‌هاي ميليون دلاري موسس کريگزليست و داستان موفقيت‌ او

نام تجاري سامسونگ بادز ثبت شد؛ ايرفون جديد سامسونگ در راه است؟

کالبدشکافي اپل واچ سري 4 تغييرات بزرگي را نشان مي‌دهد

افراد در هنگام صحبت کردن به زبان خارجي صادق‌ترند

مايکروسافت آفيس هوشمندتر مي‌شود

نمايشگر آيفون xs max بهترين نمايشگر گوشي‌هاي هوشمند تا به امروز
بيگانگان فضايي کجا هستند؟

نتایج مطالعه ای جدید نشان می دهند که بیگانگان فضایی، در صورتی که وجود داشته باشند، باید تاکنون انسانها را پیدا می کردند و یا بلعكس.

"توماس هیر" ریاضیدان دانشگاه "گلف کاست" فلوریدا می گوید: یا انسان در این جهان تنها است، یا آنها ما را تنها گذاشته اند!"

"هیر" که نتایج مطالعات خود را در انجمن ریاضیات آمریکا در بوستون ارائه کرده است، بر اساس تخمین‌هایی که وی از مدت زمان مورد نیاز یک جامعه برای جمع آوری منابع و دانسته های تکنولوژیکی برای ترک کردن جهانی که در آن زندگی می کند و سفر به جهانی دیگر به آن نیاز است، به چنین نتیجه ای رسیده است.

بر اساس این محاسبات حتی با سرعتی كمتراز یک درصد سرعت نور، بیگانه ها باید طی 500 سال به نزدیکترین ستاره همسایه خود رسیده باشند.

اگر 500 سال دیگر برای ساخت یک فضاپیما در نظر گرفته شود و سالهای دیگری به انجام سایر کارهای حاشیه ای صرف شود، محاسبات نهایی نشان می دهند تمدنهایی که از قدیمی ترین ستاره های کهکشان راه شیری سفر خود را آغاز کرده اند، اکنون باید به زمین رسیده باشند، اما شواهد نشان می دهند که تا کنون هیچ نشانه ای از آنها دیده نشده است.

پس بیگانگان فضایی کجا هستند؟

دلایل متعددی می توانند وجود داشته باشند تا عدم تمایل تمدنهای بیگانه به انسانها را توجیه کنند، یکی از مهمترین آنها می تواند این باشد که انسانها چیزی که مورد نیاز بیگانگان باشد را در اختیار ندارند.

به گفته هیر هر نوع تمدن فضایی احتمالا بیولوژیکی نیست، از این رو به مکانی مانند زمین نیاز ندارد، آنها نیازی ندارند که به زمین آمده و آب آن را به سرقت ببرند. آنها می توانند چنین نیازهایی را در دیگر نقاط جهان برطرف سازند.

هیر با اشاره به وجود تجهیزات پیشرفته ای مانند کپلر که می تواند سیاره ها را در مدار دیگر ستاره ها رصد کند، معتقد است دیده نشدن انسانها به هر دلیلی که باشد، دلیل بر این نیست که بیگانگان از وجود ما آگاهی نداشته باشند.

به گفته وی اگر انسانها بر روی سیاره ای با قدمتی پنج میلیارد ساله به فناوری مانند کپلر دست پیدا کرده اند، تمدنهای بیگانه که 10 میلیارد سال قدمت بیشتری دارند به طور قطع پیشرفته تر خواهند بود.

هیر می گوید: من اطمینان دارم آنها توانایی این را دارند تا بفهمند بر روی سیاره ای حیات وجود دارد یا ندارد، تنها کلروفلوروکربن یا cfc موجود در اتمسفر زمین نشانه ای قابل توجه برای کشف این موضوع است.

"وودز هالی" فیزیکدان دانشگاه مینه سوتا که به تازگی کتابی را درباره چشم انداز زندگی فرازمینی منتشر کرده است می گوید ما اطلاعات دقیقی درباره نحوه آغاز حیات بر روی زمین نداریم تا بتوانیم بر اساس آن حیات بیگانه را شناسایی کنیم، حتی اگر این نوع از حیات در برابر چشم ما قرار داشته باشد.

از نظر وودز سه احتمال وجود دارد: حیات پدیده ای نادر است که قابل قبول ترین احتمال به شمار می رود، حیات ناشناخته است زیرا هربار که به آن نگاه می شود، نسبت به بار پیش تفاوت عمده ای داشته است، حیات در جهان فراوان است و تنها مشکلات تکنیکی مانع از رصد آن می شود.

بر اساس گزارش فاکس نیوز، هالی تمامی این گزینه ها را ممکن می داند، اما به اعتقاد وی برتری با اولین گزینه است، حیات زمین گونه ای نادر از حیات است و ما گونه هایی نادر هستیم.

تاریخ درج : 1390/11/16