ماینینگ باکس ای پزشک

کاشی سنتی وانیل کوکی

ربات فنآوری اطلاعات افرنگ فروشگاه خط سبز

ساعت هوشمند سامسونگ گي‌ير اس 4 در ايفا 2018 رونمايي مي‌شود

دورزدن قفل امنيتي آيفون و آي‌پد توسط «ماتئو هيکي»

اپل کيبورد کدام‌يک از لپ‌تاپ‌هاي معيوب خود را عوض مي‌کند؟

اعتياد به موبايل جدي‌تر از هميشه

کافه بازار ليست بهترين‌هاي فصل بهار را منتشر کرد؛ با برترين بازي‌ها آشنا شويد

صحت نظريه نسبيت عام اينشتين براي خارج از منظومه شمسي هم اثبات شد

شرايط فروش محصولات رنو تا پايان تيرماه

رنو کوئيد قبل از رسيدن به بازار ايران فيس ليفت شد؛ سرنوشت مبهم براي توليد در سايپا

اعلام شرايط فروش ليفان x50 و ليفان x60 از سوي کرمان موتور

تحول بازار خودرو و استخدام پليس راهنمايي و رانندگي زن؛ نتيجه صدور مجوز رانندگي براي بانوان عربستاني

تزريق تکنولوژي به بازار مسکن؛ راهکاري که مي‌تواند خريد خانه را آسان‌تر کند

مترجم گوگل چطور کار مي کند؟

چگونه از ابزار refine edge فوتوشاپ استفاده کنيم؟

نگاهي به گجت‌هاي دنياي فوتبال به بهانه‌ي جام جهاني 2018

بررسي ديجياتو؛ چري آريزو 5 توربو، تلاش چيني ها براي ساخت يک سدان جذاب [به همراه بررسي ويديويي]

گفتگو با خسرو سلجوقي، مشاور وزارت ارتباطات: نگاه امنيتي به بومي‌سازي ضربه زد

وزارت ارتباطات فهرست شرکت‌هاي واردکننده موبايل با ارز دولتي را اعلام کرد

واردات کنسول‌هاي بازي ممنوع شد؛ پلي استيشن 4 حالا 3 ميليون تومان

نصب چهار نسخه مختلف از ويندوز روي لوميا [تماشا کنيد]

جمع‌بندي روز: يکشنبه، 03 تير 1397
بيگانگان فضايي کجا هستند؟

نتایج مطالعه ای جدید نشان می دهند که بیگانگان فضایی، در صورتی که وجود داشته باشند، باید تاکنون انسانها را پیدا می کردند و یا بلعكس.

"توماس هیر" ریاضیدان دانشگاه "گلف کاست" فلوریدا می گوید: یا انسان در این جهان تنها است، یا آنها ما را تنها گذاشته اند!"

"هیر" که نتایج مطالعات خود را در انجمن ریاضیات آمریکا در بوستون ارائه کرده است، بر اساس تخمین‌هایی که وی از مدت زمان مورد نیاز یک جامعه برای جمع آوری منابع و دانسته های تکنولوژیکی برای ترک کردن جهانی که در آن زندگی می کند و سفر به جهانی دیگر به آن نیاز است، به چنین نتیجه ای رسیده است.

بر اساس این محاسبات حتی با سرعتی كمتراز یک درصد سرعت نور، بیگانه ها باید طی 500 سال به نزدیکترین ستاره همسایه خود رسیده باشند.

اگر 500 سال دیگر برای ساخت یک فضاپیما در نظر گرفته شود و سالهای دیگری به انجام سایر کارهای حاشیه ای صرف شود، محاسبات نهایی نشان می دهند تمدنهایی که از قدیمی ترین ستاره های کهکشان راه شیری سفر خود را آغاز کرده اند، اکنون باید به زمین رسیده باشند، اما شواهد نشان می دهند که تا کنون هیچ نشانه ای از آنها دیده نشده است.

پس بیگانگان فضایی کجا هستند؟

دلایل متعددی می توانند وجود داشته باشند تا عدم تمایل تمدنهای بیگانه به انسانها را توجیه کنند، یکی از مهمترین آنها می تواند این باشد که انسانها چیزی که مورد نیاز بیگانگان باشد را در اختیار ندارند.

به گفته هیر هر نوع تمدن فضایی احتمالا بیولوژیکی نیست، از این رو به مکانی مانند زمین نیاز ندارد، آنها نیازی ندارند که به زمین آمده و آب آن را به سرقت ببرند. آنها می توانند چنین نیازهایی را در دیگر نقاط جهان برطرف سازند.

هیر با اشاره به وجود تجهیزات پیشرفته ای مانند کپلر که می تواند سیاره ها را در مدار دیگر ستاره ها رصد کند، معتقد است دیده نشدن انسانها به هر دلیلی که باشد، دلیل بر این نیست که بیگانگان از وجود ما آگاهی نداشته باشند.

به گفته وی اگر انسانها بر روی سیاره ای با قدمتی پنج میلیارد ساله به فناوری مانند کپلر دست پیدا کرده اند، تمدنهای بیگانه که 10 میلیارد سال قدمت بیشتری دارند به طور قطع پیشرفته تر خواهند بود.

هیر می گوید: من اطمینان دارم آنها توانایی این را دارند تا بفهمند بر روی سیاره ای حیات وجود دارد یا ندارد، تنها کلروفلوروکربن یا cfc موجود در اتمسفر زمین نشانه ای قابل توجه برای کشف این موضوع است.

"وودز هالی" فیزیکدان دانشگاه مینه سوتا که به تازگی کتابی را درباره چشم انداز زندگی فرازمینی منتشر کرده است می گوید ما اطلاعات دقیقی درباره نحوه آغاز حیات بر روی زمین نداریم تا بتوانیم بر اساس آن حیات بیگانه را شناسایی کنیم، حتی اگر این نوع از حیات در برابر چشم ما قرار داشته باشد.

از نظر وودز سه احتمال وجود دارد: حیات پدیده ای نادر است که قابل قبول ترین احتمال به شمار می رود، حیات ناشناخته است زیرا هربار که به آن نگاه می شود، نسبت به بار پیش تفاوت عمده ای داشته است، حیات در جهان فراوان است و تنها مشکلات تکنیکی مانع از رصد آن می شود.

بر اساس گزارش فاکس نیوز، هالی تمامی این گزینه ها را ممکن می داند، اما به اعتقاد وی برتری با اولین گزینه است، حیات زمین گونه ای نادر از حیات است و ما گونه هایی نادر هستیم.

تاریخ درج : 1390/11/16