اخبار
منبع : narenji.ir

همه هواپیماهایی که توسط کارخانه های مختلف تولید می شوند، باید یک دوره تست های ویژه سازمان بین المللی هواپیمایی یا ایکائو را بگذرانند. البته برخی شرکت های سخت گیر مانند بوینگ تست های ویژه ای را هم برای محصولات شان طراحی می کنند. بوینگ به تازگی دو هواپیمای جدید 747?-?8 قاره پیما و 747?-?8 باری تولید کرده است که احتمالا اواخر سال 2011 وارد خطوط هوایی آمریکا می شوند. این کارخانه هم اکنون در حال انجام آزمون های این محصولات در شرایط کاملا عملیاتی و واقعی است. یکی از تست های مهم هر هواپیما، کارکرد بهینه و موثر ترمزهاست. برای این کار هواپیما را با ظرفیت کامل بارگیری کرده و در لحظه آمادگی بلند شدن (take off) آن را متوقف می کنند.

شیوه کار مهندسین آزمون بوینگ به این صورت است:


1. آنها بوینگ 747 باری را به باند بسیار طولانی فرودگاه کالیفرنیا منتقل می کنند.

?2. سپس هواپیما را تا آخرین حد ظرفیت پر می کنند. یعنی اینکه سوخت گیری را با ظرفیت کامل انجام داده و تا سقف محدودیت تیک آف هواپیما (یعنی 442 تن) آن را بار می زنند. این مقدار 139 تن بیش از حد معمول بارگیری بوینگ 747 جدید است.

3. حال ترمزهای هواپیما را باز کرده و ترمزهای کاملا کارکرده و مستعملی را به جای آن می بندند

4. اکنون نوبت خلبان است تا بوینگ غول پیکر را به ابتدای باند پرواز هدایت کرده و 4 موتور جنرال الکتریک آن را روشن کند. هر یک از این موتورها نیرویی برابر با 1184 کیلونیوتن آزاد می کنند.

5. حرکت آغاز می شود و بعد از چند ثانیه هواپیما به سرعت 321 کیلومتر بر ساعت می رسد. این سرعت نقطه بدون بازگشت تیک آف است. حال کاپتان ترمزها را فعال می کند. البته این کار را بدون کاهش فشار موتورها انجام می دهد، زیرا این تست اختصاصا برای بدترین شرایط ترمزها طراحی شده است.


خب، نتایج کاملا رضایت بخش است. 747?-?8باری قبل از زمان مورد انتظار توقف می کند. ترمزهای مستعمل آن به اندازه ای داغ شده اند که به رنگ نارنجی روشن در آمده اند. دمای آنها به 1400 درجه سانتیگراد رسیده است. اما تنها مقداری دود ایجاد شده و هیچ نشانی از آتش نیست! جالب تر اینکه آتش نشان ها هم تا پنج دقیقه آنها را با آب خنک نمی کنند تا ببینند که آیا آتش سوزی اتفاق می افتد؟ زیرا این حداقل زمان لازم برای خروج خدمه از هواپیما است.


چرخ ها و ترمزها از کار افتاده اند و باید روانه زباله دانی شوند. اما بقیه هواپیما کاملا سالم است. پیشنهاد می کنم ویدیوی سایت گیزمودو را حتما ببینید.


طراحی وب سایتفروشگاه اینترنتیطراحی فروشگاه اینترنتیسیستم مدیریت تعمیر و نگهداریسامانه تعمیر و نگهداری PM سامانه جمع آوری شناسنامه کامپیوتر سیستم جمع آوری شناسنامه کامپیوتر سیستم مدیریت کلان IT طراحی وب سایت آزانس املاک وب سایت مشاورین املاک طراحی پورتال سازمانی سامانه تجمیع پاساژ آنلاین پاساژ مجازی



جدیدترین اخبار

نام : *

پیغام : *

 
سیستم تعمیر و نگهداری بهبود - PM