اخبار
منبع :

این محقق در ادامه تأکید کرد: گام بعدی ما در این پروژه بررسی چگونگی تغییر سیستم پردازش اعداد و محاسبات در مغز کودکان است.

دانیل انصاری استادیار دانشگاه انتاریوی غربی کانادا گفت: ما در تازه ترین بررسیهای خود دریافته ایم که مغز برای انجام محاسبات ریاضی فضاهای ویژه ای را اختصاص می دهد.
دکتر دانیل انصاری استادیار دانشگاه انتاریوی غربی کانادا با اشاره به تحقیقات اخیری که در زمینه مغز و پردازش آن و ارتباطی که با ریاضیات دارد گفت: بر هیچ کس پوشیده نیست که سالهای طولانی زمان لازم است تا کودکان در تجزیه و تحلیل ریاضیات تبحر پیدا کنند. ریاضیات و چگونگی تجزیه و تحلیل آن یکی از مهمترین علایق من در سالهای اخیر بوده است و از این رو اکنون می توانم به جرأت اعلام کنم که تحولی نوین در این زمینه صورت گرفته است.
وی افزود: ما در جریان بررسیها و اکتشافات اخیر خود متوجه شده ایم فرآیند یادگیری به تشخیص گسترده پردازشهای مغزی منجر می شود که در درک علائم و نشانه های کمیتهای گوناگون نقش دارند.
یافته ارزشمند این محقق از این ایده حمایت می کند که توانایی انسان برای تطابق کمیتهای مخصوص با علائم و نشانه های عددی که به عنوان مهارتی ضروری برای انجام محاسبات ریاضی به حساب می آید به ایجاد سیستم مغزی منتهی می شود که برای برآورد کمیتهای تقریبی به کار برده می شود.
انصاری افزود: هنگامی که نوجوانان و البته نه کودکان با استفاده از اعداد عربی عملیاتهایی را انجام می دهند فعالیتی را در بخشی از بافت مغزی نشان می دهند که "چین سینوسی گیجگاهی عالی چپ" نامیده می شود. در این زمینه باید بگویم یکی از مهمترین عواملی که موجب شد تا تحقیقاتی را در این زمینه آغاز کنم این نکته اساسی بوده است که چرا کودکان نمی توانند در انجام محاسبات ریاضی همچون افراد بالغ عمل کنند.
مطالعات این دانشمند جوان درحالی صورت گرفته است که بررسیهای قبلی صورت گرفته این منطقه را به توانایی در تلفیق صداها با نوشتار و اصوات موسیقایی با نتهای نوشته مرتبط کرده اند.
این منطقه از مغز در نزدیکی نقطه میانی مغز و نه چندان دور از مناطقی قرار دارد که با تولید گفتار و درک ارتباط دارند.
در نقطه مقابل کودکانی که مسائل عددی را حل می کنند فعالیت بیشتری را در منطقه جلویی مغز خود تجربه می کنند و این درحالی است که در افراد بالغ این منطقه به امور دیگری اختصاص پیدا می کنند.
وی در ادامه گفت: مثلا یکی از این نکات مبهم این است که چرا افراد بالغ با شنیدن 2+3 بی درنگ عدد 5 را در ذهن متصور شده اما در کودکان این تصور دیرتر و با شمارش1،2،3،4 و 5 شکل می گیرد.
وی افزود: ما یافته اخیر خود را در نشست سالانه جامعه علوم عصبی که در کانادا برگزار شد ارائه نمودیم که با استقبال قابل توجهی نیز مواجه شد.
این محقق در ادامه تأکید کرد: گام بعدی ما در این پروژه بررسی چگونگی تغییر سیستم پردازش اعداد و محاسبات در مغز کودکان است.

 

طراحی وب سایتفروشگاه اینترنتیطراحی فروشگاه اینترنتیسیستم مدیریت تعمیر و نگهداریسامانه تعمیر و نگهداری PM سامانه جمع آوری شناسنامه کامپیوتر سیستم جمع آوری شناسنامه کامپیوتر سیستم مدیریت کلان IT طراحی وب سایت آزانس املاک وب سایت مشاورین املاک طراحی پورتال سازمانی سامانه تجمیع پاساژ آنلاین پاساژ مجازی



جدیدترین اخبار

نام : *

پیغام : *

 
سیستم تعمیر و نگهداری بهبود - PM