طبق برآوردهای IDTECHEX تا سال 2015 حدود 400 میلیارد لیبل RFID برای كالاهای مصرفی تولید خواهد شد كه ارزش بازار جهانی آن معادل 25 میلیارد دلار خواهد بود. در واقع لیبلهای RFID در آینده نزدیك بر روی اكثر كالاها در سوپرماركتها نصب خواهد شد.
اقلام دارایRFID از هزینههای دارندگان برندها خواهند كاست و كار كنترل محصولات موجود را سریعتر خواهند كرد. تریلیاردها تگ در همه جا به كار گرفته خواهد شد و در واقع هر كالایی بر روی خود آنتن خواهد داشت كه یا بر روی بسته لمینیت شده و یا با جوهرهای هادی بر روی بسته چاپ شده است. استفاده از تكنیك موسوم به مایكرو اینك جت هم برای كاربرد مدارهای RFIDرایج خواهد شد.
كدهای پنهان چاپی موجود بر روی محصولات میتوانند قیمتها را بر مبنای زمان، هوا و درخواست تغییر دهند و اینها فقط آغازی بر عصر جدید بستهبندی است. حتی اسكرینهای چاپی قابل انعطاف میتوانند نحوه استفاده از محصول را به صورت فیلم نمایش دهند و حتی تبلیغات را به همراه صدا به نمایش درآورند.
قابلیت ردیابی، شناسایی و ضد جعل بودن نیز میتواند جزو ارمغانهای تكنولوژیهای جدید برای دستاندركاران چاپ و بستهبندی باشد