صفحه اصلی

آرشیو مقاله ها

آرشیو اخبار

همکاری با ما

تماس با ما
 
عنوان خبر
 
  
 
comicsgenerator.com
فروشگاه گیلاس
ای پزشک
کاشی سنتی
سامانه جمع آوری خودکار تجهیزات IT
وانیل کوکی
افرنگ نیوز مجله زندگی
A.A.B/ بررسي رابطه باورهاي انگيزشي، راهبردهاي يادگيري و برخي از عوامل جمعيتي با پيشرفت تحصيلي گروهي از دانشجويان علوم انساني در درس آمار
تعداد بازدید : 211
 

متن زير چكيده مي باشد، براي دريافت متن كامل مقاله بر روي فايل مقاله كليك كنيد

 
گروه نمونه پژوهش حاضر شامل 140 دانشجو (63 دختر و 77 پسر) بود و از پرسشنامه ام. اس. ال. كيو، بر اساس 5 مؤلفه خود كفايي، ارزش دروني، اضطراب امتحان، استفاده از راهبردهاي شناختي و خود تنظيمي، به عنوان ابزار سنجش استفاده به عمل آمد و روايي و پايايي پرسشنامه احراز گرديد. نتايج حاصل بيانگر آن بود كه از ميان 7 متغير مستقل پژوهش، 3 متغير مربوط به رشته تحصيلي، خود كفايي و اضطراب امتحان به طور معني دار نمره آمار را پيش بيني مي نمود.در حالي كه رشته تحصيلي و خود كفايتي به طور مثبت نمره آمار را پيش بيني مي كرد؛ تاثير اضطراب امتحان بر نمره اين درس منفي بود. به طور كلي نتايج پژوهش نشان داد كه پيشرفت تحصيلي دانشجويان در درس آمار بيش از آنكه به وسيله جنسيت و متغيرهاي شناختي (راهبردهاي شناختي و خود تنظيمي) پيش بيني شود؛ به وسيله عوامل انگيزشي؛ به ويژه خود كفايي و اضطراب پيش بيني مي گردد. نتايج حاصل از اين پژوهش، با توجه به مطالعات پيشين مورد بررسي قرار گرفت و برخي از كاربردهاي آن مورد بحث قرار گرفت.

 
نویسنده: شهلا البرزي ، ديبا سيف
مترجم :
منبع : مجله علوم اجتماعي و انساني دانشگاه شيراز – شماره 37 – زمستان 1381
تاریخ : زمستان 1381
مطالب مرتبط
 
 A.A.A/ بررسي چالش هاي موجود در ارزشيابي از آموخته هاي دانش آموزان و راه هاي برون رفت از آن بوده است
 A.A.A/ شناسايي چالش هاي موجود در شيوه هاي ارزشيابي و راه برون رفت از آن
 A.A.A/ جايگاه تکاليف درسي و فعاليت هاي خارج از کلاس
 A.A.B/ سنجش اثر بخشي كارگاه هاي آموزشي مهارت هاي سواد اطلاعاتي
 A.A.B/ روابط ميان رشته اي در علوم انساني: تحليلي استنادي
 
نظرات
 
نام : شهر :
   
 
 
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شرکت فرا ارتباط می باشد