صفحه اصلی

آرشیو مقاله ها

آرشیو اخبار

همکاری با ما

تماس با ما
 
عنوان خبر
 
  
 
سامانه جمع آوری خودکار تجهیزات IT
افرنگ نیوز مجله زندگی
هر روز صبح جدیدترین اخبار در افرنگ نیوز کلیک کنید ...
ويتامين d به مقابله با بيماري هاي التهابي کمک نمي کند
درمان "ناباروري" چقدر هزينه دارد؟
آسمان پايتخت تا پايان هفته خاکستري است
با اين خوردني‌ها کليه هايتان را پاکسازي کنيد
عوارض مصرف خودسرانه آنتي‌بيوتيک‌ها
معرفي چند ماسک خانگي براي موهاي وز و خشک
پسوريازيس نبايد با اگزما اشتباه گرفته شود
8 نکته از شرايط نامناسب بيماران «اي‌بي»
توجه به علايم سکته مغزي، راه نجات جان بيمار
رابطه زينک(روي) و افزايش سن!
غذاهايي که سرماخوردگي‌تان را بدتر مي‌کنند
زندگي هميشگي با ويروس تبخال تناسلي
ازدواج دختران زير 18، 42 درصد افزايش يافته !
چطور آکنه‌ها را از روي کمر محو کنيم؟
ويتامين کليدي رشد بچه ها
تغذيه، کليد کنترل اوتيسم
11 غذا براي خلاص شدن از درد زانو
وضعيت بيماران «اي‌بي» بعد از اعمال تحريم‌هاي دارويي
افزايش 7/5درصدي مرگ کارگران
وزير بهداشت: نيامدم جيب پزشکان لوکس‌نشين را پُر کنم
A.A.B/ بررسي رابطه راهبردهاي رويارويي و حمايت هاي اجتماعي با پيشرفت تحصيلي در دوره نوجواني
تعداد بازدید : 554
 
 

متن زير چكيده مي باشد، براي دريافت متن كامل مقاله بر روي فايل مقاله كليك كنيد


 هدف از پژوهش حاضر بررسي رابطه راهبردهاي رويارويي و حمايت اجتماعي در دوره نوجواني و رابطه آن با پيشرفت تحصيلي بود. گروه نمونه در اين پژوهش شامل 360 دانش آموز دختر و پسر که به شيوه خوشه اي تصادفي از بين دبيرستانها و مدارس راهنمايي ناحيه يک شيراز انتخاب شده بود. نتايج نشان داد که بين راهبردهاي رويارويي حل مساله مدار و هيجان مدار با حمايت هاي دريافت شده رابطه مثبت و معناداري وجود دارد. همچنين ميان راهبردهاي رويارويي اجتنابي و راهبردهاي کمتر موثر با حمايت هاي دريافت شده رابطه منفي اما معنادار وجود دارد. نتايج ديگر نشان داد که ميان راهبرد حل مساله مدار و حمايت هاي دريافت شده با پيشرفت تحصيلي رابطه مثبت و معناداري وجود دارد و ميان راهبردهاي اجتنابي و پيشرفت تحصيلي رابطه منفي اما معناداري نيز وجود داشت. نتايج تحليل رگرسيون نشان داد که در کل نمونه از بين راهبردهاي رويارويي و حمايت ها، راهبرد رويارويي حل مساله مدار از قدرت پيش بيني کنندگي بيشتري در جهت پيش بيني پيشرفت تحصيلي به عنوان متغير وابسته برخوردار بود

 
نویسنده: فريبا تابع بردبار ؛ دكتر علي اصغر رضويه
مترجم :
منبع : دوفصلنامه مطالعات تربيتي و روانشناسي – شماره 1 (پياپي 9)، اسفند 1383
تاریخ : اسفند 1383
مطالب مرتبط
 
 A.A.A/ بررسي چالش هاي موجود در ارزشيابي از آموخته هاي دانش آموزان و راه هاي برون رفت از آن بوده است
 A.A.A/ شناسايي چالش هاي موجود در شيوه هاي ارزشيابي و راه برون رفت از آن
 A.A.A/ جايگاه تکاليف درسي و فعاليت هاي خارج از کلاس
 A.A.B/ سنجش اثر بخشي كارگاه هاي آموزشي مهارت هاي سواد اطلاعاتي
 A.A.B/ روابط ميان رشته اي در علوم انساني: تحليلي استنادي
 
نظرات
 
نام : شهر :
   
 
 
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شرکت فرا ارتباط می باشد