صفحه اصلی

آرشیو مقاله ها

آرشیو اخبار

همکاری با ما

تماس با ما
 
عنوان خبر
 
  
 
سامانه جمع آوری خودکار تجهیزات IT
افرنگ نیوز مجله زندگی
هر روز صبح جدیدترین اخبار در افرنگ نیوز کلیک کنید ...
ويتامين d به مقابله با بيماري هاي التهابي کمک نمي کند
درمان "ناباروري" چقدر هزينه دارد؟
آسمان پايتخت تا پايان هفته خاکستري است
با اين خوردني‌ها کليه هايتان را پاکسازي کنيد
عوارض مصرف خودسرانه آنتي‌بيوتيک‌ها
معرفي چند ماسک خانگي براي موهاي وز و خشک
پسوريازيس نبايد با اگزما اشتباه گرفته شود
8 نکته از شرايط نامناسب بيماران «اي‌بي»
توجه به علايم سکته مغزي، راه نجات جان بيمار
رابطه زينک(روي) و افزايش سن!
غذاهايي که سرماخوردگي‌تان را بدتر مي‌کنند
زندگي هميشگي با ويروس تبخال تناسلي
ازدواج دختران زير 18، 42 درصد افزايش يافته !
چطور آکنه‌ها را از روي کمر محو کنيم؟
ويتامين کليدي رشد بچه ها
تغذيه، کليد کنترل اوتيسم
11 غذا براي خلاص شدن از درد زانو
وضعيت بيماران «اي‌بي» بعد از اعمال تحريم‌هاي دارويي
افزايش 7/5درصدي مرگ کارگران
وزير بهداشت: نيامدم جيب پزشکان لوکس‌نشين را پُر کنم
A.A.B/ ارزشيابي الگوهاي نياز سنجي آموزشي و طراحي برنامه هاي درسي آموزش هاي علمي - كاربردي در جمهوري اسلامي ايران
تعداد بازدید : 452
 
 

متن زير چكيده مي باشد، براي دريافت متن كامل مقاله بر روي فايل مقاله كليك كنيد

 

 آموزش هاي علمي – کاربردي، آموزش هايي هستند که با هدف ايجاد مهارتهاي شغلي و حرفه اي و نيز ارتقاي مهارت شاغلين، برنامه ريزي و اجرا مي شود. با توجه به نقش اين آموزش ها در توسعه کشور، شوراي عالي انقلاب فرهنگي در سال 1369 با تشکيل شوراي عالي آموزش هاي علمي – کاربردي، درصدد ساماندهي ساختار و محتواي اين آموزش ها برآمد. در همين راستا در سال 1371 گروه هشتم در شوراي عالي برنامه ريزي وزارت علوم تشکيل شد و آيين نامه ها و دستورالعمل هاي مربوط به تدوين، طراحي و اجراي آموزش هاي علمي – کاربردي به تصويب اين گروه رسيد. در مقاله پژوهشي حاضر با استناد به مباني علمي آموزش هاي علمي – کاربردي الگوهاي نيازسنجي آموزشي به منظور شناسايي دوره هاي علمي – کاربردي و فرآيند طراحي برنامه هاي درسي، در دو بخش صنعت و کشاورزي مورد نقد و بررسي قرار گرفت. نتايج حاکي از عدم التفات دستگاههاي سياستگذار و مجري آموزش هاي علمي – کاربردي به اهداف اين دوره ها (به ويژه به هدف خود اشتغالي)، عدم تبعيت مجريان از الگوهاي مناسب نيازسنجي در شناسايي دوره ها و نيز عدم توجه برنامه ريزان به الگوهاي طراحي برنامه درسي مهارت – محور است.
 

 
نویسنده: دكتر محمود سعيدي رضواني ، تقي بينقي
مترجم :
منبع : دوفصلنامه مطالعات تربيتي و روانشناسي – شماره 2 (پياپي 8)، پاييز و زمستان 1382
تاریخ : پاييز و زمستان 1382
مطالب مرتبط
 
 A.A.A/ بررسي چالش هاي موجود در ارزشيابي از آموخته هاي دانش آموزان و راه هاي برون رفت از آن بوده است
 A.A.A/ شناسايي چالش هاي موجود در شيوه هاي ارزشيابي و راه برون رفت از آن
 A.A.A/ جايگاه تکاليف درسي و فعاليت هاي خارج از کلاس
 A.A.B/ سنجش اثر بخشي كارگاه هاي آموزشي مهارت هاي سواد اطلاعاتي
 A.A.B/ روابط ميان رشته اي در علوم انساني: تحليلي استنادي
 
نظرات
 
نام : شهر :
   
 
 
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شرکت فرا ارتباط می باشد