صفحه اصلی

آرشیو مقاله ها

آرشیو اخبار

همکاری با ما

تماس با ما
 
عنوان خبر
 
  
 
سامانه جمع آوری خودکار تجهیزات IT
افرنگ نیوز مجله زندگی
هر روز صبح جدیدترین اخبار در افرنگ نیوز کلیک کنید ...
ويتامين d به مقابله با بيماري هاي التهابي کمک نمي کند
درمان "ناباروري" چقدر هزينه دارد؟
آسمان پايتخت تا پايان هفته خاکستري است
با اين خوردني‌ها کليه هايتان را پاکسازي کنيد
عوارض مصرف خودسرانه آنتي‌بيوتيک‌ها
معرفي چند ماسک خانگي براي موهاي وز و خشک
پسوريازيس نبايد با اگزما اشتباه گرفته شود
8 نکته از شرايط نامناسب بيماران «اي‌بي»
توجه به علايم سکته مغزي، راه نجات جان بيمار
رابطه زينک(روي) و افزايش سن!
غذاهايي که سرماخوردگي‌تان را بدتر مي‌کنند
زندگي هميشگي با ويروس تبخال تناسلي
ازدواج دختران زير 18، 42 درصد افزايش يافته !
چطور آکنه‌ها را از روي کمر محو کنيم؟
ويتامين کليدي رشد بچه ها
تغذيه، کليد کنترل اوتيسم
11 غذا براي خلاص شدن از درد زانو
وضعيت بيماران «اي‌بي» بعد از اعمال تحريم‌هاي دارويي
افزايش 7/5درصدي مرگ کارگران
وزير بهداشت: نيامدم جيب پزشکان لوکس‌نشين را پُر کنم
A.A.B/ بررسي رابطه راهبردهاي شناختي تنظيم هيجان با افسردگي و اضطراب در دانش آموزان مراکز راهنمايي استعدادهاي درخشان
تعداد بازدید : 655
 
 

متن زير چكيده مي باشد، براي دريافت متن كامل مقاله بر روي فايل مقاله كليك كنيد

 
هدف: در مطالعه حاضر هدف، بررسي رابطه راهبردهاي شناختي تنظيم هيجان (CERQ) و رابطه آن با افسردگي و اضطراب در دانش آموزان مراکز راهنمايي استعدادهاي درخشان شيراز بود.
روش: براي دستيابي به اين هدف همه دانش آموزان کلاس هاي اول تا سوم مراکز راهنمايي استعدادهاي درخشان شهر شيراز (500) نفر به تکميل CERQ و شاخص هاي افسردگي و اضطراب مقياس SCL-90-R پرداختند. از ضريب آلفاي کرونباخ براي بررسي پاياني، و از روش هاي تحليل عوامل و همبستگي نمره کل با نمرات خرده مقياس ها براي بررسي روايي CERQ استفاده شد.
يافته ها: نتايج ضمن تاييد پاياني و روايي CERQ نشان دادند که بدون توجه به جنسيت پاسخ دهنده، راهبردهاي شناختي مقصر دانستن خود، تمرکز بر تفکر، باز ارزيابي مثبت، مصيبت بار تلقي کردن، و مقصر دانستن ديگران پيش بيني کننده هاي مهم افسردگي و اضطراب بودند.
نتيجه گيري: نتيجه کلي اين تحقق نشان مي دهد که راهبردهاي شناختي تنظيم هيجان از جمله مقصر دانستن ديگران پيش بيني کننده افسردگي و اضطراب هستند.

 
نویسنده: فريده يوسفي
مترجم :
منبع : فصلنامه پژوهش در حيطه کودکان استثنايي – شماره 22 – زمستان 1385
تاریخ : زمستان 1385
مطالب مرتبط
 
 A.A.A/ بررسي چالش هاي موجود در ارزشيابي از آموخته هاي دانش آموزان و راه هاي برون رفت از آن بوده است
 A.A.A/ شناسايي چالش هاي موجود در شيوه هاي ارزشيابي و راه برون رفت از آن
 A.A.A/ جايگاه تکاليف درسي و فعاليت هاي خارج از کلاس
 A.A.B/ سنجش اثر بخشي كارگاه هاي آموزشي مهارت هاي سواد اطلاعاتي
 A.A.B/ روابط ميان رشته اي در علوم انساني: تحليلي استنادي
 
نظرات
 
نام : شهر :
   
 
 
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شرکت فرا ارتباط می باشد