صفحه اصلی

آرشیو مقاله ها

آرشیو اخبار

همکاری با ما

تماس با ما
 
عنوان خبر
 
  
 
سامانه جمع آوری خودکار تجهیزات IT
افرنگ نیوز مجله زندگی
هر روز صبح جدیدترین اخبار در افرنگ نیوز کلیک کنید ...
پرونده تخلفات دارويي يک ژن خوب
مهد کودک ها آفلاين نظارت مي شوند!
مصرف قارچ خطر سرطان پروستات را کاهش مي دهد
مهاجرت فقرا به حاشيه شهرها براي يک لقمه نان
آيا "لايحه حمايت از محيط‌بانان" توان تامين امنيت جاني آنها را دارد؟!
افراد مبتلا به اختلال دو قطبي مي‌توانند ازدواج کنند؟
تخريب محيط زيست تالاب ميانکاله به بهانه جذب گردشگر/ جاده‌اي که به بيراهه مي‌رود!
درمان سرماخوردگي با متوقف کردن فعاليت يک پروتئين
دردهاي شکمي که بايد جدي بگيريم
صدور بيش از 2900 مجوز سقط جنين درماني در چهار ماهه امسال
استخدام 10 هزار نيرو در دانشگاه هاي علوم پزشکي کشور
ويتامين e براي بيماران مبتلا به حمله قلبي ضروري است
«کودک همسري» مانع بزرگ ادامه تحصيل در سيستان و بلوچستان
چرا معتادان متجاهر ساماندهي نشدند؟
بهترين روش‌هاي پخت و پز براي جلوگيري از ابتلا به سرطان
تصويري از کودکي که در استاديوم آزادي دچار برق گرفتگي شد
چرا پزشک خانواده در ايران از کار افتاد؟!
کنترل عوارض يائسگي با طب سنتي
آيا نوشيدن چاي باعث تقويت مغز مي شود؟
اگر براي کاهش فشارخون ورزش مي‌کنيد...
A.A.C/ Accreditation of nursing education in Iran: Documenting the process
تعداد بازدید : 480
 
 

متن زير چكيده مي باشد، براي دريافت متن كامل مقاله بر روي فايل مقاله كليك كنيد

 Abstract   
 Background: In recent year، the accreditation process as the most important assurance and improvement of the quality ofhigher education، especially in medical sciences، has been set forthed. The need for accreditation of nursing faculties asthe same of medical sciences has been acutely felt. Yet there are not compiled standards at the same time، to describepresent and desirable quality via accreditation process. So naturally accreditation without standards will not be possible.Therefore، the employment of international standards does not seem to be realistic. Accordingly، the researchers decidedto compile applicable accreditation standards to nursing education in Iran، using available international standardsas well as suggestions made by nursing education experts in Iran.Methods: This research is a Triangulation study carried out in three main steps. In the first step، sufficient documents oninternational standards for validation of nursing education were gathered from the Internet and the standards were dividedin ten different categories. Using these ten categories of global standards، in the second step of study، a questionnairewith open answers based on Delphi techniques was prepared. In the third step، 50 nursing educational experts ofthe country were selected and their suggestions regarding desirability and applicability of these standards to the educational،executive and sociocultural situations in Iran were investigated through a descriptive survey method. To analyzethe quantitative data gathered in the third step، descriptive statistical methodology of frequency distribution was used.Results: 260 standards in 10 domains were drafted for accreditation of B.S nursing education in Iran (in input، output andprocess areas).Conclusion: The most of the standards had either appropriate or fairly appropriate level except in some cases without100% votes of agreement mostly on issues lack of appropriateness of these standards can be central educational systemand the prevailing atmosphere in national nursing education system in Iran. So، necessary changes in final standardshave been made based on subjects’ viewpoints

 
نویسنده: Nayereh Naseri ، Shayesteh Salehi
مترجم :
منبع : فصلنامه تحقيقات پرستاري و مامايي Iranian Journal of Nursing and Midwifery Research Autumn 2007; Vol 12،
تاریخ : Autumn 2007
مطالب مرتبط
 
 A.A.F/ معرفي پايگاه هاي اطلاع رساني رشته پرستاري (مرحله اول – مقدماتي)
 A.A.B/ تأثير همكاري مشاور اطلاعاتي بر چگونگي اجراي پايان نامه هاي كارشناسي ارشد پرستاري
 A.A.B/ تاثير نوبت كاري بر رضامندي زناشويي پرستاران
 A.A.C/ Associations between maternal health literacy and prenatal care and pregnancy outcome
 A.A.C/ Family experiences of patients admitted in intensive care unit -ICU
 
نظرات
 
نام : شهر :
   
 
 
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شرکت فرا ارتباط می باشد