صفحه اصلی

آرشیو مقاله ها

آرشیو اخبار

همکاری با ما

تماس با ما
 
عنوان خبر
 
  
 
سامانه جمع آوری خودکار تجهیزات IT
افرنگ نیوز مجله زندگی
هر روز صبح جدیدترین اخبار در افرنگ نیوز کلیک کنید ...
6 حرکت کششي براي خواب راحت
دسترسي بيماران هموفيلي به دارو در مرز بحران
چرا بي‌خوابي به سراغ ما مي‌آيد؟
افزايش ابتلا به بيماري هاي قلبي با مصرف بيش از حد فسفر
بيماران فِيک در حوزه اعتياد / "يقه‌سفيدهايي" که از بازار سياه متادون مي‌خرند
ورود کودکان کار به کشور با ويزاي زيارتي
اختلالي که باعث مي‌شود رنگتان زرد شود
رويش جوانه‌هاي اميد براي بيماران سرطاني
پاي مافياي دارو روي قلب سلامت
10 نکته براي داشتن موهايي سالم و خوش‌حالت در تابستان
خفگي «دز» زير انبوه فاضلاب
استرس واقعا نمک زندگي است
واگذاري داروخانه در دفاتر اسناد رسمي به افراد غير ممنوع است
درمان نقرس با چند راهکار ساده
موج حرکت کارگران ايراني به سمت کردستان عراق
7 اتفاق ناشي از غفلت شستن دست‌ها
خطرناک ترين عفونت هاي مراکز تفريحي و گردشگري
علائم اوليه ابتلا به آلزايمر چيست؟
قوانين کلي درمورد نحوه رفتار با خانواده همسر!
طب سنتي چه راهکاري براي "سنگ کيسه صفرا" و تسکين درد آن دارد؟
A.A.B/ تبيين مرزهاي بين عکاسي واقع گرايانه، انتزاعي و تجريدي
تعداد بازدید : 521
 
 

متن زير چكيده مي باشد، براي دريافت متن كامل مقاله بر روي فايل مقاله كليك كنيد


 يکي از تقسيم بندي هايي که مي توان جهت دسته بندي عکس ها قائل شد، تفکيک نمودن آنها از نظر ميزان انطباق با واقعيت بيروني و وفاداري به ثبت عيني رويدادها مي باشد. از آنجا که تاکنون مرزبندي قاطعي بين عکس ها از اين نظر انجام نپذيرفته است؛ در اين مقاله سعي شده با يک دسته بندي کلي، عکس ها در سه گروه واقع گرا، انتزاعي و تجريدي تفکيک، و مرزبندي بين آنها مشخص گردد. بدين منظور در ابتدا معاني واژگان واقع گرايي، انتزاع و تجريد به ايجاز و اختصار مرور شده و سپس به بازشناسي خصوصيات آنها و تبيين مرزهايي جديد در اين ميان پرداخته شده است. گروه اول شامل عکس هاي واقع گرا، عکس هاي خبري و مستند را در خود جاي مي دهد که هدف اصلي آن ثبت کامل واقعيت به صورتي وفادارانه است. در گروه بعدي عکس هاي انتزاعي تفکيک شده اند که داراي برداشتي گزينشي از واقعيت بوده و سعي در ساده سازي واقعيت موجود دارند. در دسته بندي آخر، عکس هاي تجريدي قرار دارند که عکاس ارتباط خود را با طبيعت و ثبت واقعيت عيني قطع نموده و تصوير، ديگر محملي براي نمايش موضوعي از جهان محسوس نمي باشد. هدف اين دسته از عکس ها اين است که جهان دروني انسان را، بدون توسل به استعاره هاي جهان بيروني بيان نمايد. با چنين تعريفي مي توان، مرزبندي تازه اي جهت تفکيک عکس ها در دسته بندي اي نوين، قائل شد.

 
نویسنده: دكتر زهرا رهبرنيا ، سميه مهريزي ثاني
مترجم :
منبع : نشريه الکترونيکي هنرهاي زيبا – شماره 33 – بهار 1387
تاریخ : بهار 1387
مطالب مرتبط
 
 A.A.C/ گفت و شنود شاهد ياران با احمد نصيرپور، نمي توانستم فلاش بزنم
 A.A.C/ گفت و شنود شاهد ياران با محمد فرنود، عکاسي را با انقلاب جدي گرفتم
 A.A.C/ ياد كردي از مرحوم قربان خليلي به روايت شهرام خليلي
 A.A.C/ ديجيتالم كجا بود
 A.A.C/ مي توان جور ديگر ديد
 
نظرات
 
نام : شهر :
   
 
 
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شرکت فرا ارتباط می باشد