دانش آی آر
 
بیشترین بازدید
 
شربت خاكشير
 
تغذيه مناسب استخوان ها
 
اثرات تغذيه نامناسب در ابتلا به بيماري آلزايمر
 
منگوستين ملکه ي ميوه ها
 
گوشت قرمز به قلب آسيب مي رساند
 
راز خوش اندامي جسيکا آلبا از زبان خودش+عکس
 
چه ميوه‌اي را با چه هدفي بخوريم؟
 
شکلات احتمالا براي قلب و مغز مفيد است
 
با رژيم مديترانه اي آشنا شويد!
 
خوردن اسفناج ماهيچه را قوي مي کند/ انرژي فوق العاده با اسفناج
 
پخت چند کيک با مايکروويو
 
افسانه‌هايي درباره نوشيدني پرطرفدار دنيا
 
گرمايش زمين موز را جايگزين سيب زميني مي کند
 
اسرار شگفت‌انگيز هندوانه: هندوانه غني از مواد آنتي اکسيداني و شوينده كليه‌هاست
 
سبزيجات خطر بيماريهاي قلبي را 32% کاهش مي‌دهد
 
گروه های علمی
 
برق
راه آهن
نساجي
نفت و گاز
آشپزي
آمار
آينده پژوهي
ادبيات
ارتباطات اجتماعي
اطلاعات عمومي
اقتصاد
الهيات و معارف اسلامي
اميرالمومنين علي(ع)
باستان شناسي
برنامه ريزي شهري
بسته بندي
بهداشت و درمان
بيمه
بيوتکنولوژي
پرستاري
پزشکي
پوست ومو
تئاتر
تارِيخ
تازه هاي علم
تجارت
تحقيقات
تربيت بدني و ورزش
تعاون
تعاون
تغذيه
توانبخشي
تکنولوژي
جغرافيا
حسابداري
حقوق
حوادث
حيات وحش
خودرو سازي
داروسازي
دامپزشکي
دندانپزشکي
ديرينه شناسي
رباتيک
روانشناسي
رياضيات
زبان و ادبيات آلماني
زبان و ادبيات انگليسي
زبان و ادبيات عرب
زبان و ادبيات فارسي
زبان و ادبيات فرانسه
زمين شناسي
زنان
زيست شناسي
ژنتيك
سياست
سينما
شعر
شيمي
شيمي
صنايع
صنايع دستي
صنايع غذايي
طب مکمل جايگزين
طراحي صنعتي
علوم اجتماعي
علوم تربيتي
علوم تغذيه
علوم دفاعي
علوم سياسي
علوم قرآن و حديث
علوم و مهندسي دريايي
عمران
عمومي
عکاسي
فضا
فلسفه
فن آوري
فنآوري لپ تاپ
فنآوري موبايل
فيزيک
گردشگري
لجستيک و حمل و نقل
مامايي
محيط زيست
مد و لباس
مديريت
مديريت پروژه
مديريت روابط كار
معدن
معماري
معماري منظر
منابع طبيعي و محيط زيست
مهندسي پزشكي
مهندسي فناوري اطلاعات
مهندسي هسته اي
مواد
موسيقي
مکانيک
نانو تکنولوژي
نجوم
نرم افزار
نرم افزار هاي بازمتن
نقاشي و گرافيک
نوآوري،کارآفريني و خلاقيت
هنر
هوا و فضا
ورزشي
کتابداري و اطلاع رساني
کشاورزي

افزايش وزن را با اين 10 راهکار تجربه کنيد 1396/06/06(تغذيه)
يکي از چالش هايي که افراد بسياري با آن مواجه هستند، افزايش وزن است. افراد زيادي به دلايل مختلف، از لاغري بيش از حد رنج مي برند و دوست دارند به وزن ايده آل خود برسند.
 
5 نوع از مواد غذايي سالم‌ دنيا را بشناسيد 1396/06/06(تغذيه)
غذاي سالم براي بدن مفيد است، هم بدن انسان را از نظر فيزيکي در شرايط مناسب قرار مي‌دهد و هم بدن را در برابر بيماري‌ها مقاوم مي‌سازد. مهم است که ما غذاهاي سالم را بشناسيم و از آن‌ها در وعده‌هاي روزانه‌مان استفاده کنيم. فهرستي که در اين مقاله تهيه کرديم تعدادي از سالم‌ترين غذاها در جهان را به شما معرفي مي‌کند، پس به خواندن ادامه دهيد.
 
چه مقدار فيبر بايد روزانه بخوريم؟ 1396/06/06(تغذيه)
به گفته انجمن قلب آمريکا ميزان فيبر در يک رژيم 2000 کالري براي فردي بالغ بايد 25 گرم در روز باشد.
 
يک بشقاب مواد غذايي ضد سرطان/ اينفوگرافي 1396/04/10(تغذيه)
کلم بروکلي، هويج و سير از جمله مواد غذايي ضد سرطان محسوب مي‌شوند.
 
مواد غذايي مفيد براي سيگاري‌ها! 1396/03/03(تغذيه)
سيگار حالت اکسيداتيو دارد و ريسک ابتلا به سرطان‌ها و بيماري‌هاي قلبي - عروقي را افزايش مي‌دهد، بنابراين سيگاري‌ها بايد بيشتر از ميوه و سبزيجاتي که حاوي منابع ويتامين c است در برنامه غذايي خود استفاده کنند.
 
ورزش در اين سن خاص را جدي بگيريد 1394/06/02(تغذيه)
ورزش کردن در يک بازه سني خاص مي‌تواند سب حفظ سلامت سالمندان و دور شدن بسياري از بيماري‌هاي مرگبار از آنها شود.
 
بهترين نوشيدني براي سوزاندن چربي پهلوها و شکم! 1394/06/02(تغذيه)
مسئله چاقي و داشتن شکم بزرگ از جمله مشکلاتي است که هميشه و همه جا صحبت از آن بوده و خبرها و راهکارهاي متعددي براي رفع آن به گوش مي‌رسد.
 
سبزيجات برگ دار بخوريد 1394/04/17(تغذيه)
پژوهش هاي اخير گروهي از محققان آمريکايي نشان مي دهد که وجود سبزيجات برگ دار سبز در رژيم غذايي روزانه به حفظ توانايي هاي ذهني کمک کرده و زوال شناختي را کُند مي کند.
 
براي استحکام استخوان‌ها قارچ بخوريد 1394/04/17(تغذيه)
پزشکان استراليايي توصيه مي‌کنند براي جلوگيري از کمبود ويتامين d در بدن و پيشگيري از شکستگي استخوان‌ها قارچ مصرف کنيد.
 
باکتري هاي پروبيوتيک به بهبود روحيه کمک مي کنند 1394/04/10(تغذيه)
باکتري هاي پروبيوتيک ماست با عملکردي که بر بدن دارند مي توانند بر خلق و خو و روحيه شما تاثير بگذارند و جلوي اضطراب و استرس شما را بگيرند. مطالعات جديد نشان مي دهند باکتري هاي پروبيوتيک موجود در ماست قادرند به بهبود روحيه و خلق و خوي افراد کمک قابل توجهي کنند. بررسي هاي پژوهشگران دانشگاه کاليفرنيا در لس آنجلس نشان داد افرادي که روزانه دو وعده ماست پروبيوتيک مصرف مي کنند، عملکرد مغزي و تمرکز بهتري دارند.
 
صبحانه 3 تخم مرغ بخوريد تا مهربان‌تر شويد 1393/11/22(تغذيه)
محققان و کار‌شناسان امور تغذيه در آخرين پژوهش‌هاي خود به اين نتيجه رسيدند که خوردن 3 عدد تخم مرغ در صبحانه انسان را به انجام کارهاي نيک بيشتر متمايل مي‌کند.
 
8 ماده غذايي که پس از تاريخ انقضا هرگز نبايد مصرف شوند 1393/07/04(تغذيه)
تاريخ انقضا بر روي بسته‌بندي مواد غذايي درج شده و به اين وسيله مصرف کننده از تاريخ توليد و انقضا محصول مطلع مي‌شود. مصرف برخي مواد غذايي بعد از تاريخ انقضا موجب افزايش خطر ابتلا به بيماري‌ها مي‌شود.
 
تمام خواص دارويي گريپ فروت 1393/07/04(تغذيه)
يک متخصص تغذيه با بيان اينکه گريپ فروت قدرت بي‌نظيري در سوزاندن و از بين بردن چربي‌ها دارد، در عين حال نسبت به مصرف همزمان گريپ فروت با برخي داروها به دليل ايجاد برخي عوارض هشدار داد.
 
خوراکي هايي که به ياري گردش خون پاهاي بيمار مي آيند  1393/05/09(تغذيه)
پا، يکي از اعضاي بدن است که در طول روز خسته ، ناتوان يا ضعيف مي شود. پاها نيز همانند ساير اعضاي بدن با بيماري هاي مختلفي روبرو مي شوند که اگر مراقبت و خوراکي هاي لازم مصرف شود، نه تنها بيمار نمي شوند بلکه عملکرد بهتري هم خواهند داشت.
 
ارتباط بين مصرف چربي و کاهش قدرت بويايي 1393/05/09(تغذيه)
چربي اضافي در بدن نه تنها باعث بروز مشکلات متعددي از جمله کلسترول، مشکلات قلبي و غيره مي شود بلکه محققان به تازگي دريافتند که چربي اضافي در بدن کاهش حس بويايي را نيز در بردارد.
 
چرا ميوه‌هاي قديم خوشمزه‌تر بودند؟ 1393/03/13(تغذيه)
يک متخصص بيوتکنولوژي و اصلاح درختان و عضو هيات علمي دانشگاه تربيت مدرس درباره خوب و بد ميوه‌ها اطلاعاتي را ارائه کرده است.
 
مردان بيش از دو بار در هفته گوشت قرمز نخورند 1393/03/13(تغذيه)
مطالعات جديد دانشمندان نشان مي دهد يکي از معروف ترين خطرات مصرف زياد گوشت قرمز، ابتلا به سرطان روده بزرگ است که اين مسئله در مردان خطرناک تر است.
 
با رژيم مديترانه اي آشنا شويد! 1393/03/01(تغذيه)
متخصصان تغذيه در انگليس در مطالعه‌اي به بررسي علت تاثير مثبت رژيم‌ غذايي حاوي چربي‌هاي اشباع‌نشده همراه با سبزيجات غني از نيتريت بر کاهش فشارخون پرداختند.
 
کنترل گرسنگي در رژيم هاي کاهش وزن : انتخاب آگاهانه 1393/02/21(تغذيه)
کنترل و غلبه بر گرسنگي از مهمترين مشکلاتي است که افراد به هنگام گرفتن رژيم هاي لاغري با آن مواجه هستند.
 
مصرف نکردن لبنيان تنها عامل ابتلا به پوکي استخوان نيست! 1393/02/21(تغذيه)
تقريبا تمام کساني که مي خواهند رژيم غذايي شان را به نفع سلامت استخوان ها تغيير دهند، به فکر مصرف شير مي افتند و هر روز چند ليوان شير مي نوشند.
 
 
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شرکت فرا ارتباط می باشد