دانش آی آر
 
بیشترین بازدید
 
شربت خاكشير
 
تغذيه مناسب استخوان ها
 
منگوستين ملکه ي ميوه ها
 
گوشت قرمز به قلب آسيب مي رساند
 
اثرات تغذيه نامناسب در ابتلا به بيماري آلزايمر
 
راز خوش اندامي جسيکا آلبا از زبان خودش+عکس
 
چه ميوه‌اي را با چه هدفي بخوريم؟
 
خوردن اسفناج ماهيچه را قوي مي کند/ انرژي فوق العاده با اسفناج
 
با رژيم مديترانه اي آشنا شويد!
 
پخت چند کيک با مايکروويو
 
اسرار شگفت‌انگيز هندوانه: هندوانه غني از مواد آنتي اکسيداني و شوينده كليه‌هاست
 
گرمايش زمين موز را جايگزين سيب زميني مي کند
 
8 ماده غذايي که پس از تاريخ انقضا هرگز نبايد مصرف شوند
 
مردان بيش از دو بار در هفته گوشت قرمز نخورند
 
چرا ميوه‌هاي قديم خوشمزه‌تر بودند؟
 
گروه های علمی
 
برق
راه آهن
نساجي
نفت و گاز
آشپزي
آمار
آينده پژوهي
ادبيات
ارتباطات اجتماعي
اطلاعات عمومي
اقتصاد
الهيات و معارف اسلامي
اميرالمومنين علي(ع)
باستان شناسي
برنامه ريزي شهري
بسته بندي
بهداشت و درمان
بيمه
بيوتکنولوژي
پرستاري
پزشکي
پوست ومو
تئاتر
تارِيخ
تازه هاي علم
تجارت
تحقيقات
تربيت بدني و ورزش
تعاون
تعاون
تغذيه
توانبخشي
تکنولوژي
جغرافيا
حسابداري
حقوق
حوادث
حيات وحش
خودرو سازي
داروسازي
دامپزشکي
دندانپزشکي
ديرينه شناسي
رباتيک
روانشناسي
رياضيات
زبان و ادبيات آلماني
زبان و ادبيات انگليسي
زبان و ادبيات عرب
زبان و ادبيات فارسي
زبان و ادبيات فرانسه
زمين شناسي
زنان
زيست شناسي
ژنتيك
سياست
سينما
شعر
شيمي
شيمي
صنايع
صنايع دستي
صنايع غذايي
طب مکمل جايگزين
طراحي صنعتي
علوم اجتماعي
علوم تربيتي
علوم تغذيه
علوم دفاعي
علوم سياسي
علوم قرآن و حديث
علوم و مهندسي دريايي
عمران
عمومي
عکاسي
فضا
فلسفه
فن آوري
فنآوري لپ تاپ
فنآوري موبايل
فيزيک
گردشگري
لجستيک و حمل و نقل
مامايي
محيط زيست
مد و لباس
مديريت
مديريت پروژه
مديريت روابط كار
معدن
معماري
معماري منظر
منابع طبيعي و محيط زيست
مهندسي پزشكي
مهندسي فناوري اطلاعات
مهندسي هسته اي
مواد
موسيقي
مکانيک
نانو تکنولوژي
نجوم
نرم افزار
نرم افزار هاي بازمتن
نقاشي و گرافيک
نوآوري،کارآفريني و خلاقيت
هنر
هوا و فضا
ورزشي
کتابداري و اطلاع رساني
کشاورزي

مواد غذايي مفيد براي سيگاري‌ها! 1396/03/03(تغذيه)
سيگار حالت اکسيداتيو دارد و ريسک ابتلا به سرطان‌ها و بيماري‌هاي قلبي - عروقي را افزايش مي‌دهد، بنابراين سيگاري‌ها بايد بيشتر از ميوه و سبزيجاتي که حاوي منابع ويتامين c است در برنامه غذايي خود استفاده کنند.
 
ورزش در اين سن خاص را جدي بگيريد 1394/06/02(تغذيه)
ورزش کردن در يک بازه سني خاص مي‌تواند سب حفظ سلامت سالمندان و دور شدن بسياري از بيماري‌هاي مرگبار از آنها شود.
 
بهترين نوشيدني براي سوزاندن چربي پهلوها و شکم! 1394/06/02(تغذيه)
مسئله چاقي و داشتن شکم بزرگ از جمله مشکلاتي است که هميشه و همه جا صحبت از آن بوده و خبرها و راهکارهاي متعددي براي رفع آن به گوش مي‌رسد.
 
سبزيجات برگ دار بخوريد 1394/04/17(تغذيه)
پژوهش هاي اخير گروهي از محققان آمريکايي نشان مي دهد که وجود سبزيجات برگ دار سبز در رژيم غذايي روزانه به حفظ توانايي هاي ذهني کمک کرده و زوال شناختي را کُند مي کند.
 
براي استحکام استخوان‌ها قارچ بخوريد 1394/04/17(تغذيه)
پزشکان استراليايي توصيه مي‌کنند براي جلوگيري از کمبود ويتامين d در بدن و پيشگيري از شکستگي استخوان‌ها قارچ مصرف کنيد.
 
باکتري هاي پروبيوتيک به بهبود روحيه کمک مي کنند 1394/04/10(تغذيه)
باکتري هاي پروبيوتيک ماست با عملکردي که بر بدن دارند مي توانند بر خلق و خو و روحيه شما تاثير بگذارند و جلوي اضطراب و استرس شما را بگيرند. مطالعات جديد نشان مي دهند باکتري هاي پروبيوتيک موجود در ماست قادرند به بهبود روحيه و خلق و خوي افراد کمک قابل توجهي کنند. بررسي هاي پژوهشگران دانشگاه کاليفرنيا در لس آنجلس نشان داد افرادي که روزانه دو وعده ماست پروبيوتيک مصرف مي کنند، عملکرد مغزي و تمرکز بهتري دارند.
 
صبحانه 3 تخم مرغ بخوريد تا مهربان‌تر شويد 1393/11/22(تغذيه)
محققان و کار‌شناسان امور تغذيه در آخرين پژوهش‌هاي خود به اين نتيجه رسيدند که خوردن 3 عدد تخم مرغ در صبحانه انسان را به انجام کارهاي نيک بيشتر متمايل مي‌کند.
 
8 ماده غذايي که پس از تاريخ انقضا هرگز نبايد مصرف شوند 1393/07/04(تغذيه)
تاريخ انقضا بر روي بسته‌بندي مواد غذايي درج شده و به اين وسيله مصرف کننده از تاريخ توليد و انقضا محصول مطلع مي‌شود. مصرف برخي مواد غذايي بعد از تاريخ انقضا موجب افزايش خطر ابتلا به بيماري‌ها مي‌شود.
 
تمام خواص دارويي گريپ فروت 1393/07/04(تغذيه)
يک متخصص تغذيه با بيان اينکه گريپ فروت قدرت بي‌نظيري در سوزاندن و از بين بردن چربي‌ها دارد، در عين حال نسبت به مصرف همزمان گريپ فروت با برخي داروها به دليل ايجاد برخي عوارض هشدار داد.
 
خوراکي هايي که به ياري گردش خون پاهاي بيمار مي آيند  1393/05/09(تغذيه)
پا، يکي از اعضاي بدن است که در طول روز خسته ، ناتوان يا ضعيف مي شود. پاها نيز همانند ساير اعضاي بدن با بيماري هاي مختلفي روبرو مي شوند که اگر مراقبت و خوراکي هاي لازم مصرف شود، نه تنها بيمار نمي شوند بلکه عملکرد بهتري هم خواهند داشت.
 
ارتباط بين مصرف چربي و کاهش قدرت بويايي 1393/05/09(تغذيه)
چربي اضافي در بدن نه تنها باعث بروز مشکلات متعددي از جمله کلسترول، مشکلات قلبي و غيره مي شود بلکه محققان به تازگي دريافتند که چربي اضافي در بدن کاهش حس بويايي را نيز در بردارد.
 
چرا ميوه‌هاي قديم خوشمزه‌تر بودند؟ 1393/03/13(تغذيه)
يک متخصص بيوتکنولوژي و اصلاح درختان و عضو هيات علمي دانشگاه تربيت مدرس درباره خوب و بد ميوه‌ها اطلاعاتي را ارائه کرده است.
 
مردان بيش از دو بار در هفته گوشت قرمز نخورند 1393/03/13(تغذيه)
مطالعات جديد دانشمندان نشان مي دهد يکي از معروف ترين خطرات مصرف زياد گوشت قرمز، ابتلا به سرطان روده بزرگ است که اين مسئله در مردان خطرناک تر است.
 
با رژيم مديترانه اي آشنا شويد! 1393/03/01(تغذيه)
متخصصان تغذيه در انگليس در مطالعه‌اي به بررسي علت تاثير مثبت رژيم‌ غذايي حاوي چربي‌هاي اشباع‌نشده همراه با سبزيجات غني از نيتريت بر کاهش فشارخون پرداختند.
 
کنترل گرسنگي در رژيم هاي کاهش وزن : انتخاب آگاهانه 1393/02/21(تغذيه)
کنترل و غلبه بر گرسنگي از مهمترين مشکلاتي است که افراد به هنگام گرفتن رژيم هاي لاغري با آن مواجه هستند.
 
مصرف نکردن لبنيان تنها عامل ابتلا به پوکي استخوان نيست! 1393/02/21(تغذيه)
تقريبا تمام کساني که مي خواهند رژيم غذايي شان را به نفع سلامت استخوان ها تغيير دهند، به فکر مصرف شير مي افتند و هر روز چند ليوان شير مي نوشند.
 
از سرخي هندوانه تا سياهي زيتون 1393/02/04(تغذيه)
يک محقق صنايع غذايي نسبت به مصرف هندوانه هاي بسيار سرخ غير طبيعي و ساير ميوه ها يا مواد غذايي مشابه هشدار داد و گفت: رنگدانه هاي غيرارگانيک افزودني به هندوانه و ميوه هاي ديگر مغاير با سلامتي است. توليد اين نوع ميوه ها نه تنها اثرات سوء زيست محيطي دارد بلکه مصرف دراز مدت آنها نيز مي تواند افراد را به بيماري هاي مهلکي مبتلا کند.
 
با اصول پخت صحيح مواد غذايي آشنا شويم 1393/01/04(تغذيه)
آشنايي با اصول صحيح پخت مواد غذايي به قدري حائز اهميت است که مي‌توان به کمک آن از بروز بيماري‌هاي خطرناکي چون سرطان و ناراحتي‌هاي گوارشي پيشگيري کرد.
 
5 راهکار طبيعي براي کاهش سرعت پيري 1392/12/23(تغذيه)
پير شدن يک فرآيند طبيعي است که نمي‌تواند رخ دادن آن را متوقف کرد؛ فرآيندي که موجب مي‌شود پوست رطوبت خود را از دست داده و آسيب پذير شود؛ اما به کارگيري چند راه طبيعي مي‌تواند کمک موثري به کاهش سرعت فرآيند پيري و جوان ماندن کند.
 
كاربرد عسل در درمان بيماري ها 1392/12/20(تغذيه)
گزارش عصر ايران مصرف روزانه عسل به طبيعي بودن خواب كمك مي كند. سردرد را كاهش داده و حالت ناتواني و عصبي را در افرادي كه عدم تعادل عصبي دارند، كاهش مي دهد.
 
 
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به شرکت فرا ارتباط می باشد